Téma: 

zdroje

Přírodní zdroje kyseliny listové

Přírodní zdroje

Mezi základní přírodní zdroje kyseliny listové patří:

  • listová zelenina jako ledový salát, hlávkový salát, čínské zelí;
  • zelenina jako špenát, květák, brokolice, chřest, zelí, kapusta, růžičková kapusta, fazolové lusky, zelený hrášek, dýně, okurky, červená řepa, rajčata, mrkev, artyčoky, dýně, fazole;
  • ovoce jako avokádo, mango, pomeranče, banány, třešně, višně, jahody, maliny, angrešt, meruňky;
  • hovězí játra, kvasnice;
  • vlašské a pistáciové ořechy;
  • celá obilná zrna (zejména klíčky), celozrnné výrobky;
  • dále kvasnice, játra, žloutek.

Zdroj: Přírodní zdroje kyseliny listové
Zveřejněno dne: 29.1.2016

Minerál fosfor

Zdroje fosforu

Fosfát je dnes obsažen v mnoha potravinách. Mezi přírodní zdroje patří mléčné výrobky, zejména sýry, dále maso, ryby a zelená listová zelenina (špenát, salát). Zajímavé je, že také cedr obsahuje fosfáty. Maso a masné výrobky jsou konzervovány fosfátem. Rovněž mnoho nápojů obsahuje kyselinu fosforečnou jako konzervační prostředek (Coca Cola).

Zdroj: Minerál fosfor
Zveřejněno dne: 3.4.2013

Diskuze: Re: Guarana. Životabudič z Amazonie.

tato bylina je opravdu prinosem, protoze neobsahuje pouze kofein ale take guaranosidy coz jsou latky prodluzujci ucinky kofeinu a samy o sobe jsou povzbuzujici ale ucinky ktere uvadite jsou ucinky jsou informace dobre pro obchod.Prosim uvedte nezavisle zdroje ktere vase tvrzeni potvrdi Zil jsem kde je guarana a tak vim o cem mluvim dekuji

Zdroj: diskuze Re: Guarana. Životabudič z Amazonie.
Odesláno dne: 2.8.2008 uživatelem jindra

Minerál chlór

Zdroje chlóru

Zdrojem chlóru je sůl, slané potraviny, minerální voda. Jako sloučenina se sodíkem (chlorid sodný) je tedy přítomný v potravinách nebo fyziologických roztocích v každodenní stravě.

Zdroj: Minerál chlór
Zveřejněno dne: 3.4.2013

Diskuze: Re: Guarana. Životabudič z Amazonie.

tato bylina je opravdu prinosem, protoze neobsahuje pouze kofein ale take guaranosidy coz jsou latky prodluzujci ucinky kofeinu a samy o sobe jsou povzbuzujici ale ucinky ktere uvadite jsou ucinky jsou informace dobre pro obchod.Prosim uvedte nezavisle zdroje ktere vase tvrzeni potvrdi Zil jsem kde je guarana a tak vim o cem mluvim dekuji

Zdroj: diskuze Re: Guarana. Životabudič z Amazonie.
Odesláno dne: 2.8.2008 uživatelem jindra

Stopový prvek chróm

Zdroje chrómu

Hlavním zdrojem chrómu jsou pivovarské kvasnice nebo droby. Také ořechy, luštěniny a celozrnné výrobky přispívají k zásobování chrómem. V rostlinných přirozených zdrojích se tento stopový prvek vyskytuje hlavně ve slupkách semen.

Zdroj: Stopový prvek chróm
Zveřejněno dne: 20.4.2013

Diskuze: Re: rutin v potravinách

Obecně se dá říci, že rutin se nachází ve všech červených potravinách. Například rutin obsahují potraviny: červené papriky, červená rajčata a podobně. Dále mezi nejvýznamnější zdroje rutinu patří potraviny: pohanka obecná, routa vonná a jerlín japonský. Dále se rutin také vyskytuje v chřestu, ve slupkách rajčat, v kůře citrusových plodů, v jablečné slupce, v broskvích, nektarinkách, lesních plodech, kiwi, banánech, a také ve výluhu zeleného a černého čaje.

