Téma: 

pohyb

Jak žít dlouze a zdravě

Život je pohyb

Každý z nás musí pochopit jednu pravdu: Pokud vedeme aktivní život, nejenže chráníme svoje zdraví, ale současně se můžeme zbavit mnoha nemocí. Co nám obecně především překáží v pohybu, je naše obyčejná lenost! Zkuste proto změnit své stereotypní myšlení. Naučte se, že pohyb je strava pro vaše svaly, orgány a mozek. Strava, bez které váš organismus slábne, je nemocný, stárne. Soustřeďte se na fyzické aktivity, jako je uzdravující chůze, běh, chůze na boso!

Zdroj: Jak žít dlouze a zdravě
Zveřejněno dne: 27.3.2015

Diskuze: Re: moje zkušenost s cga 800

Tak to i ja su uplne to same - pohyb ani nahodou, jediny muj pohyb su sipky v krcme :-D no a tyto tablety mi prece enom pomohly. Takze to funguje i pro nas lebochy.

Zdroj: diskuze Zkušenosti s cga800
Odesláno dne: 27.6.2015 uživatelem Venda

Cibulová mast

Cibulová mast na jizvy

Cibulová mast je určena jak na jizvy čerstvé, tak i k léčbě jizev starších. Pochopitelně je vždy větší úspěšnost léčby u jizev čerstvých. Ale i staré jizvy, pokud jsou nevzhledné či pohyb omezující, je možné tímto přípravkem léčit. Je však nutná trpělivost a dodržování léčebných pokynů. Pak se jistě dostaví úspěch.

Zdroj: Cibulová mast
Zveřejněno dne: 21.9.2015

Diskuze: Re: uzivani w arfarinu

Po warfarinu se netloustne. Tloustne se při nadbytku jídla a nedostatku pohybu. Základní pravidlo -> více se hýbu = více jím. Pro hubnutí buďto omezte příjem potravy a nebo zintezivněte pohyb. Vhodný pohyb jsou procházky v přírodě, jízda na kole, plavání, atd.

Zdroj: diskuze Warfarin+Pivovarské kvasnice
Odesláno dne: 7.2.2017 uživatelem Nikola

Vitamíny pro aktivní sportovce

Pohyb

Pohyb zlepšuje veškeré funkce organismu, optimalizuje svalové ústrojí a zdraví buněk. Při pohybu vstupuje do mozku více kyslíku a energie, zvyšuje se mentální bdělost. Kardiovaskulární systém je posílen, díky čemuž klesá krevní tlak. Biochemické procesy v těle, jako je metabolismus nebo imunitní systém, jsou rovněž mobilizovány během cvičení. Ti, kteří pravidelně cvičí, si nejen vypracují zdravější a silnější tělo, ale trpí i o dost méně na infekce. Výzkumy dávají důvod k naději, že sport sám o sobě může zpomalit závažná onemocnění. Během cvičení se snižují stresové hormony, místo nich se do krve dostávají „hormony štěstí“ (serotinin a endorfin). Proto i půlhodinový ležérní sportovní výkon zvyšuje vaši náladu a může přinést skutečné vzrušení. Mysl se vrátí do rovnováhy, zátěžové situace lze zvládnout suverénněji.

Zdroj: Vitamíny pro aktivní sportovce
Zveřejněno dne: 16.4.2013

Diskuze: Re: byliny na zrychlení metabolismu

Na zpomalení metabolizmu je nejlepší přestat jíst a omezit pohyb. Za těchto podmínek se metabolizmus zpomalí za 2 dny.

Zdroj: diskuze Byliny na zrychlení metabolismu
Odesláno dne: 28.8.2014 uživatelem Kamča

Vitamíny pro zdravé srdce a cévy

Pohyb a srdce

Sedavé činnosti a nedostatek pohybu vedou ke zpomalení mnoha funkcí v těle. Stejně jako každý jiný sval i srdce ztrácí na výkonu, když není pravidelně zatěžováno. Fyzicky aktivní jedinci nejen že trénují své svaly, ale také srdce a cévy. Pohyb přidá na rychlosti tělesných funkcí a orgánům a svalům je dodávána čerstvá energie. Znečišťující látky jsou odstraněny a rychle vyloučeny. Pravidelné cvičení posiluje srdeční sval a snižuje krevní tlak. Zvýšení energetického výdeje inhibuje škodlivý cholesterol v krvi a dochází k jeho snížení, díky čemuž jsou cévy chráněny proti ateroskleróze. Lze tedy shrnout, že pozitivní účinky sportu snižují riziko srdečního infarktu. Když ale srdce musí pracovat plnou rychlostí a nedochází k trvalé relaxaci napětí, působí nadměrná zátěž (stres) na srdce negativně a neumožňuje delší životnost srdce. Redukce stresu a pravidelná relaxace jsou tedy cennými pomocníky v ochraně proti srdečním onemocněním.

