Téma: 

endomorf


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

IIFYM

Diety a zase diety. Neustálé hlídání potravin, váhy, nejedení, to vše vede ke stresu a depresi. Ale je zde i možnost jíst vše, co máte rádi, a přesto udržet ručičku váhy tam, kde má být, nebo dokonce tímto způsobem i zhubnout. O tom všem je totiž typ stravování zvaný Iifim. Díky Iifym se nadobro zbavíte záchvatů chutí na sladké. V Iifym jde hlavně o nabrání svalové hmoty a snížení procenta tělesného tuku. Proto je opravdu nutné spolu s tímto typem stravování také navštěvovat posilovnu. Aerobní cvičení hraje roli jen jako kalorický výdej, a tudíž jako možnost sníst víc sacharidů.

Zdroj: Iifym
Zveřejněno: 24.9.2016

IIFYM ČESKY

Zjistěte příjem tuků

Množství tuků, které potřebujete konzumovat, je důležité pro mnoho metabolických procesů, které podporují schopnost vytvářet ATP (energie), funkci mozku a endokrinní systém (hormony). Váš somatotyp a vaše pohlaví ovlivňují to, kolik tuků potřebujete konzumovat denně. Pro jednoduchost lze rozdělit somatotypy do tří základních kategorií: ektomorf, endomorf a mezomorf.

Ektomorf: přirozeně hubený nebo štíhlejší, obvykle nevyžaduje mnoho tuků ve stravě, asi 25 % jídelníčku.

Mezomorf: průměrný typ těla, potřebuje střední dávku tuků, asi 30 % stravy.

Endomorf: těžší jednotlivci, využívají více tuků ze svých tukových zásob pro svůj energetický výdej, asi 35 % stravy.

Detail odstavce: Zjistěte příjem tuků
Zdroj: IIFYM česky
Zveřejněno: 15.7.2017

IIFYM ČESKY

Vyberte rovnici

Ektomorf (štíhlý) = TDEE (denní kalorický příjem jsme zjistili výše) x 0,25 = denní doporučená dávka (DOD) tuků

Mezomorf (průměr) = TDEE x 0,3 = DOD tuků

Endomorf (těžký) = TDEE x 0,35 = DOD tuků

Vaše DOD je uvedeno v kcal, takže abyste ho věděli i v gramech, potřebujete vydělit toto číslo číslem 9. 1 g tuku = 9 kalorií.

Detail odstavce: Vyberte rovnici
Zdroj: IIFYM česky
Zveřejněno: 15.7.2017