Rutin a jeho zdravotní účinky
Rutin má řadu pozitivních zdravotních účinků, mezi jeho největší přínosy patří především schopnost léčit křehkost krevních kapilár a zvyšovat pružnost cév. Rutin pomáhá na prasklé žilky v oku. Snižuje LDL cholesterol. Rutin je také významný antioxidant s antikarcinogenními účinky a schopností pohltit volné radikály. Rutin zesiluje účinek vitaminu C.

Zdroj: diskuze Rutin v potravinách
Odesláno dne: 9.6.2012 uživatelem Cempírek

Stopový prvek selen

Zdroje selenu

Selen je obsažen v řadě různých potravin. Vynikajícím zdrojem jsou kokosové ořechy, které obsahují velké množství tohoto stopového prvku. Pšeničné otruby jsou také dobrým zdrojem, stejně jako některé druhy ryb nebo ořechů. Zelenina a ovoce obsahují pouze malé množství selenu.

Zdroj: Stopový prvek selen
Zveřejněno dne: 20.4.2013

Diskuze: skořicový nápoj

Dobrý den,

v posledních dnech jsem brouzdáním po internetu navštívil Vaše stránky a přiznám se,že mi hodně zaujaly.
Je mi 59 let a mám potíže s diabetem II.typu.
Protože jsem potravinářský technolog-tak proto chemii v potravě pokud možno nemusím a snažím se hledat přírodní zdroje a varianty.
Zaujal mne Váš skořicový nápoj a chci ho zkusit.
Mám ale jeden dotaz-je-li to možné.V receptu je uváděn pytlíček černého čaje,ale pak je,že tam být nemusí.Chci se zeptat,zda ten čaj můžu skutečně vynechat či ne.Pokud by tam ten čaj být nemusel,tak ten litr vody by se mohl počítat do příjmu vody pro organismus.Protože černý čaj tělo odvodňuje a do bilance vody se nezapočítává.
Možná je to kvůli chuti.

Mohu poprosit o odpověď ?

Zdroj: diskuze Skořicový nápoj
Odesláno dne: 7.1.2013 uživatelem Ing.Slavomír Růžička

Stopový prvek selen

Příznaky nedostatku selenu

K nedostatku selenu obvykle dochází po delší době, kdy nejsou ve stravě zastoupeny žádné obilné výrobky nebo živočišné zdroje selenu. Známým příznakem nedostatku selenu je selhání srdce. Podle některých studií je zřejmé, že nedostatek selenu může vést k rakovině. Při předávkování naopak může selen způsobit vážné otravy.

Zdroj: Stopový prvek selen
Zveřejněno dne: 20.4.2013

Diskuze: Re: omega marin forte, obsah jodu v rybyim oleji ? diskuse

Bohužel jód se v rybím oleji moc nenachází a proto ani kapsle s tukem mořského lososa jód neobsahují. Jód se ve velké míře nachází v tkáních mořských živočichů, zejména v jejich mase a kůži. V České republice je přirozený příjem jódu velmi nízký a proto je dodávka jódu celé populaci zajišťována obohacenou jedlou solí. Pokud ale chráníte své srdce a cévy a snižujete příjem soli v rámci prevence kardiovaskulárních onemocnění, je třeba více využívat jiné zdroje. Nejlepším zdrojem přírodního jódu jsou mořské ryby a další mořské plody, jejichž konzumace je doporučována minimálně 1x týdně. Dále jsou na jód bohaté i některé minerální vody. A díky obohacování krmiv stoupá obsah jódu i v mléce a mléčných výrobcích. Zvýšený obsah jódu je také v potravinářských výrobcích, kde byla k výrobě jako surovina použita jodovaná sůl. Nejvydatnějšími přírodními zdroji jódu jsou škeble, ústřice a mořské řasy.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Omega marin forte, obsah jodu v rybyim oleji ? diskuse
Odesláno dne: 16.4.2014 uživatelem Cempírek

Vitamín B6

Zdroje vitamínu B6

Vitamín B6 se nachází v mnoha potravinách, zejména pak v mase, celozrnných obilovinách, bramborech, různé zelenině, banánech a avokádu. Nicméně drobný nedostatek není ničím výjimečným, zejména v případě nadměrného příjmu stravy bohaté na proteiny, které zvyšují potřebu vitamínu B6. Jednoduchým řešením je pak doplnění každodenní stravy přípravky s obsahem vitamínu B6.

