Téma: 

iifym kalkulačka

Iifym

Co je to Iifym

Iifym je zkratka sloganu „If it fit your macros“ (do češtiny volně přeloženo „Když se ti to vejde do příjmu makroživin“). Principem stravování Iifym je nepřesáhnout přiměřený příjem energie vypočítaný na Iifym kalkulačce podle vašich tělesných proporcí a denní aktivity. Hlídáte si přijaté kalorie, bílkoviny, tuky sacharidy a vlákninu, ale už nezáleží na tom, z čeho je přijmete. Rozhodně to není myšleno tak, že se můžete ládovat fastfoodem a pak jen dohánět chybějící makroživiny. Stále se zohledňuje sůl (zadržování vody v těle) a vitamíny. Většina nadšenců tohoto stravování dodržuje takzvaný brofood (rýže, brokolice, kuřecí) a pije proteinovénápoje.

Mezi základní složky Iifym stravování patří bílkoviny, sacharidy, tuky, vláknina, což jsou věci, bez kterých se Iifym neobejde.

Hlavním smyslem tohoto stravování je, že si hlídáte příjem a výdej. Hlídáte si, aby váš příjem nepokryl (hubnutí), pokryl (udržování váhy), nebo převýšil (nabírání) váš celkový výdej.

Měřicími jednotkami jsou makra a kalorie. Bílkoviny mají 4 kcal/1 g, sacharidy také a tuky 9 kcal/1 g. S přesně danými makry vám logicky vyjde jen jedno číslo. Je povoleno hýbat se sacharidy na úkor tuků, jen nesmíte zapomenout, že tuky mají více než dvojnásobné množství kalorií na 1 gram. Bílkoviny dodržujte pokaždé. K tomuto výpočtu slouží právě kalkulačka. Zadáte svou váhu, výšku, denní aktivity a věk. Dále si zvolíte, kolik chcete přijmout bílkovin (doporučuje se 1,3 g/kg tělesné váhy pro méně aktivní osoby a 1,3–2 g/kg u sportovně aktivnějších jedinců, pro které je posilovna druhým domovem) a tuků (většinou 1 g/kg váhy). Sacharidy a vlákninu za vás dopočítá právě tato kalkulačka. Zde je odkaz na zobrazení iifym kalkulačky: kalkulačka iifym.

Při stravování Iifym se nemusíte stresovat počtem porcí. Záleží jen na přijatých živinách. Je jedno, jestli je sníte ve 2 nebo 6 jídlech. Důležitou součástí je zapisování neboli počítání makroživin. K tomu je vhodná (mobilní) aplikace MyFitnessPal. Pokud nemáte se studováním nutričních hodnot u potravin mnoho zkušeností, pak to bude chtít ze začátku dost trpělivosti a studování. Po čase však budete brát tuto aplikaci jako zábavu, nikoli přítěž, a časově vám zapisování zabere sotva pár minut.

Směr Iifym se od klasického zdravého stravování mírně liší, a to tím, že menší či občasné neřesti, které pro vás byly doposud tabu, si nyní s klidným svědomím do jídelníčku zařadíte, a to cca 80 % zdravých potravin a 20 % vyhraněných na takzvané hříchy. Je důležité správně dané neřesti nejen zvolit, ale i načasovat, jelikož půl tabulky čokolády před spaním asi nebude tou správnou volbou.

Zdroj: Iifym
Zveřejněno dne: 24.9.2016

Diskuze: iifym kalkulačka

Dobrý den,

pomůžete mi najít IIFYM kalkulačku v českém jazyce.

Díky.
M.K.

Zdroj: diskuze Iifym kalkulačka
Odesláno dne: 24.6.2017 uživatelem Markéta Kulhánková

Iifym

Dietní plán

Cílem Iifym je svůj denní příjem napasovat jak do kalorií, tak i do předem nastavených makroživin, tedy určitého množství sacharidů (včetně vlákniny), tuků a bílkovin.

Individualita – neexistuje snad více individuální směr stravování, jako je právě IIFYM. Svůj jídelníček s nikým nesrovnáváte, protože si ho ušijete přesně na tělo.

Flexibilita – není stanovené, jaké potraviny jíst máte a jaké naopak nemáte. Určitě je fajn jíst zdravé a průmyslově nezpracované potraviny, ale i pro sušenku nebo čokoládu se občas prostor najde. Navíc když si nemůžete přesně naplánovat, co budete jíst (na dovolené, na cestách, na návštěvě), poměr a zastoupení živin v jídle odhadnete, zapíšete a zbytek dne tomu přizpůsobíte.

Počítání – Iifym je relativně časově náročná zábava. Pokud chcete hubnout či přibírat svalovou hmotu a poctivě na sobě pracujete, je dobré také poctivě zaznamenávat snědené jídlo do počítače.

Vážení – druhou trošku nepříjemnou věcí na Iifym je to, že byste každé jídlo měli zvážit. Málokdo má tak přesné oko, aby hned věděl, kolik to či ono váží. Bez hmotnosti pokrmu není možné zjistit, kolik živin a kalorií v sobě vlastně skrývá.

Pokrok – spornou položkou u flexibilního stravování jsou také samotné poměry živin. Každý člověk je unikátní a každý má jiné výživové potřeby, takže i když vám počítač optimální zastoupení živin vypočítá, nemáte jistotu, že je to poměr, který právě vaše tělo uvítá.

