Téma: 

barefoot boty

Diskuze: zaustání PALCE NA NOHOU

KDZŽ SI VEZMU UZAVŘENÉ BOTY NEMUŽU DOJÍT JAK MĚ PLCE BOLÍ MAM JE I ŽLUTÉ TAK NEVÍM

Zdroj: diskuze Zaustání PALCE NA NOHOU
Odesláno dne: 20.5.2015 uživatelem TEREZA

Barefootová obuv

Barefoot boty pro děti

Dle výzkumů převážná většina dětských bot neodpovídá svým tvarem přirozenému tvaru dětského chodidla. Lidská noha se totiž přirozeně ve špičce rozšiřuje. Dle starých mýtů se vyrábí boty, které pro správný vývoj musí podepřít klenbu, pro správný vývoj je potřeba fixovat kotník, je potřeba vyvýšit patu a podobně. Každý jsme ale unikát, a tak je třeba naučit se rozpoznávat, co noha opravdu chce a co potřebuje.

Barefoot dětské boty jsou dostatečně ohebné, noha cítí terén, mají minimální rozdíl výšky podrážky mezi špičkou a patou a nabízí dostatečný prostor pro prsty. Barefoot boty pro děti musí splňovat normy zdravotní nezávadnosti.

V současné době je na našem trhu široká nabídka tohoto druhu obuvi. Stačí se podívat na internet a můžete po správném naměření objednávat.

Zdroj: Barefootová obuv
Zveřejněno dne: 6.10.2016

Diskuze: Re: chodidla bolest

Strečing (protahování) a cvičení chodidel pomáhají k úlevě od bolesti. Jak se provádí je vidět zde: www.youtube.com/resu…
Dále je nezbytné snížit tělesnou váhu a přestat chodit bosa. V každé obuvi mít vložky s gelovými chrániči, které absorbují podlahové dopady a usnadňují pozici ve stoje po delší dobu. Koupit si je můžete zde: www.prozdravi.cz/gel…
Boty je vhodné nosit přizpůsobené na tvrdost podlahy - betonová podlaha = měkké boty. Pokud problém přetrvá i po těchto opatřeních, tak se obraťte na ortopeda, který určí další postup léčby.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Chodidla bolest
Odesláno dne: 13.9.2016 uživatelem Cempírek

Barefootová obuv

Barefoot boty Nike FS Lite Run

Jedná se o velmi pohodlný model, který těží ze své lehké konstrukce. Svršek je kombinací TPU a prodyšné síťoviny, která odvádí pot a vytváří dokonalé klima v botě i v letním teplém počasí. Mezipodešev je umístěna blíž k zemi, takže přináší nohám dokonalé pohodlí. Je vyrobena jen z minimálního množství pryže s ergonomickým designem. Bota simuluje běh naboso, tzv. barefoot, proto se hodí zejména pro ty, kteří to myslí s během vážně.

Specifikace:

  • svršek – kombinace prodyšné síťoviny a syntetiky
  • mezipodrážka – nízká a citlivá pro skvělý pocit pod nohama
  • podešev – minimum gumy a eronomický tvar udržují podrážku lehkou a flexibilní

Zdroj: Barefootová obuv
Zveřejněno dne: 6.10.2016

Diskuze: Re: příčne ploché nohy poradna

Zkuste úplně vyřadit chůzi na boso a nahraďte ji chůzí ve volné ortopedicky vhodně tvarované obuvi. Například sandály, žabky a podobně. Tyto speciální letní boty se dají koupit ve zdravotních potřebách. Taktéž pravidelně provádějte cviky s chodidly (kreslení osmiček nohou, oblékání ponožek jen za pomocí nohou, masáž chodidla pomocí šlapání na golfový míček, atd).

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Příčne ploché nohy poradna
Odesláno dne: 16.8.2016 uživatelem Cempírek

Barefootová obuv

Recenze na barefoot boty

Obchody, které se na tento druh obuvi specializují, jsou například Naboso. Jde o obchod s největším výběrem i nejširším zastoupením „bosých“ světových značek u nás i na Slovensku. Dále Vivobarefoot, Feelmax, Sole Runner a Ahinsa. Z dětských prodejců se jedná o KidoFit, Zeazoo, Feelmax, holínky Vivobarefoot a i Sole Runner. Vivobarefoot.cz je první značka, která ovládla český trh s „bosou“ obuví.

