Téma: 

nadbytek

Nadbytek vlákniny

Příznaky nadbytku vlákniny

Mimořádný nadbytečný příjem vlákniny může způsobit nadýmání, a dokonce i břišní koliku (křeče). Dlouhodobý nadbytek vlákniny má za následek menší vstřebatelnost některých minerálních prvků, například vápníku, železa, zinku či mědi. Celozrnná strava, nebo dokonce otruby, nejsou tedy žádným patentem na zdraví střev. To, co dělá prostředí střev zdravým, jsou především střevní bakterie. Vyrovnaná a zdravá mikroflóra tlustého střeva, je to, co u zdravého člověka částečně tvoří a správně formuje stolici.

Ve spojitosti s otrubami a dalšími zdroji vlákniny, obsahujícími i kyselinu fytinovou, bylo prokázáno zhoršení osteoporózy především u žen. Přibližně 50 % žen po přechodu trpí na řídnutí kostí, a co je horší, přibližně každá pátá z těchto žen na následky osteoporózy zemře. Řídnutí kostí se v současné době ale objevuje čím dál častěji i u mužů. Také nabourání metabolismu vápníku z důvodu nevhodného zdroje vlákniny může být pravděpodobně jedním z faktorů ovlivňujících Alzheimerovu chorobu nebo demenci.

Zdroj: Nadbytek vlákniny
Zveřejněno dne: 4.10.2016

Diskuze: chlorella nebezpečí

Dobrý den, mohu užívat chlorellu když nám nemocnou šťítnou žlázu, nesmím jíst ryby....nadbytek jodu. Děkuji za odpověď. Věra

Zdroj: diskuze Chlorella nebezpečí
Odesláno dne: 11.2.2013 uživatelem Věra Karlová

Nadbytek vlákniny

Vláknina u dětí

Doporučenou denní dávku vlákniny pro dítě zjistíme tak, že počet gramů je číselně věk dítěte plus 5 (například čtyřleté dítě má sníst alespoň 9 g vlákniny denně).

Tato problematika se tedy týká i dětí. Celozrnná strava, spotřeba otrub, vegetariánství a s tím spojená spotřeba sóji a používání takových alternativních náhražek, jako je například sójové mléko, které je plné kyseliny fytinové, vede samozřejmě k silnému nedostatku některých minerálů. Nedostatek zinku vede ke špatnému vývoji, nebo dokonce i poškození mozku u dětí. Nedostatek železa způsobuje anémii. S nedostatkem těchto dvou minerálů je spojená i nízká porodní hmotnost, pomalý růst, mentální retardace, mentální anorexie a deprese. S bezhlavým spotřebováváním vlákniny je u dívek spojováno dokonce i zpomalení růstu dělohy a problémy s menstruací. Kdysi byla dost běžnou vadou u dětí i křivice. Zvýšená spotřeba masa, skutečného mléka a mléčných produktů dokázala tento problém solidně potlačit. Jenomže křivice se díky zaměření na jednostrannou stravu zase vrací. Ve Velké Británii zaznamenali dokonce takový nárůst křivice i jiných problémů, že se tamní lékaři snaží prosadit, aby bylo vegetariánství posuzováno jako týrání dětí. Tyto problémy se samozřejmě ale netýkají pouze vegetariánů. A právě tyto hrozící následky jsou důvodem, proč někteří lékaři před vysokým užíváním vlákniny z celozrnných potravin a před užíváním vlákninových doplňků stravy varují především těhotné ženy. Vláknina totiž není pro zdraví organismu přímo nezbytná, naopak její nadbytek je prokazatelně nebezpečný.

Zdroj: Nadbytek vlákniny
Zveřejněno dne: 4.10.2016

Diskuze: nadbytek železa-roztroušená skleróza

www.gizmag.com/ccsvi… .Dr. Zamboni nalezl souvislost mezi nadbytkem železa a roztroušenou sklerózou a objevil tím jednoduchou léčbu RS.Už tuto léčbu testoval někdo v ČR?

