Téma: 

pozice

Barefootová obuv

Co to jsou barefoot boty

Jedná se o boty věrně napodobující chůzi naboso, která je pro člověka nejpřirozenější. Zároveň však chrání chodidlo před mechanickým poškozením (zraněním ostrými předměty) a proti vlivům počasí. V barefoot botách můžete díky tenké a ohebné podrážce, která se přizpůsobuje chodidlu, maximálně vnímat informace o povrchu, na kterém se pohybujete. Poskytují volnost prstům a umožňují zapojit veškeré svaly, šlachy i kosti chodidel stejně jako při chůzi naboso. Chodidla v barefoot botách neustále přirozeně pracují a mohou se tak optimálně vyvíjet.

Barefoot boty mají na rozdíl od běžných bot anatomicky tvarovanou špičku, která nabízí dostatečný prostor pro pohyb prstů. Dále flexibilní, měkkou podrážku o tloušťce 3–6 mm a nulový sklon mezi špičkou a patou, to znamená žádný podpatek. V neposlední řadě pak stélku bez tvarované klenby.

Vzhledem k tomu, že se velikosti u jednotlivých výrobců liší, je důležité nohy před koupí této obuvi řádně přeměřit.

K měření budete potřebovat: papír, pravítko, tužku, izolepu.

Na podlahu těsně ke zdi přilepte izolepou list papíru. Postavte se na papír, pata se musí dotýkat zdi (pokud nemáte doma vhodné místo u zdi, můžete nohu změřit i v krabici). Musíte stát plnou vahou na noze, prsty musí být natažené. Tam kde končí nejdelší prst, udělejte čárku. Totéž opakujte s druhou nohou, protože délky se mohou lišit. Nyní změřte délku chodidla a k naměřené hodnotě přičtěte nadměrek 12 mm (pro začínající chodce stačí 10 mm). Výsledná hodnota je délka stélky, kterou potřebujete.

Proč právě tyto boty? Lidská noha je přirozeně široká, s prsty do široka roztaženými a oddělenými od sebe. Proč je tomu tak je, no kvůli stabilitě! Čím širší je základna, tím větší je stabilita. V dnešní době popíráme přírodní zákony, děláme si z nohou „kopýtka“ a ubíráme si tím stabilní půdu pod nohama. To s sebou nese určité následky. Abychom se vůbec udrželi na nohou, naše tělo si muselo najít způsoby, jak vyrovnat tento nedostatek opory, a tak jsme si začali vyvracet kotníky, kolena, bederní páteř. Palec je základním oporným prvkem našeho chodidla. K tomu, aby mohl správně pracovat a tím i budovat podélnou klenbu, se ale potřebuje nacházet ve své přirozené pozici.

Současná bota je úzká, palec nemá potřebný prostor, a tak se stáčí dovnitř, pod ukazovák. Jelikož palec jako oporný prvek chybí, kotník se zbortí dovnitř a tím najdeme stabilitu. Vedle lámání kotníku je však tato změna polohy doprovázená také přílišným napětím kolene (z vnitřní strany), povolením vnitřního břicha a deaktivací hýždí. Bota má tuhou podrážku a zvednutou špičkou. To nás nutí k tomu, abychom palec drželi nahoře a neopírali se o něj. Tělo tak musí najít stabilitu jinak. Přeneseme váhu o něco více dozadu (často více na vnější hranu chodidla), propneme koleno, vystrčíme zadek a prohneme bederní páteř. Následkem tohoto kompenzačního manévru velice trpí kolena, doslova si je totiž vyvracíme (lámeme). Takovéto propnutí kolene deaktivuje svaly a přetěžuje vazy, které jej přirozeně stabilizují. Po čase si tím kolena oslabíme a velice zvyšujeme riziko prasknutí kolenních vazů. To ale není vše. Vyvracíme si tím i bederní páteř, tlačíme na ploténky a deaktivujeme vnitřní břišní svaly. Ty ochabují a břicho ve spodní části „vylézá ven“. V neposlední řadě tím trpí také kotníky, kyčle či páteř krční. Prsty potřebují svůj prostor. V klasických botách jsou prsty často zmáčknuté, skrčené, zvednuté. To vše jim brání vykonávat jejich přirozenou funkci, reagovat na podněty zespodu a stabilizovat se. Boty by však měly být nejenom široké, ale i dostatečně dlouhé. Uvádí se, že alespoň o 6–8 mm větší, než je noha v zatíženém stavu. Pokud má bota podporu klenby, vzduchové bubliny, mřížkování či podobné výmysly ve své podrážce, mají tyto za úkol pohlcovat nárazy, vyrovnávat nerovnosti a stavět nohu do určité pozice, zkrátka dělat to, na co je naše noha přirozeně připravena. Je dokázáno, že čím více se toho bota snaží udělat za naši nohu, tím menší má noha šanci plnit svou přirozenou funkci, ochabuje, chřadne a to bývá začátek potíží nejenom s chodidlem, ale i s jinými částmi těla. I ponožky mohou stlačovat prsty k sobě, a tak si vybírejte takové, které prsty nemačkají. Nebo rovnou ty prstové. S botami na běh je to naprosto stejné jako s těmi na běžné nošení. Čím více se toho bota snaží udělat za nohu, tím více škody to často napáchá. Čím měkčí je podrážka, tím více noha v poslední chvíli dupne, aby získala potřebnou stabilitu, a tím větší je tedy i výsledný otřes pro naše klouby. Navíc běžecké boty se zvýšenou patou (což jsou snad všechny běžné běžecké boty) zdeformovaly náš běžecký styl, a tak se ročně zraňuje 65–80 % všech běžců.

