Téma: 

potraviny

Močopudné potraviny

Praktický význam odvodňování

Přírodní diuretika pomohou s odstraněním přebytečné vody nebo tekutin z těla. Přírodní diuretika jsou přírodní potraviny a byliny, které umožňují větší průtok moči a tím pomáhají s odstraněním tekutin a toxinů z těla.

Zdroj: Močopudné potraviny
Zveřejněno dne: 15.10.2015

Diskuze: Re: vhodné potraviny při odkyselení organismu

Slepičí a kuřecí maso patří mezi neutrální potraviny. Ale pokud je s kůží, tučné a nebo se ho sní hodně, tak může také způsobovat překyselování. Ořechy jsou mírně kyselinotvorné. Oboje se dá zneutralizovat přidáním citronové šťávy.

Zdroj: diskuze Vhodné potraviny při odkyselení organismu
Odesláno dne: 14.6.2015 uživatelem Kamča

Močopudné potraviny

Nebezpečí při odvodňování

Odvést vodu z těla a domnívat se, že člověk zhubl, není správné, jde totiž jen o krátkodobý efekt. Velká žízeň, která následuje, deficit tekutin okamžitě vyrovná. Odvodňovacích účinků některých rostlin zneužívají prostředky na snížení hmotnosti. Při jejich užívání zpočátku dojde ke krátkodobému odvodnění, takže se na přechodnou dobu, což jsou většinou dva až tři dny, může váha snížit. Pak se tekutiny vracejí zpět, ale nárůst hmotnosti je mnohdy vyšší, než byla původní hodnota.

Zdroj: Močopudné potraviny
Zveřejněno dne: 15.10.2015

Diskuze: Re: užívání varfarinu

Warfarin ovlivňují potraviny s vyšším obsahem vitamínu K. Čerstvé zelí patří mezi potraviny s vyšším obsahem vitamínu K. Kysáním se obsah vitaminu K snižuje a kysané zelí pak patří mezi potraviny s nízkým obsahem. Vitamín K je především v pevných částech kysaného zelí, ve šťávě téměř není. Proto pití šťávy z kysaného zelí nijak neovlivňuje funkce warfarinu. Zůstaňte i nadále v kontaktu s lékařem, který bude pravidelně kontrolovat srážlivost krve a podle vývoje přizpůsobí antikoagulační léčbu.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Užívání varfarinu
Odesláno dne: 22.12.2016 uživatelem Cempírek

Potraviny podporující čistou pleť

Potraviny s vitamínem A

Vitamín A je užitečný pro zdravý vzhled pokožky. Nízkotučné mléčné výrobky, např. jogurt, jsou těmi nejlepšími potravinami, jak získat vitamín A. Jogurt totiž navíc obsahuje acidophilus, což je bakterie, která podporuje střevní zdraví. A zdravý trávicí systém je předpokladem zdravé kůže.

Zdroj: Potraviny podporující čistou pleť
Zveřejněno dne: 28.11.2012

Diskuze: Re: Dotaz

Rybí olej a potraviny obsahující omega-3 mastné kyseliny, můžou zvýšit riziko krvácení v kombinaci s jinými léky, které mohou také způsobit krvácení, jako je warfarin. Chia semínka obsahují omega-3 mastné kyseliny v množství 17,6% ze svého celkového objemu a patří mezi potraviny s velmi vysokým obsahem omega-3 mastných kyselin. Při společném užívání warfarinu a chia semínek doporučuji pravidelné sledování srážlivosti krve pomocí krevního odběru.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Dotaz
Odesláno dne: 2.2.2016 uživatelem Cempírek

Sacharidy

Glykemický index

Glykemický index potravin (GI) vyjadřuje, jak rychle po konzumaci sacharidové potraviny (= potravina s obsahem škrobů nebo cukrů) stoupne hladina cukru (glukózy) v krvi. Čím je GI potraviny vyšší, tím více a rychleji stoupá po snědení této potraviny hladina glukózy v krvi. Po potravinách s vysokým GI (nad 70) máme dříve hlad, zvyšuje se riziko vzniku nadváhy a cukrovky. Vysoký GI mají hlavně potraviny s takzvanými „rafinovanými sacharidy“: bílé a sladké pečivo, loupaná rýže, pufované obilniny a většina sladkostí. Nižší GI mají potraviny, ze kterých se škroby a cukry vstřebávají pomaleji – luštěniny, ovoce a zelenina, celozrnné obilniny, ořechy a semena, mléčné výrobky.