Zdroj: Barefootová obuv
Zveřejněno dne: 6.10.2016

Diskuze: plíseň

Tak mohu říci, že dodržuji veškerá hygienická doporučení a rozhodně s nikým nesdílím boty a ponožky - to mě i trochu rozesmálo, a přesto se mi plísně pořád vrací. Mastičky mám vyzkoušené snad všechny možné na trhu, zabírají dobře, ale jen na léčbu, ne jako prevence. Ptala jsem se taky na prevenci a doktor mi doporučil, že si mám koupit výživu na nehty, že by měla nehty i lůžka posílit a měly by být odolnější. Koupila jsem si teda donnu nails, protože mi v lékárně tvrdili, že je jedniná jen na nehty a je to opravdu lepší. Ještě nejsem úplně vyléčená, ale beru je teprve chvíli, ale i tak je to mnohem lepší.

Zdroj: diskuze Plíseň
Odesláno dne: 9.11.2012 uživatelem Milada

Zarudlé puchýře na nohou

Prevence puchýřů

  • Ujistěte se, že užíváte vhodnou obuv.
  • Chraňte nohy pomocí kvalitních ponožek nebo tejpů.
  • Pokud nosíte boty do terénu, ujistěte se, že jsou všechny švy v botě ploché. Pečujte o boty a nenechávejte je na radiátorech nebo v blízkosti topných těles, protože teplo způsobuje zmenšení boty a vyčnívání švů.
  • Udržujte nohy v suchu, protože mokré boty a ponožky způsobují puchýře mnohem rychleji.
  • Pravidelně měňte ponožky a používejte na nohy krém proti pocení.

Zdroj: Zarudlé puchýře na nohou
Zveřejněno dne: 21.1.2013

Diskuze: diabetik spálené nohy

Dobrý den, měla bych na Vás dotaz/prosbu. Můj otec je diabetik a po těžké autonehodě (2007)- komplikace má dodnes, během posledních let mu amputovali postupně už asi tři prsty, vždy to začalo otlakem z boty. Teď odjel do zahraničí na dovolenou a hned první den si spálil chodidla o písek-skončil v nemocnici-nějaká injekce, dezinfekce, zavázali.Vzhledem k jeho stavu mám velké obavy o hojení, snažíme se jej dostat co nejdřív zpět do ČR a ráda bych věděla, jestli má někdo zkušenosti co s tím, mazat,větrat? Nějaká klinika? Uděláme cokoliv, cokoliv zařídíme, hlavně aby se nohy zahojily. Za případné rady moc díky

Zdroj: diskuze Diabetik spálené nohy
Odesláno dne: 27.6.2016 uživatelem Iveta čechovská

Domácí triky na kuří oko

Příčiny kuřího oka

Nejčastější příčinou bývají nevhodné boty, které dlouhodobě tlačí na prst proti kosti. Kuří oka nejvíce postihují plošky pat, malíčky a palce na nohou. Objevují se častěji u žen, především kvůli jejich zálibě v nošení nepohodlných bot. Rájem pro kuří oka jsou především vysoké boty s úzkou špičkou, které znatelně stlačují malíček a palec.

Zdroj: Domácí triky na kuří oko
Zveřejněno dne: 8.9.2013

Diskuze: Re: mozoly na nohou

Jako skladnice tedy pracujete asi už delší dobu, když víte kolik v průměru denně nachodíte, že ano? Takže jako první bude třeba nalézt příčinu puchýře, což mohou být nové a nebo po delší době opět nošené boty, nevhodné zkrabacené ponožky, ale také to může zavinit vlhká kůže, například z předchozí koupele, kterou pak uzavřete v botě. Co teď s tím dělat? Je jasné, že každý krok bude obnovu kůže ztěžovat, takže pokud můžete, jezděte na kole. Popřípadě můžete požádat praktického lékaře o několikadenní neschopenku. Rozhodně puchýř nepropichujte a ani neodstraňujte odfouklou kůži. Ta totiž stále tvoří nejlepší ochranný kryt pro nově vzniklou kůži. Okolí puchýře udržujte v čistotě a v suchu. Po koupeli dosáhnete nejlepšího vysušení vlažným fénem. Jednou denně před spaním místo namažte Indulonou nebo Niveou.
Tělo vám tímto dává najevo, že zátěž na nohy, kterou po něm chcete, přesahuje jeho možnosti a asi by bylo vhodné poohlédnout se po jiném zaměstnání. Zvláště pokud by se tento problém opakoval.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Mozoly na nohou
Odesláno dne: 21.9.2016 uživatelem Cempírek

Zarudlé puchýře na nohou

Běh a puchýře

Puchýře jsou běžné u dálkových běžců.

