Téma: 

sodík

Nedostatek sodíku v těle

Význam soli v lidském organismu

Sodík se podílí na přenosu nervových impulsů. Je přítomen ve všech potravinách jako přírodní součást nebo jako ingredience přidávaná v průběhu jejich zpracování. Hlavním zdrojem je pro nás kuchyňská sůl, zpracované potraviny, sýr, chleba a výrobky z obilné mouky, uzené, nakládané a konzervované maso a ryby. Velké množství sodíku se také nachází v nakládané zelenině, bramborových lupíncích a olivách. Také je obsažen ve změkčené vodě. Norma soli je 5 až 15 g na osobu a den, při vysokém krevním tlaku asi 1 g denně. V létě a při značném pocení je potřeba větší, protože například při velkém fyzickém zatížení je ztráta potu až několik litrů, a tudíž se ztráta NaCl, ovšem i jiných stopových prvků, výrazně zvýší. Sodík se z těla vylučuje především močí (asi 90 %) a potem. Hodně soli se ztrácí také silnými průjmy, krvácením, při horečkách se současným pocením, při nemocích srdce a tak dále. Nedostatek soli může být nebezpečný. Velký nadbytek soli v potravě zase přispívá k vysokému krevnímu tlaku, k některým chorobám srdce, k nemocím ledvin, k rakovině žaludku a podobně. Zvýšený obsah soli ve stravě kojenců dokonce už může zakládat dispozice k vývoji hypertenze v pozdějším věku, která může mít pak za následek rozvoj dalších onemocnění. Vyšší příjem sodíku způsobuje také ztráty draslíku v těle.

Zdroj: Nedostatek sodíku v těle
Zveřejněno dne: 26.9.2015

Diskuze: Re: užívání jedlé sody

Vyzkoušejte to a uvidíte. Ale pozor, jedlá soda obsahuje sodík, stejně jako kuchyňská sůl, a při pravidelném příjmu může způsobovat otoky, zadržování vody v těle a může zvyšovat krevní tlak. Pokud máte již problém tohoto typu, tak se sodou raději neexperimentujte a použijte léky určené pro léčbu dny.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Užívání jedlé sody
Odesláno dne: 11.6.2016 uživatelem Cempírek

Minerál sodík

Zdroje sodíku

Sodík je součástí chloridu sodného, který je přítomen v kuchyňské či stolní soli. Sůl je zde přítomna v dostatečném množství. Pozornost by tedy měla být naopak věnována tomu, aby nedocházelo k nadměrnému užívání soli, protože může dojít k zadržování vody v těle a zvýšení krevního tlaku.

Zdroj: Minerál sodík
Zveřejněno dne: 3.4.2013

Minerál sodík

Charakteristika sodíku

Sodík je důležitý pro vodní bilanci, přenos nervových impulsů, svalovou aktivitu, acidobazickou rovnováhu. Optimální denní příjem činí 550 mg. Průměrná denní dávka sodíku je obsažena v soli. Proto se ujistěte, že konzumujete sůl a slané potraviny s mírou. Chuť jídla můžete vylepšit pomocí bylin a koření.

Zdroj: Minerál sodík
Zveřejněno dne: 3.4.2013

Denní dávka vápníku pro zdravou kůži

Faktory, které poškozují vápník

Spotřeba vysokých dávek kyseliny fosforečné, která je obvykle v tmavě barevných druzích limonád, také sodík, alkohol a příliš mnoho červeného masa a kávy může způsobit ztrátu vápníku. Kromě toho mohou stresové hormony, zejména kortizol, poškodit vápníkové rezervy. Některé léky mohou poškodit vstřebávání a zásoby vápníku, jako je například tetracyklin.

Zdroj: Denní dávka vápníku pro zdravou kůži
Zveřejněno dne: 20.11.2012

Smilax lékařský

Co v sobě obsahuje Smilax lékařský?

Sarsaparilla veracruz - Smilax lékařský obsahuje zejména steroidní saponiny, rhynchophyllin, hirsutin, mitraphylin, beta sitosterol a glykosidy. Dále pak stopové prvky vápník, měď, železo, jód, mangan, draslík, křemík, sodík, síru. Vitamíny B - komplexu, vitamíny A, C a D. Smilax byl indiánům Jižní Ameriky velmi znám a byl jimi oblíben pro své tonizační a afrodiziakální účinky. Smilax totiž podporuje tvorbu testosteronu a progesteronu, čímž ovlivňuje i sexuální apetit u mužů i u žen.

Zdroj: Smilax lékařský
Zveřejněno dne: 5.12.2011

Minerál sodík

Příznaky nedostatku sodíku

Těžká fyzická námaha a pocení mohou dočasně vést k mírnému nedostatku sodíku, který se projeví únavou a svalovou slabostí. V tomto případě postačí přijmout malé množství soli. Pouze v extrémních případech, kdy dochází k podvýživě nebo přetrvává závažný průjmem či zvracení, musí být tělu dodán sodík. Takový nedostatek obvykle způsobuje svalové křeče, závratě, špatný krevní oběh nebo celkový kolaps organismu. Pokud v takovýchto případech nepokryje nutnou dávku denní příjem soli, musí být tyto problémy konzultovány s lékařem a podán odpovídající lék.