Zdroj: Vitamíny pro zdravé srdce a cévy
Zveřejněno dne: 16.4.2013

Diskuze: mravenčení rukou

Mravenčení rukou převážně pravé a nejsilnější pálení mám v konečcích prstů. Špatně spím a usínám. Přes den mravenčení pozvolna odchází, ale stačí nevhodný pohyb a je to tu znovu. Snažím se cvičit, ale moc to nepomáhá.

Zdroj: diskuze Mravenčení rukou
Odesláno dne: 7.5.2014 uživatelem Petr Hovorka

Zácpa u dětí

Zácpa u dvouletého dítěte

U starších batolat, která jsou mimo jiné i na umělém mléku, se doporučuje taktéž jeho změna a do jídelníčku zařazení potravin bohatých na vlákninu. Ideální je pohyb, který rozhýbe celý trávicí systém, a výsledek v podobě uvolnění zácpy se tak může dostavit velmi rychle.

Co pomáhá: Úprava stravy, vynechání banánů, zařazení vlákniny do stravy.

Babské rady: Rozpustit a smíchat 1 lžičku másla s 1 lžičkou povidel a ještě teplou „medicínu“ podat dítěti. Dávkování je 1x ráno a 1x večer.

Čípky na zácpu: Nebyla-li úspěšná léčba v podobě úpravy životosprávy, diety a psychoterapie, může dítěti pomoci farmakoterapie, která se ovšem doporučuje až po použití předchozích metod:

  • prokinetika – zlepšují průchod trávicím traktem;
  • spasmolytika – uvolňují spasmy (křeče, stažení svalů ve střevě);
  • projímadla – rozdělují se na:
  • laxativa s osmotickým účinkem
  • laxativa dráždící střevo (ricinový olej, mentolový olej, pryskyřice)
  • parafínový olej, minerální oleje
  • mucilaginóza a bobtnavé látky (agar, lněné semínko) – nevstřebávají se střevem a ve střevě nabobtnají, čímž stimulují pohyb střev.

Zdroj: Zácpa u dětí
Zveřejněno dne: 22.11.2016

Diskuze: Re: Re: moje zkušenost s cga 800

Přesně tak. já mam pohyb taky leda v hospodě. Dycky když se vožeru tak ráda tancuju na stole. Nevim, možná mi pomohlo to tancování a ne cga ale to pochybuju takže cga doporučuju!!!

Zdroj: diskuze Zkušenosti s cga800
Odesláno dne: 28.6.2015 uživatelem Helena Hájková

Vitamíny proti stárnutí

Pohyb proti stárnutí

Lidské tělo je předurčeno k aktivitě. Pohyb má pro náš organismus zásadní význam. Fyzická aktivita má stimulovat, obnovovat a dodávat energii celému tělu. Metabolické odpadní látky a toxiny jsou snadněji odplavovány, je podporována regenerace buněk. Sport a fyzická aktivita jsou tedy opravdovým zdrojem mládí pro celé tělo, zejména pro kosterní a svalovou soustavu, protože podporují její zachování a odolnost. S věkem dochází k nevyhnutelnému úpadku svalů a kostních denzitů, což však může být výrazně zpomaleno sportem a cvičením. Zdravé silné kosti jsou mnohem méně náchylné k osteoporóze. Dobře vyvinuté svaly podporují kostru, zejména na slabých místech, jako jsou kolena nebo páteř, takže typické problémy spojené s přibývajícím věkem nemají šanci. Součastný způsob života bohužel vypadá úplně jinak. Lidé se málo pohybují, mají sedavé zaměstnání a příliš málo sportují, čímž dochází ke zhoršení fyziologických procesů. Toxiny, volné radikály a metabolity se akumulují a mohou poškodit buňky. Krátkodobá regenerace vede k rychlejšímu stárnutí těla.

Zdroj: Vitamíny proti stárnutí
Zveřejněno dne: 13.5.2013

Diskuze: SLINIVKA A POHYB PO ZÁNĚTU

DOTAZ:

1. Kdy lze po akutním zánětu slinivky (hospitalizace v nemocnici), začít sportovat (pouze rekreačně), běhání, plavání aj.. ??