Zdroj: Barefootová obuv
Zveřejněno dne: 6.10.2016

Diskuze: Re: pomoc pre syna

21 let, to znamená, že Váš syn je již dospělý a je plně odpovědný za své chování a proto i rozhodování musí vycházet z něho samotného. U lidí, kteří se zabývají bojovými sporty, bývá často problém s vnímáním autorit a není lehké je přesvědčit, obzvláště z pozice matky. Nejčastěji má dobrý vliv trenér a nebo spolubojovník. Zkuste najít cestu k těmto lidem a jejich prostřednictvím nasměrovat svého syna k větší odpovědnosti vůči svému zdraví. O vhodné domácí léčbě se poraďte se svým praktickým lékařem, protože on zná vaši rodinnou anamnézu a můžete tak s jeho pomocí připravit vhodnou strategii.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Pomoc pre syna
Odesláno dne: 2.3.2016 uživatelem Cempírek

Spánková obrna

Co dělat při spánkové obrně?

Není třeba se obávat nočních démonů nebo jiných strašidel. Pokud máte občasnou spánkovou obrnu, můžete sami podniknout určité kroky, abyste byli schopni zvládnout tento stav. Začněte tím, že budete dostatečně spát. Jednoduše řečeno, je zapotřebí mít minimálně 8hodinový spánek. Snažte se zmírnit veškerý stres. Vyzkoušejte si během spaní nové pozice.

Zdroj: Spánková obrna
Zveřejněno dne: 17.6.2013

Zánět močového měchýře

Jak zabránit cystitidě?

Důležitý je dostatečný příjem tekutin, aby docházelo k proplachování močového měchýře. Během močení by měl být močový měchýř vyprázdněn úplně. K tomu napomáhá jednoduchý trik: posaďte se dozadu na toaletu a nakloňte se proti zdi. Tato pozice lépe zajišťuje úplné vyprázdnění močového měchýře než obvyklá pozice. Vhodnou prevencí je konzumace brusinkového džusu každý den nebo užívání tobolek s obsahem brusinek. Není pochyb, že tato jednoduchá a přírodní léčba může pomoci snížit frekvenci opakovaných infekcí. Brusinková šťáva působí tak, že chrání před bakteriemi, drží je na stěnách močového měchýře. Močením bezprostředně po pohlavním styku se odplaví většina bakterií z močové trubice. Doporučuje se močit alespoň jednou za dvě hodiny. Ženy, které svůj močový měchýř vyprazdňují jen občas, trpí více na infekce močového ústrojí.

Zdroj: Zánět močového měchýře
Zveřejněno dne: 1.5.2013

Otok tváře

Otok tváře po injekci

Otok tváře po injekci může být projevem přecitlivělosti organismu (alergie), je však také jedním z projevů počínajícího zánětu. V oblasti obličeje jsou otoky velmi časté, objevují se bezprostředně po výkonu, na objemu nabývají až druhý či třetí den po chirurgickém výkonu. Pokud je otok nebolestivý, svědčí to o normálním průběhu hojení a není třeba, aby se pacient zneklidňoval. Doporučuje se po výkonu přikládat chladné obklady, ne však déle než několik hodin (obklady je třeba měnit, aby se obklad nezapařil), vhodná je pozice se zvýšenou polohou hlavy nebo poloha v polosedě.

