Téma:

bakterie v moči v těhotenství

Bakterie v moči – hodnoty

Hlavním nálezem v případě infekce močových cest je přítomnost bakterií v kultuře moči. Obecně udávaná norma je menší nebo rovna 105 bakteriím na mililitr moči. Tato norma byla původně zvolena proto, aby došlo k rozlišení mezi infekcí močového měchýře a možnou kontaminací při odběru metodou středního proudu. Takzvaný urikult představuje nejspolehlivější metodu určení přítomnosti bakterií a jejich množství v moči. Výsledek je udáván v množství bakterií na mililitr moči.

Detail odstavce: Bakterie v moči – hodnoty

Diskuze: Příznaky těhotenství

Dobře napsaný článek. Osobní zkušenost a příznaky těhotenství si můžete přečíst na této stránce zdravotniradce.cz/pr…

Zdroj: diskuze Příznaky těhotenství
Odesláno: 22.7.2016 uživatelem Marki
Počet odpovědí: 0

BAKTERIE V MOČI

Bakterie v moči v těhotenství

Na infekci močových cest jsou náchylnější těhotné ženy. V průběhu těhotenství mají problémy s infekcí močových cest téměř 4 % žen. Zvětšující se děloha během těhotenství tlačí na močovody a tím v nich zpomaluje průtok moči. Děloha tlačí také na močový měchýř, což způsobuje jeho nedostatečné vyprázdnění. Bakterie, které by jinak byly odplaveny, se tak množí a způsobují infekci. Ta se může rozšířit v močové trubici, močovém měchýři, močovodech i ledvinách. Bakterie se do močových cest mohou dostat i z oblasti konečníku.

Infekce může zpočátku probíhat bez příznaků, v nejhorším případě může dojít k hnisání, které ohrožuje ledviny. Projevy infekce močového měchýře jsou časté nucení na močení doprovázené pálením a řezáním a bolesti břicha v jeho spodní části. Může se objevit i krev v moči. Infekce ledvin se projevuje horečkou (teplota nad 38 °C), třesavkou, bolestmi břicha a zad v oblasti žeber, pocitem na zvracení a zvracením. V těhotenství se infekce močových cest může podílet na předčasném porodu a nízké porodní hmotnosti plodu. Akutní zánět ledvin může ve spojitosti s vysokým krevním tlakem (hlavně před 28. týdnem těhotenství) způsobit až odumření plodu. Pokud v těhotenství infekce vystoupá až k ledvinám, jedná se o zánět ledvin, při kterém těhotné ženě hrozí zvýšené riziko poškození a oslabení postižené ledviny.

Vzhledem k léčbě pomocí léků je infekce nejnebezpečnější v 2. a 3. trimestru, nejvíce pak asi 3 až 4 týdny před porodem. Placenta v tuto dobu totiž může antibiotika propustit až k plodu. Infekce močových cest se u těhotných musí léčit vždy, aby se předešlo možným komplikacím, které jsou spojené s plodem. Infekci ledvin je nutné léčit v nemocnici.

Infekci v těhotenství lze zabránit zvýšeným příjmem tekutin. Zajistí se tak dostatečné odplavování bakterií. Důležité je močení každé 3 až 4 hodiny. Doporučuje se nosit spodní prádlo z přírodních materiálů. Důležitá je osobní hygiena a hygiena před a po pohlavním styku. Infekce může být přenosná při nechráněném pohlavním styku nebo análním sexu s více partnery.

Detail odstavce: Bakterie v moči v těhotenství

Nejčastější bakterie v moči

Infekci močového měchýře ve většině případů způsobuje tyčinková bakterie tlustého střeva Escherichia coli, patřící do velké skupiny střevních bakterií. Bakterie E. coli žijí v tlustém střevě a na kůži v okolí konečníku. Pokud se dostanou přes pochvu do močové trubice, mohou vyvolat infekci močového měchýře. 80–90 % případů zánětu močových cest způsobí právě Escherichia coli. Na druhém místě jsou stafylokoky (5–20 %) a proteus, příležitostně lze prokázat i některé gramnegativní bakterie, jako je klebsiella. Uvedené údaje platí pro nekomplikované záněty u ambulantních pacientů.

Bakterie dráždí stěny měchýře a vyvolávají zánět sliznice. Ve většině případů by se to dalo přirovnat ke spálení kůže od slunce. Infekce přetrvává v organismu a vyvolává těžkosti, které komplikují život. Příznaky bakterií v moči: přítomnost krve v moči, bolest ve spodní části zad nebo v bederní oblasti, zvýšená teplota, nevolnost a zvracení.