Zdroj: Iifym
Zveřejněno dne: 24.9.2016

Diskuze: dukanova kalkulačka

žena váha 83kg výška 153cm

Zdroj: diskuze Dukanova kalkulačka
Odesláno dne: 18.6.2016 uživatelem marie

Iifym

Jídelníček

Příklad I:

  • 1. jídlo – 80 g ovesných vloček, 200 ml polotučného mléka, 70 g lesního ovoce, 10 g medových kroužků, 1 ks Oreo sušenky, 30 g proteinu
  • 2. jídlo – 200 g kuřecích prsou, 90 g těstovin, 20 g olivového oleje, 150 g žampionů
  • 3. jídlo – 50 g sýru Parenica, 250 g odtučněného tvarohu, 10 g medu, 30 g arašídového másla

Příklad II:

  • 1. jídlo – 80 g ovesných vloček, 1 vejce, 25 g proteinu, 3 kostičky Milky, 1 jablko
  • 2. jídlo – 200 g kuřecích prsou, 10 g olivového oleje, 80 g rýže, 150 g ředkviček, 140 g rajčat
  • 3. jídlo – 125 g sýru Mozzarella light, 80 g kuřecí šunky, 100 g ředkviček, 100 g rajčat, 140 g jogurtu Milko-čoko, 20 g arašídového másla

Poměr živin u těchto příkladů je cca 170–180 g sacharidů, 65–70 g tuku a 150–160 g bílkovin. Hmotnost všech potravin je uvedena v jejich původním stavu před tepelnou úpravou.

Celkový příjem se tak pohybuje okolo 1 900 kcal. Součástí jídelníčku jsou silové tréninky, a to 4–5x týdně.

Zdroj: Iifym
Zveřejněno dne: 24.9.2016

Plodné dny

Ovulační kalkulačka

Výpočet ovulace: Během plodných dnů dojde k uvolnění vajíčka z vaječníku, a to 12. den 28denního menstruačního cyklu (1. den je den začátku menstruačního krvácení). Po ovulaci je vajíčko schopno oplození do 24 až maximálně 72 hodin. Plodné dny při pravidelném menstruačním cyklu začínají 2–3 dny před ovulací a končí 1 den po ovulaci. Ovulace je velmi plodné období, ještě 2–3 dny po ovulaci je vajíčko schopno oplodnění. Neplodné dny začínají 9 dní před menstruací.

KALKULAČKA
PLODNÝCH DNŮ

Den počátku menstruačního cyklu

Délka cyklu (počet dnů):


Zdroj: Plodné dny
Zveřejněno dne: 28.2.2014

Mateřská dovolená

Mateřská dovolená – kalkulačka

Od 1. 1. 2009 vyplácí nemocenské dávky, tedy i peněžitou pomoc v mateřství, pouze Okresní správa sociálního zabezpečení. Dávku vyplácí do 1 měsíce po dni doručení žádosti na OSSZ.

Žena OSVČ hlásí nárok na mateřskou dovolenou na příslušné Okresní správě sociálního zabezpečení, která jí vyplácí dávku dle dosavadní výše pojistného, které si žena platila. Pokud je tato peněžitá pomoc v mateřství nižší než životní minimum, část do životního minima jí dorovnává Odbor státní sociální podpory při Úřadu práce v místě trvalého bydliště. Musí kontaktovat oba úřady, nejdříve Správu sociálního zabezpečení, kde jí vystaví potvrzení pro Odbor státní sociální podpory. Pokud si žena neplatila nemocenské pojištění, bude od porodu pobírat přímo rodičovský příspěvek, a to v pomalé, čtyřleté variantě.

Na internetu je celá řada online kalkulaček, které vám spočítají výši vaší peněžité pomoci v mateřství.

Zdroj: Mateřská dovolená
Zveřejněno dne: 27.12.2016

Rodičovská dovolená

Rodičovská dovolená – kalkulačka

Rychlost čerpání, a tedy i výši měsíčního příspěvku, si mohou rodiče opakovaně měnit podle aktuálních potřeb, změna je možná maximálně jednou za čtvrt roku. Skončilo tedy dřívější pravidlo, že jednou provedenou volbu délky čerpání už nelze později změnit.

K vyššímu příspěvku se snadněji než dříve dostanou i nezaměstnané ženy, pokud si nemocenské pojištění platil alespoň otec dítěte. Podobné zlepšení přišlo od roku 2012 i pro studentky či některé podnikatelky.

Pouze pokud jsou nezaměstnaní oba rodiče nebo si například jako OSVČ neplatí pojištění dobrovolně, připadne jim i nejméně výhodná čtyřletá varianta. Ta přináší 7 600 korun měsíčně do konce 9. měsíce věku a následně 3 800 korun měsíčně do čtyř let věku dítěte, pokud se mezitím nenarodí další dítě nebo nárok nezanikne jiným způsobem.

Novou podmínkou pro čerpání příspěvku je bydliště na území České republiky – tato podmínka musí být splněna jak u rodiče, tak u dítěte.

Při pobírání rodičovského příspěvku nezáleží na tom, zda má rodič nějaké další příjmy. Lze si tedy při něm vydělávat, aniž by to mělo vliv na snížení příspěvku.

Od roku 2012 skončilo dřívější omezení pro ty, kdo chtějí pobírat rodičovský příspěvek a přitom dávat dítě do školky či do jeslí. Rodičům dětí starších dvou let je rodičovský příspěvek poskytován bez ohledu na délku pobytu v zařízení péče o dítě.

U dětí mladších dvou let platí, že nechtějí-li rodiče přijít o příspěvek, mohou dát potomka do jeslí maximálně na 46 hodin měsíčně.

Zdroj: Rodičovská dovolená
Zveřejněno dne: 27.12.2016


SiteMAP