Zdroj: Otok tváře
Zveřejněno dne: 22.10.2015

Pneumotorax

Léčba pneumotoraxu

Léčba pneumotoraxu spočívá v napíchnutí pohrudniční dutiny jehlou a v odsátí přebytečného vzduchu. Tím se obnoví podtlak, plíce opět přilne ke stěně a začne se znovu pohybovat souběžně s dýchacími pohyby hrudníku. V rámci první pomoci je prvním krokem zavolat odbornou pomoc. Dále je důležité usadit postiženého do pozice v polosedě a zhotovit krycí obvaz, který ránu ochrání před infekcí, ale zároveň umožní odtékání nahromaděné krve. Toho dosáhneme tak, že spodní strana obvazu zůstane volná. V případě dušení ukládáme postiženého do stabilizované polohy na postiženou stranu. Nikdy nevyndáváme cizí tělesa z rány.

Zdroj: Pneumotorax
Zveřejněno dne: 2.4.2016

Cvičení pro těhotné

Cvičení pro těhotné v Havířově

Nastávající maminky mohou navštívit Mama centrum Havířov, Seifertova 1438/8. Jedná se o nestátní zdravotnické zařízení založené privátní porodní asistentkou a laktační poradkyní Annou Kohutovou, poskytující kontinuální péči o těhotné ženy a děti po porodu. Bližší informace na e-mailu kohutova.anicka@seznam.cz.

Těhotná žena se naučí cviky zaměřené na prevenci proti bolestem zad, křečovým žílám či zácpě. Naučí se správnému držení těla, uvolňovat a posilovat svalstvo pánevního dna. Důležitý je rovněž nácvik správného dýchání u porodu, porodní pozice a nácvik zadržení dechu, masáže, odlehčovací pozice, které urychlují samotný průběh porodu. Závěr cvičení je ukončen relaxací, jež zlepší celkové uvolnění a schopnost odpočívat.

Většina pojišťoven na předporodní kurz finančně přispívá. Smluvním partnerem Mama centra je Revírní bratrská pokladna.

Nově od září 2012 jsou pro klientky Revírní bratrské pokladny služby porodní asistentky plně hrazeny ze zdravotního pojištění.

Příspěvky zdravotních pojišťoven na předporodní kurz:

Všeobecná pojišťovna: 1000 Kč

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna: 1500 Kč

Oborová zdravotní pojišťovna: 1500 Kč

Vojenská zdravotní pojišťovna: 1000 Kč

Revírní bratrská pokladna: 1000 Kč, plně hradí návštěvní službu v těhotenství a po porodu

Permanentka na 5 vstupů – 700 Kč.

Zdroj: Cvičení pro těhotné
Zveřejněno dne: 1.5.2014

Vyhřezlý konečník

Domácí léčba vyhřezlého konečníku

Léčba základních příčin rektální výhřezu obvykle léčí konkrétní problém. U jinak zdravých starších pacientů, kteří mají opakovaný rektální prolaps, je nezbytná chirurgická operace. Operace může způsobit jizvy a srůsty, které mohou zúžit rektální kanál a zasahovat do konečníku a svalů pánevního dna. Nebo mohou být příčinou potíží při pohybu střev, způsobit hemoroidy nebo rektální či anální fisury (trhliny) z opakovaného namáhání.

Bolestivá rektální oblast: Po výhřezu může pacient pociťovat bolest ve svalech kolem konečníku – řitního svěrače. Existuje celá řada technik, které můžete použít ke snížení nebo odstranění bolesti v této oblasti.

Námaha se vyprázdnit nebo nesprávná pozice defekace: Nesprávné sezení na záchodě zabraňuje konečníku se otevřít, což má za následek zácpu, hemoroidy nebo fisury. Zácpa hraje důležitou roli při rektálním výhřezu.

Oslabenost, protažení a traumatizace svalů pánevního dna: Pokud použijete jemný protitlak na svaly nejblíže k oblasti, kde konečník vyčnívá, v době, kdy cítíte pohyb střev, můžete být schopni držet konečník uvnitř a vyhnout se tak úniku stolice.