Zdroj: Minerál sodík
Zveřejněno dne: 3.4.2013

Příčina předčasně bílých vlasů u dětí

Léčba bílých vlasů

Předčasně bílé vlasy mohou vést k nespokojenosti dítěte, k úzkosti rodičů apod., níže uvádíme prostředky, jak tento stav, který může vést ke špatnému vzhledu a nízkému sebevědomí dítěte, řešit.

  • Konzumace potravin bohatých na železo, vitamín B, sodík a měď.
  • Ovoce a zelenina obsahují antioxidanty, které bojují proti volným radikálům, které mohou způsobit předčasně bílé vlasy.
  • Masáž vlasů kokosovým olejem, který se vařil s kari kořením.
  • Aplikace směsi oleje a angreštu v prášku na vlasy.
  • Použití heny jako přírodní barvy na vlasy.
  • Kyselina listová může zabránit bílým vlasům.

Zdroj: Příčina předčasně bílých vlasů u dětí
Zveřejněno dne: 30.4.2013

Vitamíny pro aktivní sportovce

Výživa pro sportovce

Stručně řečeno, sport je zdravotní program pro tělo i duši. Také sportovci musí věnovat pozornost dobré stravě, která dodává tělu důležité živiny. Pocení způsobuje ztrátu důležitých minerálů, jako je hořčík, draslík nebo sodík. Typickým příznakem jsou svalové křeče, kterým lze předejít adekvátním příjmem těchto látek. Pro hladké fungování nervů a svalů v těle jsou nutné vitamíny B1, B2 a B12. Balíček vitamínů A, C a E odpuzuje patogeny a agresivní volné radikály. Vápník a vitamín D zpevňují kosti a zvyšují jejich odolnost. Transport kyslíku v krvi se zlepší s dostatkem železa a kyselinou listovou.

Zdroj: Vitamíny pro aktivní sportovce
Zveřejněno dne: 16.4.2013

Přírodní jíl na pokožku obličeje

Zelený jíl

Zelený jíl je vlastně typ zeminy bohaté na minerální látky z rostlin, půdy, skal a vulkanického popela. Je to látka mimořádně bohatá na draslík, sodík, vápník, hořčík, železo, křemík a rostlinné minerály. Zelený jíl má unikátní absorpční, antioxidační a čisticí schopnosti. Proto se často používá na očistu organismu zevnitř, ale i na léčbu kožních onemocnění a také pro kosmetické účely. Při péči o pokožku se používá zejména jako maska. Pleti na obličeji, krku a dekoltu pomáhá zbavit se nečistot, zmírňuje projevy akné. Zároveň zjemňuje, vyhlazuje a vypíná pokožku, a tak je vhodný i pro povadlou, unavenou či zralou pleť. Můžete ho také použít jako kúru proti celulitidě před plavkovou sezónou!

Zdroj: Přírodní jíl na pokožku obličeje
Zveřejněno dne: 30.7.2013

Vitamíny pro aktivní sportovce

Tipy pro sport a vitamíny

  • Sport je vhodný pro vaše tělo. Ze sportu vyvstává radost, zkuste dělat co nejvíce sportů a vyberte si ten, který vás bude bavit, obohacovat.
  • Ke zvýšení fyzické zdatnosti dejte přednost pravidelnému trénování v malých dávkách. Je vhodné mít vytvořený dobrý tréninkový plán, který počítá i s takzvaným „vyrovnávacím“ obdobím.
  • Zkombinujte sporty, které podporují sílu, vytrvalost a zručnost.
  • Konzistentní sportovní příprava vyžaduje stejně přísné stravování. Fyzicky aktivní lidé mají větší potřebu důležitých látek. Ujistěte se, že vaše strava obsahuje všechny živiny v přiměřeném množství.

Nejdůležitějšími živinami jsou vitamíny B1, B2, B12, kyselina listová, vitamín A, vitamín C, vitamín D, vitamín E, vápník, draslík, hořčík, sodík a železo.

Zdroj: Vitamíny pro aktivní sportovce
Zveřejněno dne: 16.4.2013

PŘISPĚJTE NA PROVOZ TOHOTO WEBU


Jakákoliv částka od Vás nám do budoucna pomůže připravit nový a zajímavý obsah.
Uděláte nám velkou radost, když nám pošlete příspěvek na nový obsah.

Číslo účtu je 2901151489/2010

Variabilní symbol: 223311

Za každý příspěvek Vám z celého srdce děkuje celý tým webu ČeskáOrdinace.cz.


SiteMAP