Téma: 

hlad

Potraviny, které snižují chuť k jídlu

Nejlepší jídlo proti hladu je bramborový salát

Škrob, který je obsažen v bramborách, potlačuje chuť k jídlu. V bramborech je obsažen přírodní rezistentní škrob, který má podobné účinky jako vláknina. Brambory pomohou cítit se sytě, hlavně vařené a pak ochlazené. Jako neúčinnější, nikoliv nejzdravější, jídlo, které potlačuje hlad, by se dal označit bramborový salát.
 

Zdroj: Potraviny, které snižují chuť k jídlu
Zveřejněno dne: 27.10.2012

Diskuze: vitamín b12 přibývání na váze

Poradi mi nekdo s premirou vitaminu b v tele byl mi aplikovam injekcne a porad pribiram na vaze a mam desnej hlad diky za radu alca

Zdroj: diskuze Vitamín b12 přibývání na váze
Odesláno dne: 22.1.2015 uživatelem ALENA

Potraviny, které snižují chuť k jídlu

Extrakt ze šafránu na potlačení hladu

Pokud se snažíme o potlačení hladu přírodní cestou, tak se nevyhneme doplňkům stravy. Doplněk stravy není zrovna jídlo nebo potravina, ale může se i tak jednat o opravdu efektivní potlačení chuti k jídlu. Účinný doplněk stravy je šafránový extrakt, který ovládá hlad jinak a efektivněji, než většina potravin, které potlačují chuť k jídlu. Ukazuje se, že stejné vlastnosti, které u některých lidí dělají šafrán účinným prostředkem při boji s depresí, můžou být zároveň i dobrým způsobem, jak pomoci emocionálním jedlíkům k bezpečnému hubnutí.
 

Zdroj: Potraviny, které snižují chuť k jídlu
Zveřejněno dne: 27.10.2012

Diskuze: Re: jak nastartovat tělo na hubnutí

Nastartovat tělo na hubnutí pomůže zrychlení metabolizmu. To znamená, že tělo pálí kalorie rychleji nežli doposud. Recept na zrychlení metabolizmu je jednoduchý. Každé ráno hned po probuzení si dejte 100% přírodní ovocný džus asi tak 1 - 2 deci. Pak za 20 minut müsli s mlékem nebo jogurtem. Pak za 3 hodiny malé jídlo - svačinku (müsli tyčinka). K obědu nějaké dušené nebo pečené maso s rýží. Potom zase za 3 hodiny svačinka (vařené vajíčko nebo nízkotučný sýr). K večeři půlka grilovaného kuřete bez přílohy. Kdyby byl večer hlad, tak si dejte zase jedno vařené vajíčko nebo nízkotučný sýr bez přílohy. Během celého dne vykonávejte nějaký pohyb - rychlá chůze, běh, chůze po schodech, dřepy a ráno po snídani 10 poctivých kliků. Toto bude fungovat a kila půjdou dolů.

Zdroj: diskuze Jak nastartovat tělo na hubnutí
Odesláno dne: 4.1.2012 uživatelem Kamča

Přehled zdravého stravování

Cíl pro udržení vyvážené stravy

Každý den jezte z každé skupiny – celozrnná strava, bílkovinné potraviny, zelenina a ovoce, mléčné výrobky – různá jídla. Naslouchejte svému tělu. Jezde, když máte hlad, a přestaňte s jedením, když cítíte, že jste sytí.

Zdroj: Přehled zdravého stravování
Zveřejněno dne: 24.2.2013

Obezin na hubnutí

Konkurenční výhody Obezinu

Konkurenční přípravky fungují na podobné bázi, ale přípravek Obezin rychleji zvětšuje objem a dříve zahání hlad. Obezin nezpůsobuje problémy s vyprazdňováním, které se objevily u jiných přípravků. Předností Obezinu je vyšší obsah aktivních látek. Výhodou je i nižší cena oproti konkurenčním přípravkům.