Zdroj: Sacharidy
Zveřejněno dne: 23.5.2014

Diskuze: Re: warfarin a co nejíst při jeho užívání

Banány, ani ostatní potraviny, které zmiňujete, neovlivňují účinky warfarinu. Můžete je tedy konzumovat podle libosti.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Warfarin a co nejíst při jeho užívání
Odesláno dne: 27.8.2016 uživatelem Cempírek

Potraviny podporující čistou pleť

Potraviny s vysokým obsahem antioxidantů

Potraviny s vysokým obsahem antioxidantů aktivně přispívají ke zdravé a čisté pleti. Antioxidanty jsou obsaženy například v borůvkách, jahodách, švestkách a ostružinách. Antioxidanty jsou živiny a enzymy, které inhibují a opravují poškozenou tkáň tím, že brání volným radikálům, nestabilním molekulám, které poškozují buňky v těle, v zahájení procesu oxidace (během oxidace mohou být buňky v obličejové tkáni poškozeny kyslíkem). Antioxidanty rovněž chrání pokožku před sluncem a minimalizují případy hnědých skvrn.

Zdroj: Potraviny podporující čistou pleť
Zveřejněno dne: 28.11.2012

Diskuze: jídelníček po mrtvici

Dobrý den ,jsou zdravá rajčata po mrtvici.nebo která zelenina.a také co jíst,dnes jsou potraviny samá éčka ,a podobně.

Zdroj: diskuze Jídelníček po mrtvici
Odesláno dne: 27.4.2015 uživatelem JAN HA,ERLE

Potraviny na detoxikaci jater

Rady pro jaterní očistu

Další potraviny, které čistí játra jsou artyčoky, chřest, zelí a růžičková kapusta. Jedení potravin, které jsou ideální pro detoxikaci, je skvělý způsob, jak udržet zdravou funkci jater. Nicméně, pro dosažení nejlepších výsledků se doporučuje jaterní očista. Měla by se dělat alespoň dvakrát ročně, aby odstranila veškeré cizorodé látky, které mohou být uvězněny v játrech.

Zdroj: Potraviny na detoxikaci jater
Zveřejněno dne: 12.11.2012

Diskuze: Re: Potraviny v boji proti rakovině

V boji proti rakovině vyzkoušejte tohleto něco si nastudujte a pak se klidně poradte z lékaři,myslím,že i oni vám tohle to vřele doporučí jedná se totiž o 100% přírodní produkt

chlorella-a-spirulin…

Zdroj: diskuze Re: Potraviny v boji proti rakovině
Odesláno dne: 10.10.2010 uživatelem kolik

Rutin v potravinách

Které potraviny obsahují rutin?

Obecně se dá říci, že rutin se nachází ve všech červených potravinách. Například rutin obsahují potraviny: červené papriky, červená rajčata a podobně. Dále mezi nejvýznamnější zdroje rutinu patří potraviny: pohanka obecná, routa vonná a jerlín japonský. Vlastně pohanka je na našem území nejvýznamější potravinou, která snese označení přirozený přírodní zdroj rutinu. Obsah rutinu v pohance se v různých částech rostliny liší. Nejvíce rutinu se nachází v květech a to až 400 mg rutinu na 100 g suchých květů. Dále se rutin také vyskytuje v chřestu, ve slupkách rajčat, v kůře citrusových plodů, v jablečné slupce, v broskvích, nektarinkách, lesních plodech, kiwi, banánech, a také ve výluhu zeleného a černého čaje.


Zdroj: Rutin v potravinách
Zveřejněno dne: 9.6.2012

Diskuze: vhodné potraviny při odkyselení organismu

Dobrý den,

v kyselinotvorných potravinách je uvedeno slepičí maso a také ořechy. V zásadotvorných potravinách je opět uvedena slepice a ořechy, tak jak je to správně? Děkuji za odpověď. Marie

Zdroj: diskuze Vhodné potraviny při odkyselení organismu
Odesláno dne: 8.6.2015 uživatelem Marie

Potraviny podporující čistou pleť

Potraviny s esenciálními mastnými kyselinami

Esenciální mastné kyseliny přispívají k projasnění kůže, protože udržují zdraví buněčné membrány. Buněčné membrány blokují škodlivé látky, umožňují však živinám přes tyto škodlivé látky projít. Esenciální mastné kyseliny podporují nejen mladistvý vzhled pleti, ale chrání také před poškozením tepen a srdečním onemocněním, které může vést k poškození kožních buněk. Esenciální mastné kyseliny jsou nejlépe známé jako omega-3 mastné kyseliny a omega-6 mastné kyseliny. Nalézají se v rybách (nejvíce losos), lněných semínkách a ve vlašských ořeších.