  • Postupem času používejte nové boty.
  • Noste ponožky s dvojitou vrstvou, protože druhá vrstva zamezuje tření kůže.
  • Používejte na nohy vazelínu, zejména na ta místa, která jsou náchylnější k tvorbě puchýřů. Vazelína napomáhá klouzání materiálu po kůži, díky čemuž je sníženo tření.
  • K zabránění tření můžete použít i pásky s oxidem zinečnatým.

Zdroj: Zarudlé puchýře na nohou
Zveřejněno dne: 21.1.2013

Barefootová obuv

Co to jsou barefoot boty

Jedná se o boty věrně napodobující chůzi naboso, která je pro člověka nejpřirozenější. Zároveň však chrání chodidlo před mechanickým poškozením (zraněním ostrými předměty) a proti vlivům počasí. V barefoot botách můžete díky tenké a ohebné podrážce, která se přizpůsobuje chodidlu, maximálně vnímat informace o povrchu, na kterém se pohybujete. Poskytují volnost prstům a umožňují zapojit veškeré svaly, šlachy i kosti chodidel stejně jako při chůzi naboso. Chodidla v barefoot botách neustále přirozeně pracují a mohou se tak optimálně vyvíjet.

Barefoot boty mají na rozdíl od běžných bot anatomicky tvarovanou špičku, která nabízí dostatečný prostor pro pohyb prstů. Dále flexibilní, měkkou podrážku o tloušťce 3–6 mm a nulový sklon mezi špičkou a patou, to znamená žádný podpatek. V neposlední řadě pak stélku bez tvarované klenby.

Vzhledem k tomu, že se velikosti u jednotlivých výrobců liší, je důležité nohy před koupí této obuvi řádně přeměřit.

K měření budete potřebovat: papír, pravítko, tužku, izolepu.

Na podlahu těsně ke zdi přilepte izolepou list papíru. Postavte se na papír, pata se musí dotýkat zdi (pokud nemáte doma vhodné místo u zdi, můžete nohu změřit i v krabici). Musíte stát plnou vahou na noze, prsty musí být natažené. Tam kde končí nejdelší prst, udělejte čárku. Totéž opakujte s druhou nohou, protože délky se mohou lišit. Nyní změřte délku chodidla a k naměřené hodnotě přičtěte nadměrek 12 mm (pro začínající chodce stačí 10 mm). Výsledná hodnota je délka stélky, kterou potřebujete.

Proč právě tyto boty? Lidská noha je přirozeně široká, s prsty do široka roztaženými a oddělenými od sebe. Proč je tomu tak je, no kvůli stabilitě! Čím širší je základna, tím větší je stabilita. V dnešní době popíráme přírodní zákony, děláme si z nohou „kopýtka“ a ubíráme si tím stabilní půdu pod nohama. To s sebou nese určité následky. Abychom se vůbec udrželi na nohou, naše tělo si muselo najít způsoby, jak vyrovnat tento nedostatek opory, a tak jsme si začali vyvracet kotníky, kolena, bederní páteř. Palec je základním oporným prvkem našeho chodidla. K tomu, aby mohl správně pracovat a tím i budovat podélnou klenbu, se ale potřebuje nacházet ve své přirozené pozici.