Zdroj: diskuze Nadbytek železa-roztroušená skleróza
Odesláno dne: 10.5.2014 uživatelem drood

Minerál chlór

Charakteristika chlóru

Chlór je důležitý pro vodní bilanci organismu, nervové funkce, činnost svalů, acidobazickou rovnováhu, tvorbu žaludeční kyseliny. Optimální denní příjem činí 830 mg. Průměrná denní dávka chloridu je obsažena v soli. Proto dávejte pozor, abyste konzumovali sůl a slané potraviny s mírou. Obecně v současnosti platí, že v důsledku příjmu slaných potravin má lidský organismus nadbytek chloridu.

Zdroj: Minerál chlór
Zveřejněno dne: 3.4.2013

Diskuze: h2out diskuze

Já jsem se dala na hubnutí a řekli mi, že mám v sobě nadbytek vody. Bude mi stačit jen cvičit nebo dodržovat stravu a koupit si třeba ten h2out?

Zdroj: diskuze H2out diskuze
Odesláno dne: 17.6.2016 uživatelem Jaňulka

Stopový prvek mangan

Příznaky nedostatku manganu

Metabolické poruchy, stres a vysoká konzumace alkoholu zvyšují potřebu manganu. Nadbytek vápníku a fosforu narušuje vstřebávání tohoto prvku. Kombinace s jinými minerály či stopovými prvky, například se zinkem, zlepšuje naopak absorpci manganu, stává se pro organismus lépe využitelný. Nedostatek může narušit fungování metabolismu. Pokud je příjem tohoto stopového prvku nedostatečný, může být saturován pomocí důležitých potravinových doplňků.

Zdroj: Stopový prvek mangan
Zveřejněno dne: 20.4.2013

Diskuze: Příčinou i řešením artritidy je výživa.

Existuje příčinná souvislost mezi naší výživou a konkrétními nemocemi. Revmatoidní artritida je způsobena zhoršeným metabolismem vápníku v našem těle, protože v dnešní průmyslově zpracované stravě chybí důležité vitamíny a minerály, které tento metabolismus řídí. Bez nich se vápník dodaný ve stravě (kde je ho mimochodem nadbytek) ani v potravinových doplňcích neváže v kostech a kloubech, kde být má (příčina osteoporózy a artritidy), a naopak se ukládá v měkkých tkáních a cévách, kde být nemá (příčina aterosklerózy). To pak způsobuje infarkty a mrtvice (nejčastější příčina úmrtí populace). Často slýchané rady doporučující při osteoporóze nebo artritidě více vápníku + vitamín D (mléčné výrobky a doplňky s vápníkem) tudíž celou situaci paradoxně ještě více zhoršují. Zjednodušeně řečeno, čím více vápníku, tím více artritidy a infarktů. To, že artritida není způsobena věkem ani nedostatkem vápníku ve stravě, jak tvrdí lékaři, dokazují například populace Japonců nebo Thajců, kteří díky vhodnější stravě artritidu ani ve vyšším věku prakticky neznají a tak nepotřebují kloubní náhrady. Když se ale někteří z nich přestěhovali do USA nebo Evropy a přešli na zdejší stravu, trpí na artritidu a infarkty stejně jako my. Jako výživový poradce používám přístroj, který změří jaké minerály a vitamíny Vám v těle chybí. Poradím, jak je ve výživě doplnit, abyste se revmatické artritidy trvale zbavili a současně snížili i riziko infarktu. Kontakt a dotazy na 608 155 338.