Bakterie v moči a způsobené záněty jsou léčeny antibiotiky. Někdy je před jejich nasazením nutno provést takzvanou kultivaci, aby byl zjištěn přesný typ bakterie. Jako prevenci lékaři doporučují dodržování hygienických zásad, dostatečný přísun tekutin, vyhýbání se rizikovému chování. Jako prevence infekčních cest se doporučuje konzumace brusinek, respektive produktů obsahujících brusinky.

Detail odstavce: Nejčastější bakterie v moči

HNIS

Hnis v moči

Hnis v moči u dospělých je tvořen bílými krvinkami (leukocyty). Velké množství hnisu v moči („na 3 křížky‟, kdy je přítomna i bílkovina) pozná i laik: moč není průsvitná, ale mléčně nebo dožluta zakalená a někdy nápadně zapáchá. Vždy se jedná o zánětlivé onemocnění ledvin, jež se vždy léčí antibiotiky. Hnis v moči v těhotenství souvisí s výskytem bakterií v močových cestách, které mohou postupně vyvolat zánět močového měchýře a močových cest, což může mít vliv na zdraví ženy i plodu. Tento stav vyžaduje v každém případě odbornou léčbu stanovenou ošetřujícím lékařem. Otázky a dopovědi vztahující se k hnisu v moči najdete na diskuzních portálech na internetu.

Detail odstavce: Hnis v moči
Zdroj: Hnis
Zveřejněno: 6.10.2015

Diskuze: Re: bílkoviny v moči

Z vašeho dotazu není zcela jasné o jaké jednotky se jedná a hodnota 70 sama o sobě nic neříká. Normální vylučování bílkoviny v moči je až 150 mg za den, což je přibližně hodnota 70 mg na litr moči. Podle toho by pak vaše vylučování bílkoviny močí bylo na horní hranici normálního stavu. Zvýšené vylučování bílkoviny v moči je ukazatelem několika různých stavů, například: infekce močových cest, vysoký krevní tlak, zvýšená zátěž organizmu, cukrovka, nemoci ledvin, těhotenství. Jestli chcete mít jistotu, že nejde o příznaky některého z těchto onemocnění, tak zkuste nechat moč vyšetřit laboratorně. Žádanku do laboratoře získáte od svého praktického lékaře.

Zdroj: diskuze Bílkoviny v moči
Odesláno: 25.1.2018 uživatelem Cempírek

CO ZNAMENÁ ZÁKAL V MOČI

Co znamená zákal v moči

Mikroskopická analýza může odhalit zákal moči vznikající například na základě výskytu krevních buněk, které se normálně v moči neobjevují. Nanejvýš jedna nebo dvě krevní buňky mohou být nalezeny v jednom poli. Zranění a nemoci ledvin nebo močových cest mohou způsobit nadměrné krvácení. Pokud se v moči objeví velké množství krvinek, dochází k jejímu zbarvení dočervena. Další možností zákalu je písek a kameny. Někdy jsou v moči ve větší míře pozorovatelné krystaly, což jsou amorfní látky v moči obvykle přítomné v určitém množství. U zdravého jedince je obvykle při mikroskopickém vyšetření moči detekováno několik takových krystalů. Při vyšetření moči se někdy ukáže přítomnost dlaždicových buněk. Ty bývají přítomny v důsledku kontaminace, například při výtoku z pochvy. Plovoucí částice v moči lze někdy pozorovat i pouhým okem, když naberete moč do čisté láhve. Jsou-li přítomny bakterie a paraziti, může být moč zakalená.

Detail odstavce: Co znamená zákal v moči
Zdroj: Co znamená zákal v moči
Zveřejněno: 9.2.2014

Diskuze: Re: Koprivka v těhotenství

Kalciovou mast je možné použít na kopřivku i během těhotenství.

Zdroj: diskuze Koprivka v těhotenství
Odesláno: 25.8.2015 uživatelem Cempírek

Diagnostika bílkoviny v moči

Bílkovina v moči se dá zjistit jednoduše doma pomocí diagnostických proužků, které se buď přímo počůrají a nebo namočí do moči ve zkumavce. Pomocí barevné porovnávací stupnice se pak určí množství bílkoviny v moči. Cena diagnostických proužků na testování bilkoviny v moči je vidět tady: močové proužky cena.