Současná bota je úzká, palec nemá potřebný prostor, a tak se stáčí dovnitř, pod ukazovák. Jelikož palec jako oporný prvek chybí, kotník se zbortí dovnitř a tím najdeme stabilitu. Vedle lámání kotníku je však tato změna polohy doprovázená také přílišným napětím kolene (z vnitřní strany), povolením vnitřního břicha a deaktivací hýždí. Bota má tuhou podrážku a zvednutou špičkou. To nás nutí k tomu, abychom palec drželi nahoře a neopírali se o něj. Tělo tak musí najít stabilitu jinak. Přeneseme váhu o něco více dozadu (často více na vnější hranu chodidla), propneme koleno, vystrčíme zadek a prohneme bederní páteř. Následkem tohoto kompenzačního manévru velice trpí kolena, doslova si je totiž vyvracíme (lámeme). Takovéto propnutí kolene deaktivuje svaly a přetěžuje vazy, které jej přirozeně stabilizují. Po čase si tím kolena oslabíme a velice zvyšujeme riziko prasknutí kolenních vazů. To ale není vše. Vyvracíme si tím i bederní páteř, tlačíme na ploténky a deaktivujeme vnitřní břišní svaly. Ty ochabují a břicho ve spodní části „vylézá ven“. V neposlední řadě tím trpí také kotníky, kyčle či páteř krční. Prsty potřebují svůj prostor. V klasických botách jsou prsty často zmáčknuté, skrčené, zvednuté. To vše jim brání vykonávat jejich přirozenou funkci, reagovat na podněty zespodu a stabilizovat se. Boty by však měly být nejenom široké, ale i dostatečně dlouhé. Uvádí se, že alespoň o 6–8 mm větší, než je noha v zatíženém stavu. Pokud má bota podporu klenby, vzduchové bubliny, mřížkování či podobné výmysly ve své podrážce, mají tyto za úkol pohlcovat nárazy, vyrovnávat nerovnosti a stavět nohu do určité pozice, zkrátka dělat to, na co je naše noha přirozeně připravena. Je dokázáno, že čím více se toho bota snaží udělat za naši nohu, tím menší má noha šanci plnit svou přirozenou funkci, ochabuje, chřadne a to bývá začátek potíží nejenom s chodidlem, ale i s jinými částmi těla. I ponožky mohou stlačovat prsty k sobě, a tak si vybírejte takové, které prsty nemačkají. Nebo rovnou ty prstové. S botami na běh je to naprosto stejné jako s těmi na běžné nošení. Čím více se toho bota snaží udělat za nohu, tím více škody to často napáchá. Čím měkčí je podrážka, tím více noha v poslední chvíli dupne, aby získala potřebnou stabilitu, a tím větší je tedy i výsledný otřes pro naše klouby. Navíc běžecké boty se zvýšenou patou (což jsou snad všechny běžné běžecké boty) zdeformovaly náš běžecký styl, a tak se ročně zraňuje 65–80 % všech běžců.

Zdroj: Barefootová obuv
Zveřejněno dne: 6.10.2016

Rady proti zarůstání nehtů

Zarůstání nehtů u miminek

Když zarůstají nehty malým dětem, je to větší problém. A stane se to snáz než u dospělých. Podle odhadů lékařů se s tímto problémem potýká celá čtvrtina dětí. Je to dáno i tvarem dětských prstů. O to víc je u dětí nutné vždy dodržovat zásadu číslo jedna: nehty se stříhají vždy rovně, nikoliv tak, aby kopírovaly tvar prstu. Dalším důvodem zarůstajících nehtů u dětí je špatné obutí. Pamatujte, že dětské boty musí být ne tak akorát, ale o dvanáct milimetrů větší, aby prsty měly v botě prostor. Zásadně u dětí také vybírejte kulatou špičku boty, momentální móda není důležitá, tu si maminky i dítka mohou užít, až bude mít noha po vývoji. Ale základy, které dítěti dáte správnou obuví, nebo naopak nesprávnou, si ponese celý život. Zarůstající nehty tak dítěti sami můžete „vypěstovat“. Předejít se tomu dá mimo jiné tak, že nehty budete pravidelně stříhat, i když se vám zdá, že to je ještě dobré. Správný interval je jednou týdně, ale u některých dětí, které mají potíže s nehty, klidně i co čtyři dny. U dětí rozhodně platí: když u zarůstajícího nehtu nepomůže správná péče a dobré boty, nepokoušejte se je léčit sami. Vyrazte k lékaři. Nebojte se, že by lékař dítěti nehet strhával, to se u malých dětí už skutečně nedělá, volí se jiné, šetrnější metody léčby.

Zdroj: Rady proti zarůstání nehtů
Zveřejněno dne: 30.7.2013

Plíseň nehtů trápí téměř milión Čechů

Plíseň nehtů

Většinou postihuje muže než ženy, nebo starší lidi, u mladých lidí je jen malá pravděpodobnost výskytu.

Vlastnosti nebo faktory zvyšující riziko plísně nehtů

  • snížený krevní oběh,
  • pomalu rostoucí nehty,
  • rodinná anamnéza plísňové infekce (genetika),
  • silné pocení,
  • pracovní prostředí (vlhkost),
  • ponožky a boty, které brání větrání,
  • chůze naboso ve vlhkých veřejných prostředích (bazény, tělocvičny a sprchy),
  • předchozí zranění, infekce na kůži nebo nehtech,
  • cukrovka, AIDS, cirkulační problémy, oslabený imunitní systém,
  • těsná obuv,
  • cvičení, která způsobuje opakované drobné trauma na hyponychium (kde se prst váže k nehtu)

Zdroj: Plíseň nehtů trápí téměř milión Čechů
Zveřejněno dne: 20.1.2015


Sitemap | RSS