Zdroj: Obezin na hubnutí
Zveřejněno dne: 25.2.2013

Potraviny, které snižují chuť k jídlu

Potraviny, které potlačují chuť k jídlu

Pravdou je, že mnoho druhů potravin může omezit chuť k jídlu, ale to neznamená, že se po nich hubne. Právě umírněnost v jídle je opravdu klíčem ke štíhlé postavě. Mluvíme-li o potravinách, které potlačují hlad, tak hovoříme o potravinách, které mohou zasytit i v menších porcích. Je pravda, že každý příjem potravy odstraní pocit hladu, ale na druhou stranu ne všechny potraviny jsou pro hubnutí dobré. Potraviny potlačující chuť k jídlu, mají vysoký obsah vlákniny a některý druh škrobu. Zejména vláknina umožní cítit dříve pocit nasycení, protože nemůže být strávena. Mezi potraviny zabraňující chuti k jídlu patří potraviny bohaté na vlákninu, jako je ovoce a zelenina, jenže tyto potraviny jsou dost často přehlíženy. Proto, hledáte-li potraviny, které potlačují chuť k jídlu, tak byste měli vybírat brambory, fazole, čočku, hrách a listovou zeleninu.
 

Zdroj: Potraviny, které snižují chuť k jídlu
Zveřejněno dne: 27.10.2012

Tloustne se po alkoholu?

Alkohol a kalorie

Alkohol je významným nositelem energie a jeho nadměrné užívání představuje pro naše tělo energetický přísun, který se nejčastěji uloží jako zásoba energie v tucích. V jednom gramu alkoholu je sedm kalorií, tedy 26 kJ. Jeden gram bílkovin nebo sacharidů obsahuje čtyři kalorie (17 kJ), jeden gram tuku obsahuje kalorií devět (38 kJ). Je-li alkoholový nápoj ještě ochucen a oslazen, tak je jeho energetická vadatnost ještě vyšší. Například půllitr dvanáctky vás zásobí asi 900 kJ, dvojka suchého bílého vína kolem 500 kJ, panák tvrdého alkoholu 400 až 600 kJ podle toho, jak moc je přislazen. Tedy prakticky stejně jako nějaká běžná porce masitého jídla. Alkoholové kalorie jsou sice takzvaně prázdné, z jejich energie se vám v těle nic neuloží, ale pouze v případě, že jenom chlastáte a nic k tomu už nejíte. Tím si ale daleko více ničíte žaludek a játra. A navíc – protože alkohol vyvolává pokles hladiny krevního cukru a v pivu či ve fernetu obsažené hořčiny podporují chuť k jídlu, je téměř jisté, že nakonec stejně dostanete hlad a najíte se. A to v době, kdy má tělo už dost energie z alkoholu a jídlo pak zpracuje na zásobní tuky.

Zdroj: Tloustne se po alkoholu?
Zveřejněno dne: 22.12.2011

Chuť k jídlu

Chuť k jídlu medicínsky

Obezita se stala jedním z hlavních zdravotních problémů. Ovládnutí chuti je však velmi delikátní problém. Nejprve je třeba umět rozlišovat mezi hladem a chutí, abyste byli schopni efektivně řídit své stravovací návyky. Hlad a chuť jsou dva faktory, které ovlivňují naše chování při stravování, jsou to naprosto odlišné mechanismy s neméně různými důsledky.