Zdroj: diskuze Příčinou i řešením artritidy je výživa.
Odesláno dne: 31.10.2016 uživatelem Vladimír

Žlučníkové kameny

Co jsou žlučníkové kameny

Žlučníkové kameny jsou velmi častým onemocněním, a to obzvláště u žen kolem 60 let. Jsou to malé a tvrdé oválky, které se tvoří ze žluči buď přímo ve žlučníku, nebo ve žlučovodech. Kameny mohou způsobit vážnou koliku, pokud například ve žlučovodu uvíznou. Projevují se velmi silnou bolestí v nadbřišku. Pokud se kameny ve žlučovodu zaklíní, zabraňují odtoku žluči a obvykle způsobují žloutenku. Dříve nebo později vyvolávají žlučové kameny koliky, křeče v oblasti žlučníku. U tohoto onemocnění hraje velmi důležitou roli správná výživa a strava. Žlučníkové kameny mohou být dvojího druhu, a to cholesterolové a pigmentové.

O cholesterolových kamenech hovoříme tehdy, když je cholesterolu ve žluči nadbytek a začne krystalizovat. Obvykle vzniká jeden kámen o velikosti 1–3 cm. Když ho rozpůlíme, vidíme jeho krystalickou strukturu. Kámen je zpravidla vejčitého tvaru.

Pigmentové kameny jsou tvořeny pigmentovým barvivem bilirubinem, kterého je ve žluči nadbytek v důsledku zvýšeného rozpadu krve. Bývá jich většinou více a jsou malé. Jestliže se během času ve žlučníku nashromáždí mnoho malých kaménků, hovoří se o písku nebo blátě.

Zdroj: Žlučníkové kameny
Zveřejněno dne: 15.4.2015

Kyselina listová

Účinky kyseliny listové

Nedostatek kyseliny listové v těle se projevuje specifickou formou anémie, při níž jsou červené krvinky zvětšené a špatně přenášejí kyslík. Její nedostatek může mít vliv na arteriosklerózu, poruchu růstu a vývinu nebo neplodnost. Naopak dle nejnovějších výzkumů nadbytek kyseliny listové v těle může ojediněle způsobit rakovinu tlustého střeva, někdy je spojována také s rakovinou plic. Proto jezte kyselinu listovou v její přirozené formě, abyste zabránili předávkování. Denní doporučená dávka pro dospělého je 150 až 200 mikrogramů. Před otěhotněním je dobré dávku zvýšit na 400 mikrogramů denně.

Zdroj: Kyselina listová
Zveřejněno dne: 14.3.2015

Selen a zinek

Rizika z předávkování

Výskyt selenu se zjišťuje laboratorními metodami, konkrétně atomovou absorpční spektrofotometrií. Dále můžeme vyšetřovat i jeho hladinu v séru. Předávkování selenem a následná toxicita je vzácná. Předávkování se projevuje česnekovým zápachem potu a z úst, vypadáváním vlasů a nehtů, kožními puchýřky, poškozením zubů.

Předávkování zinkem je poměrně vzácné, projeví se především tehdy, pokud nedodržíme stanovené denní dávkování a budeme užívat značně vyšší dávky, než je doporučeno. Pokud dlouhodobě užíváte dávky vyšší než 100 mg, můžete pociťovat závratě, nevolnost přecházející do zvracení a průjem. Nadbytek zinku se také projeví poruchami imunity a snížením hladiny prospěšného cholesterolu na úkor hladiny cholesterolu škodlivého. Největším nebezpečím souvisejícím s dlouhodobými vysokými dávkami zinku je vznikající chudokrevnost, která vzniká v důsledku snížení vstřebávání ostatních důležitých stopových minerálů. Dále pak poruchy trávení a vážné poruchy metabolismu cukrů.