2. Dietou se doporučuje, menší porce jídla a častěji denně, nebo klasika, ráno snídaně, oběd, večeře ?????

Děkuji za reakce

Petr

Zdroj: diskuze SLINIVKA A POHYB PO ZÁNĚTU
Odesláno dne: 22.5.2016 uživatelem petr

Rady jak nepřibrat o vánocích

Pohyb o svátcích

Po jídle byste neměli odpočívat ale pohybovat se. Nezáleží na počasí, může pršet nebo sněžit, ale dostatek pohybu je jediné co udrží tělo v kondici. Procházka po jídle podporuje trávení a cítíte se po ní svěží a fit. V období častého odpočinku na pohovce a pití kávy nejvíce trpí nohy, které potřebují pohyb.

Ranní a časté protažení podporuje trávení. Mnoho lidí si myslí, že stejně tak pomáhá i alkohol, který odbourává tuky, ale neexistuje žádný vědecký důkaz, který toto potvrzuje. Po ránu nejlépe funguje pomerančová šťáva, protože dodává tělu mnoho vitamínů. Ti, kteří sedí celé hodiny na měkké pohovce, tak trpí bolestmi zad. Lékaři doporučují užívat cíleného pohybu nebo cvičení, která rovnají záda a ramena a protáhnou nohy. Tato cvičení jsou pro vás velmi dobrá. Čas od času by se měly při běžných činnostech měnit pozice.

Neměli byste sedět ve stejné poloze, občas byste měli změnit pohovku za židli. Kdo trpí na těžké nohy, tak by měl používat punčochy při sezení. Těžké nohy vedou ke vzniku edémů a křečových žil, protože je omezen průtok krve v nohách.

Po dlouhém večeru pomáhá ranní sprcha, která pomáhá ke splasknutí otoků na nohách. Také je velmi užitečné střídavé sprchování studenou a teplou vodou nebo procházka na čerstvém vzduchu, protože kyslík zvyšuje proces čištění a pomáhá od otoku.

Zdroj: Rady jak nepřibrat o vánocích
Zveřejněno dne: 19.11.2012

Diskuze: Re: Brneni prstu

Na zlepšení prokrvení periferií nejlépe pomáhá dlouhodobé užívání ginkgo biloba (jinan dvoulaločný). Pod latinským názvem to jde sehnat i v zahraničí. Taktéž mírné popíjení červeného vína (jedna až dvě deci denně) napomůže prokrvení a zahřátí končetin. Pravidelný pohyb se zatěžováním všech partií, například ve fitness, také pomáhá řešit tyto problémy.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Brneni prstu
Odesláno dne: 11.4.2016 uživatelem Cempírek

Vzduch v plicích

Příznaky vzduchu v plicích

Ve většině případů příznaky závisí na množství vzduchu zachyceného mimo plíce:

  • dušnost;
  • tachypnoe je téměř vždy doprovázena těžkou, ostrou a jednostrannou bolestí na hrudi, která zhoršuje hrudní pohyb;
  • náhlá a bodavá bolest na hrudi; pociťovaná bolest může vyzařovat do ramen, obličeje, zad nebo horní části břicha; bolest je náhlá a zhoršuje se s hlubokým dýcháním;
  • úzkost a neklid, tyto příznaky jsou spojeny s respirační tísní, jsou doprovázeny dalšími příznaky, jako jsou distenze a slabost krčních žil a zrychlený tep;
  • suchý kašel;
  • cyanóza je modravé zbarvení na sliznici, které je obvykle přítomno v důsledku změněné oxidace;
  • abnormální dýchající šelesty; při vyšetření je zjištěna změna intenzity, případně absence dýchacích šelestů, což může odrážet snížené proudění vzduchu na plicním segmentu;
  • expanze asymetrického hrudníku; bolest a zranění jsou příčinou zastavení normálního pohybu hrudníku;
  • znamením pneumotoraxu je charakteristické hlasité chrčení, křupavý zvuk, který synchronizuje s každým úderem srdce.

Zdroj: Vzduch v plicích
Zveřejněno dne: 1.5.2013

Diskuze: Re: SLINIVKA A POHYB PO ZÁNĚTU

Se sportováním je možné začít hned, jak se objeví přirozená touha po sportu a neprojevuje se žádná bolest nebo jiné nepříjemné pocity. Začíná se zlehka a postupně se přidává na intenzitě. Jídlo zachovejte v režimu vydatná snídaně, oběd a chudší večeře. Mezi hlavními jídly zařaďte ještě svačiny s poloviční vydatnostní než následující hlavní jidlo.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze SLINIVKA A POHYB PO ZÁNĚTU
Odesláno dne: 22.5.2016 uživatelem Cempírek

Zácpa u dětí

Zácpa u dětí kolem 5 let

U dětí v předškolním věku vede k zácpě nedostatek času pro zaujatost hrou. Děti ve školním věku o zácpě často nemluví, proto rodiče mnohdy o jejich problému nic netuší.