Hlad: Hlad je pocit (nepodmíněná fyzická reakce organismu) vyvolaný nedostatkem potravy. Je důležitým signálem, který sděluje tělu potřebu příjmu potravy a energie z ní. Hlad vzniká, když hladina glukózy v krvi poklesne pod určitou hranici. Potřeba přijímat potravu je ovšem ovlivněna také signály z trávicí soustavy a působením některých hormonů, svou roli hraje rovněž psychické rozpoložení, stav pozornosti a podobně, takže pocit hladu se dostavuje u různých jedinců s různou rychlostí a intenzitou a je také různě snášen – někteří lidé snášejí pocitu hladu dobře, u někoho se dostavují změny nálady jako podrážděnost nebo rozmrzelost. Při delším hladovění dochází k odbourávání zábran a zásad (kanibalismus z nouze), což může být doprovázeno halucinacemi či paranoiou. Řídícím orgánem ovládajícím hlad je část mozku zvaná hypotalamus – zde je sledován obsah glukózy v krvi. Je-li správné fungování hypotalamu narušeno, mluvíme o poruchách příjmu potravy. Ty mají psychosomatický charakter – může se jednat o ignorování potřeby jíst, přejídání se nebo periodický nadměrný a nedostatečný příjem potravy, vyvolaný špatnou nebo zpožděnou indikací sytosti. Pocit hladu se u člověka dostavuje již po několika hodinách od posledního nasycení. Zdravý člověk může přežít okolo 50 dní bez jídla při dostatku tekutin. Tělo je schopno zpracovávat látky z posledního příjmu potravy zhruba tři dny, poté při upotřebení energie přechází z glukózy na proces zvaný ketóza, ve kterém játra začínají odbourávat, zpracovávat a spotřebovávat tělesný tuk. Po třech týdnech se tělo přepíná do „režimu hladovění“ – v této fázi bere energii ze svalů a vnitřních orgánů; dochází i k úbytku kostní dřeně, který začíná ohrožovat život.

Chuť k jídlu: Chuť k jídlu je pouze psychický stav, který vzniká stimulací vůní pokrmu nebo na základě obrázků zajímavých jídel. Chuť je smysl, který dovoluje vnímat chemické látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě. U člověka existují chuťové receptory vnímající hořké, sladké, slané, kyselé, umami, a podle nových výzkumů i „vápníkové“ a tučné. I zvířata mají různé chuťové receptory. Tyto receptory jsou nerovnoměrně rozmístěny v chuťových pohárcích, které se nacházejí především na jazyku, ale také na patře a v krku. Chuťových pohárků má člověk 500–10 000. Důsledkem tohoto poměrně velkého rozptylu je, že citlivost chuti u jednotlivých lidí může být značně rozdílná. Děti mají chuťových pohárků průměrně více než dospělí. ROZLOŽENÍ CHUTI NA JAZYKU: Chuťové chemoreceptory jsou umístěny na kuželovitých papilách s tupou špičkou. Každá papila obsahuje receptorové buňky, které mají brvy citlivé na určitou chuť vstupující do póru. Přibližně každý týden jsou staré receptorové buňky nahrazovány novými. Papily vzadu na jazyku rozlišují chuť hořkou, po stranách více vzadu je chuť kyselá, kousek více vepředu chuť slaná a úplně na špičce jazyka je chuť sladká. Když dostanete chuť na sladké, tak je dobré dát si sladké, ale netučné. A pokud možno kryté vlákninou. Pokud možno vždycky uvažujte o tom, co je to „zdravé sladké“. Pokud vlastně máte chuť na sladké, tak je vysoká pravděpodobnost, že máte nedostatek sacharidů. Výraznou chuť na sladké mají lidé, kteří omezují přílohy, omezují pečivo. Dejte tělu ovoce anebo med.

Chuť k jídlu a potřeba jíst jsou do jisté míry dané genetickými dispozicemi.

Zdroj: Chuť k jídlu
Zveřejněno dne: 29.11.2016

Co s sebou do porodnice

Příprava porodní tašky

Porodní taška by měla obsahovat:

  • volnou noční košili na přední zapínání nebo velké tričko; doporučuje se především bavlněné oblečení;
  • podprsenku na kojení a prsní vložky;
  • župan nebo měkkou přikrývku, která vás udrží v teple po porodu, mnoho žen těsně po porodu trpí pocitem chladu a dochází k třesu;
  • několik párů náhradních kalhotek, vhodný je i balík jednorázových papírových kalhotek, ale můžete použít i velké bavlněné kalhotky;
  • „mateřské“ vložky, nebo můžete použít velké noční vložky pro ochranu po porodu, zásadně se nedoporučují tampony;
  • ledové sáčky a nápoje, protože můžete být těsně po porodu dehydrovaná. Doporučují se ledové sáčky, které jsou vhodným obkladem na čelo během porodu. Můžete si sbalit i brčka pro snadnější konzumaci vody;
  • občerstvení, které vám může pomoci zahnat hlad, když nemáte po porodu chuť k jídlu, ale je nutné udržovat energetickou hladinu. Banány a cereální tyčinky jsou vhodnými zdroji energie, stejně tak tablety s obsahem glukózy;
  • vodní sprej (rozprašovač), který je vhodný pro ochlazení těla;
  • toaletní taštičku, v níž byste měla mít žínku na mytí, zubní kartáček a pastu, malé zrcátko, mýdlo, toaletní ubrousky, hřeben a další toaletní potřeby, také je vhodný hydratační nebo tělový krém;
  • gumičku do vlasů, pokud máte delší vlasy;
  • balzám na rty pro udržení vlhkých rtů;
  • antibakteriální ubrousky nebo gel na ruce pro časté mytí rukou;
  • masážní olej nebo krém, možná budete potřebovat po porodu masáž ramen a zad;
  • MP3 přehrávač se sluchátky, pokud patříte k ženám, které nacházejí uklidnění v hudbě;
  • knihu, která se hodí pro odvedení pozornosti před porodem nebo k relaxaci po porodu;
  • fotoaparát nebo videokameru, abyste mohla pořídit krásné snímky svého potomka.

Zdroj: Co s sebou do porodnice
Zveřejněno dne: 28.2.2013

Bolest měchýře a močové trubice

Příčiny onemocnění

Pokud je naše tělo, respektive naše imunita z nějakého důvodu oslabena, mohou mikroorganismy převzít kontrolu, čímž začíná infekce neboli zánět močových cest. Jako příčiny lze tedy označit převahu mikroorganismů, ale také vědomé či nevědomé oslabování odolnosti našeho těla (snížená imunita). Paradoxní je, že naši vylučovací soustavu napadají nejčastěji bakterie, které jsou běžné a potřebné pro správnou funkci střev. Záněty močových cest či močového měchýře však může způsobit řada bakterií, k jejichž přesné identifikaci vedou laboratorní rozbory středního proudu moči. Níže uvádíme možné příčiny infekcí močových cest:

  • nachlazení (rýma, kašel, bolest v krku, zánět nosních dutin, zánět nosohltanu, zánět spojivek, hrtanu, bolest hlavy);
  • zanedbávání pravidelného pitného režimu – znemožňuje promývání těla i vylučovací soustavy;
  • zanedbávání intimní hygieny, dráždění intimních partií parfémy, rizikové sexuální chování (hygiena, střídání partnerů);
  • těhotenství (plod tlačí na močové cesty) nebo poporodní ochabnutí svalstva (může umožnit vstup bakterií);
  • vrozené dispozice (uspořádání) močových cest k infekcím;
  • cukrovka (diabetes) znamená vyšší obsah cukru i v moči, což je velice lákavá potrava pro bakterie (známé příznaky: únava, ospalost, žízeň, hlad, nadměrné močení, necitlivost, brnění končetin, svědění kůže, průjem, záněty močových cest, afty, zápach z úst a z moči);
  • dlouhodobé zadržování, odkládání močení (například v zaměstnání) může dát šanci mikrobům se šířit;
  • zvětšená prostata (příznaky: časté močení malého množství moči, zadržování, neúplné vyprázdnění, ukapávání moči, bolest, pálení při močení, krev v moči);
  • dna, pakostnice (symptomy: nesnesitelná bolest a otoky kloubů, může se objevit bolest hlavy, svalů, trávicí potíže, nadýmání, průjem, pálení konečníku, vyrážka);
  • ledvinové, močové kameny (projevy: silná bolest zad, břicha, podbřišku až třísel a stehen, krev v moči, málo moči).

Zdroj: Bolest měchýře a močové trubice
Zveřejněno dne: 24.6.2013

PŘISPĚJTE NA PROVOZ TOHOTO WEBU


Jakákoliv částka od Vás nám do budoucna pomůže připravit nový a zajímavý obsah.
Uděláte nám velkou radost, když nám pošlete příspěvek na nový obsah.

Číslo účtu je 2901151489/2010

Variabilní symbol: 223311

Za každý příspěvek Vám z celého srdce děkuje tým webu ČeskáOrdinace.cz.


SiteMAP