Zdroj: Potraviny podporující čistou pleť
Zveřejněno dne: 28.11.2012

Diskuze: Re: walfarin

Důvěřujte svému lékaři a užívejte vše, jak vám bylo předepsáno. O podmínkách diety se poraďte se svým lékařem, který vám předepisuje warfarin. Jen on zná nejlépe váš stav a míru potřebné warfarinace a může lépe určit, které potraviny můžete konzumovat, a které léky můžete k tomu užívat.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Walfarin
Odesláno dne: 27.2.2016 uživatelem Cempírek

Kožní vyrážka z potravin

Jaké potraviny způsobují alergii?

Různí lidé trpí různými potravinovými alergiemi. Závisí pouze na vyvarování se konzumace látek způsobujících potravinovou alergii. Pokud přestanete jíst alergenní potravinu, zabráníte tím i tvorbě vyrážky a jiným alergickým projevům.

Zdroj: Kožní vyrážka z potravin
Zveřejněno dne: 30.7.2013

Diskuze: Re: Len a tvaroh proti rakovine

Když chcete tuto léčivou dietu použít jen na posílení jinak zdravého organismu, tak k tomu můžete jíst i jiné potraviny. Když se s tím pokusíte léčit rakovinu, tak by se nemělo v této dietě jíst nic jiného po co nejdelší dobu.

Zdroj: diskuze Len a tvaroh proti rakovine
Odesláno dne: 17.11.2014 uživatelem Kamča

Potraviny na podporu zdravé kůže

Ryby

Ryby jsou dobrým zdrojem omega-3 mastných kyselin, které vyživují pokožku a zabraňují ucpání pórů a vzniku vrásek. Výbornou volbou je losos, který obsahuje asi 150 kalorií v 60 až 80 gramech. Z lososa můžete získat kromě omega-3 mastných kyselin také selen a minerály snižující riziko nadměrného slunění.

Zdroj: Potraviny na podporu zdravé kůže
Zveřejněno dne: 28.11.2012

Diskuze: Re: nevyhovující potravy při nedostatečné funkci ledvin

Nejvíce nevyhovující potravina je sůl a všechno co ji obsahuje. Dále pak velké množství masa, vajec a luštěnin. Potraviny s vysokým obsahem fosforu také nejsou vhodné.
Seznam nevhodných potravin:
Maso, drůbež, ryby, obiloviny a ovesné vločky, mléčné výrobky, fazole, čočka, ořechy, pomeranče, banány, brambory, rajčata, hnědá a divoká rýže, otruby obilovin, celozrnný chléb a těstoviny.
Nevhodné potraviny můžete konzumovat, ale jen v malém množství.
Seznam vhodných potravin:
Čerstvé ovoce a zelenina, pečivo, bílá rýže, rýžové mléko (ne obohacené), kukuřičné a rýžové lupínky, lehce ochucené limonády, jablka, broskve, mrkev, zelené fazole, bílý chléb a těstoviny, bílá vařená rýže.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Nevyhovující potravy při nedostatečné funkci ledvin
Odesláno dne: 5.6.2016 uživatelem Cempírek

Sacharidy

Potraviny bohaté na sacharidy

Hlavní jídla i svačiny by měly být založeny na potravinách bohatých na sacharidy s preferencí nízkého obsahu tuku tak, aby byly hlavním zdrojem energie sacharidy, nikoliv tuky. Následující potraviny by měly na talíři nebo v jídelníčku zabírat minimálně polovinu místa:

  • celozrnné pečivo a cereálie
  • rýže, těstoviny a jiné obiloviny
  • čerstvé ovoce, džusy, sušené ovoce, dušené nebo kompotované ovoce
  • zelenina obsahující škroby (brambory, kukuřice)
  • luštěniny (čočka, fazole, sójové výrobky)
  • slazené mléčné výrobky (ovocné jogurty, mléčné koktejly, ovocné krémy)

Za součást celkového příjmu sacharidů je třeba považovat také cukr a sladké potraviny (marmeláda, med, sladkosti, sirupy). Jsou vhodné zejména při vysokoenergetické dietě a při potřebě sacharidů před, během a po výkonu.

Vhodným zdrojem energie ve specifických situacích a při dietě s velmi vysokým obsahem sacharidů jsou nápoje bohaté na sacharidy (tedy ovocné džusy, nealkoholické nápoje, ovocné a mléčné koktejly). Do této skupiny patří mnoho doplňků stravy speciálně připravených pro sportovce, jako jsou sportovní nápoje, energetické gely a tekutá jídla.

Zdroj: Sacharidy
Zveřejněno dne: 23.5.2014


SiteMAP