Zdroj: Vitamín B6
Zveřejněno dne: 9.4.2013

Diskuze: Re: Svědění a lepek

V souvislosti s celiakií a svěděním mě napadá možnost rozvoje onemocnění zvaného Duhringova nemoc. Je to velmi vzácné autoimunitní onemocnění, které se projevuje právě v souvislosti s celiakií. Mezi hlavní příznaky Duhringovy nemoci patří puchýřovitá vyrážka, která se podobá oparu. Vyrážka se vyskytuje nejčastěji v místech, kde dochází k velkému namáhání kůže (loketní jamka, kolenní jamka, stehna), ale může se vyskytnout i na hlavě nebo na zádech. Vyrážka svědí a pálí a svádí ke škrábání. Kromě těchto příznaků na kůži se objevují i klasické příznaky celiakie (průjmy, nadýmání, nevolnost, zvracení a hubnutí, respektive nepřibývání na váze). Asi by bylo vhodné zajít za svým gastroenerologem a nechat si vyšetřit aktuální stav střev a podle toho určit další postup. Co můžete udělat hned, je vyřadit všechny zdroje lepku a proti svědění zkusit užívat lék Claritine. Celiakie se bohužel nedá vyléčit, ale dietou se dají výrazně omezit její negativní projevy.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Svědění a lepek
Odesláno dne: 23.9.2015 uživatelem Cempírek

Stopový prvek mangan

Zdroje manganu

Potraviny, ve kterých je obsaženo velké množství manganu, jsou obiloviny, luštěniny a některé druhy zeleniny. Ovesné vločky, celozrnná pšeničná mouka, sójové boby, česnek a ananas jsou bohatým zdrojem manganu. Čaj také obsahuje nezanedbatelné množství tohoto stopového prvku. Maso, vyjma drobů, však obsahuje jen malé množství manganu. Lidský organismus potřebuje dostatečné zásobování manganem, což v podstatě zaručuje zdravá, vyvážená strava.

Zdroj: Stopový prvek mangan
Zveřejněno dne: 20.4.2013

Karotenoidy

Zdroje karotenoidů

Karotenoidy jsou obsaženy v různé zelenině či ovoci, zejména však ve žlutých a červených plodech. Mrkev, paprika, rajčata nebo citrusové plody jsou plodiny, ve kterých se vyskytuje největší množství karotenoidů. Také mohou být obsaženy v některých živočišných produktech, například ve vejcích, viz zabarvení žloutku. Nejvyšší koncentrace karotenoidů je však v ovoci a zelenině. Konzumované ovoce a zelenina by měly rovněž obsahovat dostatek vlákniny, aby prospívaly i správné funkci trávicího systému. V dnešní době není jednoduché neustále dávat pozor na vyváženou stravu. Naštěstí se dodavatelé stále více snaží nabízet produkty, které pomáhají ke zlepšení zdraví, například stravu obohacenou o karotenoidy.

Zdroj: Karotenoidy
Zveřejněno dne: 16.4.2013

Vitamín D3

Přírodní zdroje vitamínu D3 

Kromě slunečního záření, které je nejpřirozenější a optimální pro příjem vitamínu D, se nachází i v potravinách. Seznam uváděných potravin však obsahuje jednak jeho příliš malé množství na porci pro získání jeho optimální hladiny v krvi, ale také kromě vitamínů a minerálů obsahují těžké kovy a způsobují acidózu v těle. K těmto potravinám patří ryby (sardinky, makrela, losos, tuňák), mléko obohacené vitamínem D (u nás těžko sehnatelné), vajíčka a hovězí maso. Pokud je nechceme přijímat ve velkém množství nebo jsme vegani/vegetariáni, dalším zdrojem jsou vitamínové doplňky stravy (na trhu k dostání vitamín D2 a D3).

Zdroj: Vitamín D3
Zveřejněno dne: 1.5.2014


Sitemap | RSS