Terapie: Anorektální kanál je tvořen ze svalů a vazů. Po operaci, porodu, po neustálém napětí nebo po jakémkoli traumatu může dojít k poškození. Toto poškození může vést k rektálnímu výhřezu. Proto je vždy nejúčinnější ta terapie, která se zaměřuje na léčbu základní příčiny.

Zdroj: Vyhřezlý konečník
Zveřejněno dne: 3.3.2014

Rady jak nepřibrat o vánocích

Pohyb o svátcích

Po jídle byste neměli odpočívat ale pohybovat se. Nezáleží na počasí, může pršet nebo sněžit, ale dostatek pohybu je jediné co udrží tělo v kondici. Procházka po jídle podporuje trávení a cítíte se po ní svěží a fit. V období častého odpočinku na pohovce a pití kávy nejvíce trpí nohy, které potřebují pohyb.

Ranní a časté protažení podporuje trávení. Mnoho lidí si myslí, že stejně tak pomáhá i alkohol, který odbourává tuky, ale neexistuje žádný vědecký důkaz, který toto potvrzuje. Po ránu nejlépe funguje pomerančová šťáva, protože dodává tělu mnoho vitamínů. Ti, kteří sedí celé hodiny na měkké pohovce, tak trpí bolestmi zad. Lékaři doporučují užívat cíleného pohybu nebo cvičení, která rovnají záda a ramena a protáhnou nohy. Tato cvičení jsou pro vás velmi dobrá. Čas od času by se měly při běžných činnostech měnit pozice.

Neměli byste sedět ve stejné poloze, občas byste měli změnit pohovku za židli. Kdo trpí na těžké nohy, tak by měl používat punčochy při sezení. Těžké nohy vedou ke vzniku edémů a křečových žil, protože je omezen průtok krve v nohách.

Po dlouhém večeru pomáhá ranní sprcha, která pomáhá ke splasknutí otoků na nohách. Také je velmi užitečné střídavé sprchování studenou a teplou vodou nebo procházka na čerstvém vzduchu, protože kyslík zvyšuje proces čištění a pomáhá od otoku.

Zdroj: Rady jak nepřibrat o vánocích
Zveřejněno dne: 19.11.2012

Cvičení pro těhotné

Vhodné cvičení pro těhotné

V období těhotenství jsou na tělo ženy kladeny zvýšené nároky podmíněné vývojem plodu. Pokud jde o jeho zdravý vývoj při fyziologickém těhotenství, je prospěšné udržovat si kondici vhodným cvičením, ovšem při zachování určitých pravidel daných pro jednotlivé trimestry.

Vyloučeny by měly být cviky s otřesy nebo s rizikem pádu. Pozor u rovnovážných cvičení, dochází ke změně polohy těžiště vzhledem k rostoucímu plodu.

Lze pokračovat v původní aktivitě, ale šetrněji, nezaměřujte se na výkon. V těhotenství nezačínejte nové typy aktivit.

Dle pokročilosti gravidity jsou omezovány cviky, kdy by mohl být stlačován plod. Například předklonové pozice je nutné provádět jen v roznožení, je na místě opatrnost při torzi.

Velmi vhodné jsou cviky posilující pánevní dno.

Potřebná jsou dechová cvičení.

Váš cvičitel musí vědět, že jste těhotná.

V kurzech, které nejsou zaměřeny na těhotné, je nutné, aby cvičitel individuálně upravil cviky – není-li to možné zajistit, je třeba pokračovat individuálně.

Plavání, chůze, pomalé aerobní a rehabilitační cvičení i klasická jóga jsou v pořádku.

Je nutné dodržovat pitný režim.

Naslouchejte svému tělu. Bude vám radit, jak cvičit (jak dlouho, jak často, jak intenzivně).

V období těhotenství jsou vždy směrodatná doporučení gynekologa a je potřeba postupovat podle nich (samozřejmě i vzhledem ke cvičení). U některých druhů diagnóz přizpůsobujeme a omezujeme cvičení, patří sem například nízko položená placenta, krvácení, výtok plodové vody, předčasné kontrakce, netypické bolesti, bolesti na hrudi. Vždy je nutné omezit či přizpůsobit cvičení při vyčerpání, bolestech v zádech, bolestech břicha, pocitu na zvracení či riziku přehřátí. Jakékoliv pochyby je třeba konzultovat s lékařem.