Zdroj: Selen a zinek
Zveřejněno dne: 31.3.2016

Nedostatek sodíku v těle

Význam soli v lidském organismu

Sodík se podílí na přenosu nervových impulsů. Je přítomen ve všech potravinách jako přírodní součást nebo jako ingredience přidávaná v průběhu jejich zpracování. Hlavním zdrojem je pro nás kuchyňská sůl, zpracované potraviny, sýr, chleba a výrobky z obilné mouky, uzené, nakládané a konzervované maso a ryby. Velké množství sodíku se také nachází v nakládané zelenině, bramborových lupíncích a olivách. Také je obsažen ve změkčené vodě. Norma soli je 5 až 15 g na osobu a den, při vysokém krevním tlaku asi 1 g denně. V létě a při značném pocení je potřeba větší, protože například při velkém fyzickém zatížení je ztráta potu až několik litrů, a tudíž se ztráta NaCl, ovšem i jiných stopových prvků, výrazně zvýší. Sodík se z těla vylučuje především močí (asi 90 %) a potem. Hodně soli se ztrácí také silnými průjmy, krvácením, při horečkách se současným pocením, při nemocích srdce a tak dále. Nedostatek soli může být nebezpečný. Velký nadbytek soli v potravě zase přispívá k vysokému krevnímu tlaku, k některým chorobám srdce, k nemocím ledvin, k rakovině žaludku a podobně. Zvýšený obsah soli ve stravě kojenců dokonce už může zakládat dispozice k vývoji hypertenze v pozdějším věku, která může mít pak za následek rozvoj dalších onemocnění. Vyšší příjem sodíku způsobuje také ztráty draslíku v těle.

Zdroj: Nedostatek sodíku v těle
Zveřejněno dne: 26.9.2015

Mílie

Mílie na obličeji

Maličká podkožní kulička, která nejde vymáčknout, to je mílie. Jedná se o zrohovatělé zrnko kůže, jež se tvoří v podkoží většinou okolo očí, ale i jinde na obličeji. Pozor, mílie nejsou akné, takže nezaměňovat.

Nejpravděpodobnější teorie o jejich vzniku je, že je máme geneticky předurčeny a „dědíme“ je po rodičích. Projevy milií naštěstí můžeme korigovat. Podle některých tvrzení mohou vzniku nových napomoci určité kosmetické krémy, které v sobě obsahují živočišnou vazelínu. Proto je vhodné číst složení a nemazat si hutnými krémy silnou vrstvu pod očima (pod něž stejně patří přípravky k tomu určené).

Také příliš mnoho sladkostí (a nadbytek sacharidů ve stravě celkově) zvyšuje jejich výskyt. Špatné „zavlažování“ – pokud málo pijete, tak si tím „své“ mílie jen zhoršujete, respektive zvětšuje se jejich velikost a velké mílie pak jdou hůře vypreparovat ven.

Miliím se dá předcházet pravidelným peelingem, vhodná je i léčba retinolem – vitamín A. Ten se vyskytuje především v živočišných produktech, jako jsou například mléko, máslo a především rybí olej. Jako doplněk stravy se v případě léčby retinolem doporučuje užívat 3x denně jedna kapsle Omega 3 rybí olej forte.

Na vyvinuté mílie funguje jejich odstranění, jedna se dá vypreparovat i doma. Jednoduše propíchnete kůži jehličkou a mílii vymáčknete. Někdy je ale bulka dost hluboko. Dobré je si vždy před vymačkáváním milií udělat silný odvar z heřmánku a nad jeho párou si pak 7–10 minut napařovat postižené místo. Takto rozpařená kůže půjde mnohem lépe propíchnout a i mílie lépe vyklouzne ven. Píchne se jakoby pod mílii a potom se přes otvor v kůži vymáčkne ven a místo se vydezinfikujte. Asi dva dny tam budete mít malinkatý červený pupínek, který sám zmizí. Kolikrát stačí jen heřmánek s gelem a vodičkou, protože se otevřou póry a nečistota jde sama pryč. Velké plus této napařovací metody je, že se nedělají červené skvrnky, tedy alespoň ne v takovém rozsahu.

Zdroj: Mílie
Zveřejněno dne: 13.6.2014

PŘISPĚJTE NA PROVOZ TOHOTO WEBU


Jakákoliv částka od Vás nám do budoucna pomůže připravit nový a zajímavý obsah.
Uděláte nám velkou radost, když nám pošlete příspěvek na nový obsah.

Číslo účtu je 2901151489/2010

Variabilní symbol: 223311

Za každý příspěvek Vám z celého srdce děkuje tým webu ČeskáOrdinace.cz.


SiteMAP