Co pomáhá: Vypít každé ráno, ještě nalačno, před snídaní, trochu vlažné vody (bez ničeho), aby se nastartovala střeva. Pak do čaje přidat půl sáčku léku Forlax, což je práškové projímadlo s pomerančovou příchutí i vůní, takže dětem chutná. Teprve poté podat dítěti snídani.

Babské rady: Pohyb, masáže a tlačení pomáhají při vyprazdňování. Nevhodné jsou banány, které „zatvrzují“. Také borůvky nejsou ideální, takže žádné jogurty s lesními plody. Pro tyto děti je vhodné konzumovat sušené švestky nebo meruňky.

Čípky na zácpu: Klystýry a čípky se u dětí aplikují jen krátkodobě kvůli nežádoucím účinkům – mechanické, chemické a psychické trauma. Chirurgická léčba je indikována v případě mechanické obstrukce.

Dle recenzí opravdu funguje tento recept: Rozpustíte a smícháte 1 lžičku másla s 1 lžičkou povidel a ještě teplou směs podáte dítěti. Dávkování při obtížích 1x ráno a 1x večer. Po úpravě obtíží omezte na dávkování 1x ráno, a to obden.

Pokud i vám tento recept zabere, přidejte své komentáře a zkušenosti. Pomůžete mnoha zoufalým maminkám.

Zdroj: Zácpa u dětí
Zveřejněno dne: 22.11.2016

Diskuze: Re: vitamín b12 přibývání na váze

Přibírání na váze a zvýšená chuť k jídlu můžou souviset s nárůstem příjmu vitamínů řady B. Nadbytky vitamínů řady B se v těle ukládají a spotřebovávají se postupně. Nejlepší způsob, jak rychle spotřebovat zásoby vitamínů B je zvýšená fyzická aktivita, což znamená cílené posilování svalů a aerobní pohyb. Toto Vám pomůže zbavit se popisovaného problému.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Vitamín b12 přibývání na váze
Odesláno dne: 22.1.2015 uživatelem Cempírek

Jak žít dlouze a zdravě

Uzdravující běh

Uzdravující běh posiluje stěny cév, snižuje krevní tlak i hladinu špatného cholesterolu, uzdravuje funkce žaludečního a střevního ústrojí, posiluje páteř, svaly a klouby. Běh, to je nejlepší způsob, jak zvýšit odolnost vůči různým infekcím, je to perfektní pomocník k získání mladí a zdraví.

Již staří Sparťané říkali: „Chceš-li být silný – běhej, chceš-li být zdravý – běhej, chceš-li být moudrý – běhej.“

Všechna tato pozitiva zajistila běhu ohromnou popularitu. Nicméně když se v tisku objeví zprávy o úmrtích při běžeckých závodech, kladou si mnozí otázku: „Je skutečně běhání tak zdravé, jak se říká a píše?" Jde o to, že mnoho lidí, kteří začnou běhat, neberou v potaz svou aktuální výkonnost, svůj aktuální zdravotní stav, čímž naruší hlavní principy fyzické námahy a zásady postupného zvyšování fyzické zátěže. Většina lidí totiž začíná běhat, aby zhubli, a neuvědomují si, že nadměrná hmotnost je vlastně nemoc, takže pokud se chtějí uzdravit, a pohyb je k tomu ten nejlepší lék, tak je třeba si jej odměřovat na lékárnických vahách.

Prostě jak je tomu u většiny lidí zvykem, když už se pro něco rozhodnou, chtějí výsledky nejlépe hned, takže si naordinují koňské dávky, jaký div, že svou nemoc svou hloupostí a nedočkavostí jen prohloubí. Člověk si musí vypěstovat přiměřený návyk. To znamená, musí se naučit znát míru ve všem, v jídle, pití, při fyzické zátěži.

Zdroj: Jak žít dlouze a zdravě
Zveřejněno dne: 27.3.2015

Diskuze: Re: dna co jíst

Ve vašem případě vycházejte ze stravy pro lidi se dnou a tam, kde je v receptech použitý cukr, ho nahraďte stévií. Jako přílohu volte nejčastěji brambory a rýži. Sladké ovoce jezte jen střídmě. Nápoje pijte jen takové, které mají 0 kalorií. Pivo vyřaďte úplně i to nealkoholické. Místo mlsání používejte různé ořechy. A pro úplnost zařaďte častý zdravý pohyb.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Dna co jíst
Odesláno dne: 23.1.2017 uživatelem Cempírek


SiteMAP