Zdroj: Cvičení pro těhotné
Zveřejněno dne: 1.5.2014

Superpotravina, po které se netloustne

Zásadní chyby v jídelníčku

Příliš mnoho tuků a sacharidů v potravě a téměř žádná zelenina či ovoce společně se sníženou pohybovou aktivitou mají za následek zvyšující se počet lidí s nadváhou a obezitou. Česká republika se v počtu obézních propracovala na přední evropské pozice. Zhruba 25,6% žen a 22,6% mužů (zdroj: obesitas.cz) spadá do kategorie obézních, avšak nadváhou trpí více než polovina dospělé populace. Je důležité si uvědomit, že při redukčních dietách nepomůže žádná zázračná pilulka. Ideálním a současně jediným řešením je propojení zdravého životního stylu se zdravou stravou a pohybem.

PhDr. Iva Málková, zakladatelka společnosti STOB, doporučuje: "Při redukci váhy je třeba nejen sledovat množství přijímané energie, ale i skladbu jídelníčku. Je důležité, aby hubnoucí přijímali dostatečné množství bílkovin. Avšak hlavně živočišné bílkoviny jsou často provázené tuky, které je potřeba omezovat. Tento problém pomáhá řešit potravina pro zdravou výživu - Smacker - jehož základem je bílkovina z vaječných bílků podobná kuřecímu masu. Sto gramů této potraviny obsahuje pouze 282kJ".  Jako součást jídelníčku nabízí Smacker hned několik předností. Díky své nízké energetické hodnotě i glykemickému indexu představuje tento výrobek ideální volbu pro lidi, kteří se chtějí zbavit přebytečného tuku, ale zachovat si svalovou hmotu.

Výhodou konzumace bílkovin je, že zajišťují delší pocit sytosti a na jejich zpracování potřebuje organismus mnohem více energie. Navíc se bílkoviny neproměňují v tuky a organismus po nich sáhne jako po zdroji energie pouze v extrémních podmínách. Podle posledních informací se však vyspělá populace se potýká nikoli s nedostatkem bílkovin, ale se zdroji, které nejsou provázené tuky. Proto je bílkovinný plátek Smacker z vaječných bílků se svými 0% tuku tak hodnotnou potravinou. 

Vaječné bílky jako základ

SmackerBílkovinný plátek najdeme na našem trhu pod názvem Smacker. Tato velmi hodnotná a nízkokalorická potravina je získávána z vaječných bílků. Unikátní patentovaná technologie vyvinutá v ČR umožňuje zpracování bílků do takové formy, aby chuťově i vůní připomínala maso, přičemž si stále uchovává veškeré kvalitativní přednosti. Nelze opomenout fakt, že při výrobě Smacker plátku nejsou použity umělé konzervační látky či stabilizátory. Smacker je potravina prakticky bez tuků, sacharidů, cholesterolu, a je tedy ideální volbou pro všechny, kteří drží redukční diety. Vyhledává ho stále více lidí z řad sportovců, obézní lidé, ale i osoby s rizikem kardiovaskulárních onemocnění, diabetici (vyjma těch, kteří trpí problémy s ledvinami) či odborná veřejnost.

Nutriční hodnoty ve 100g: energetická hodnota 282 kJ (66 kcal), 14 g bílkovin, 0,2 g tuků, 2,6 g sacharidů (0 g cukrů)

Zakoupíte ho v prodejnách zdravé výživy. Pro více informací doporučujeme navštívit  www.smacker.cz .

TIP:

Součástí každého zakoupeného balení je i 22 receptů, podle kterých si Smacker snadno připravíte. Další inspiraci najdete na portálech o vaření, kde čtenáři přidávají vlastní neopakovatelné recepty, např. Smacker v tvarohovém těstíčku, Smacker brokolicové placičky, Smacker se zázvorovou omáčkou a další.

Zdroj: Superpotravina, po které se netloustne
Zveřejněno dne: 2.9.2010

PŘISPĚJTE NA PROVOZ TOHOTO WEBU


Jakákoliv částka od Vás nám do budoucna pomůže připravit nový a zajímavý obsah.
Uděláte nám velkou radost, když nám pošlete příspěvek na nový obsah.

Číslo účtu je 2901151489/2010

Variabilní symbol: 223311

Za každý příspěvek Vám z celého srdce děkuje celý tým webu ČeskáOrdinace.cz.


Sitemap | RSS