Detail odstavce: Diagnostika bílkoviny v moči

Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Re: užít omega marine forte v těhotenství

V těhotenství můžete omega marine užívat bez obav. Podle výrobce obsahuje jen rybí tuk a ten je prospěšný během těhotenství i po něm.

Zdroj: diskuze Užít omega marine forte v těhotenství
Odesláno: 8.4.2014 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

BÍLKOVINA V MOČI

Bílkovina v moči a ledviny

Přítomnost bílkoviny zvané albumin v moči v množství větším než norma – albuminurie může být známkou onemocnění ledvin.

Detail odstavce: Bílkovina v moči a ledviny

Diskuze: Koprivka v těhotenství

Dobrý den muzu použít kalciovou mast i na koprivku během těhotenství a je účinná děkuji za odpověď

Zdroj: diskuze Koprivka v těhotenství
Odesláno: 25.8.2015 uživatelem Iva

KREV V MOČI

Projevy krve v moči

Hematurii rozdělujeme na mikrohematurii (neviditelná prostým okem a zjištěná pouze chemickým vyšetřením moči) a makrohematurii. Makrohematurie je krev v moči viditelná prostým okem. Okem viditelné zbarvení moči vznikne při koncentraci 1 mililitru krve v 1 litru moči a vyšší. Mohou a nemusí se vyskytovat další příznaky podle vyvolávající příčiny výskytu krve v moči. Hematurie spojená s bolestí bývá spojena s infekcí močových cest a s močovými kameny.

Detail odstavce: Projevy krve v moči
Zdroj: Krev v moči
Zveřejněno: 26.11.2016

Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: OmegaMarine Forte + v těhotenství?

Dobrý den, v článku jsou uvedeny informace o prospěšnosti pro lidské tělo, ale nikde jsem se nedočetla jak je to s užíváním v těhotenství. Zdali se má dávkování snížit, zvýšit, či po dobu těhotenství neužívat.

Děkuji za odpověď.
Lenka

Zdroj: diskuze OmegaMarine Forte + v těhotenství?
Odesláno: 7.8.2015 uživatelem Lenka

KREV V MOČI U PSA

Krev v moči u feny

Krev v moči u feny se může vyskytnout z důvodu zánětu močového měchýře, zánětu ledvin, močových kamenů nebo před prvním háráním.

Při zjištění krve v moči navštivte veterinárního lékaře, který zjistí příčinu, stanoví diagnózu a zahájí léčbu.

Detail odstavce: Krev v moči u feny
Zdroj: Krev v moči u psa
Zveřejněno: 24.1.2017

Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: velký únik moči operace

Je mě 72 roků a už asi 3 roky se trápím s únikem moči,je to stále horší.Nyní už je velké množství moči,které nezvládám.Navíc mám stálé opakování zánětu močových cest,bakterie ecoli,letos už 6x antibiotika.Lékař nenavrhuje žádnou razanní akci.Cystoskopie moč.měchýře dopadla dobře.Pokleslý moč.měchýř mám.Kdo mě poradí jestli si říct o operaci,jestli by pomohla a jak je to těžká operace v mém věku:Jsem docela akční na svůj věk,nemám problémy se srdcem atd.snad bych to zvládla,věřte,že mě to hodně komplikuje život.V noci jdu i 7x na malou.Nevyspím se atd.Děkuji za odpověď.

Zdroj: diskuze Velký únik moči operace
Odesláno: 2.8.2016 uživatelem Anna

GARDNERELLA VAGINALIS

Gardnerella baktérie

Na možnou přítomnost Gardnerelly vaginalis se dá usuzovat z mikroskopického obrazu, pokud jsou přítomny baktérie, které mají tvar ohnuté tyčinky – rohlíku. Konkrétní důkaz však dá pouze kultivační vyšetření pochvy.

Detail odstavce: Gardnerella baktérie
Zdroj: Gardnerella vaginalis
Zveřejněno: 17.1.2015

Diskuze: Re: Re: užít omega marine forte v těhotenství

Dobrý den,

ano rybí tuk můžete užívat i v těhotenství. Naopak omega 3 mastné kyseliny příznivě působí na vývoj mozku plodu.

Zdroj: diskuze Užít omega marine forte v těhotenství
Odesláno: 13.7.2015 uživatelem Naturamed
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

BÍLKOVINA V MOČI

Bílkovina v moči po antibiotikách

Bílkovina v moči po antibiotikách může signalizovat nefrotický syndrom, který se projevuje bílkovinou v moči a je důsledkem zánětu ledvin, na nějž však antibiotika nezabírají. Problematika spadá do odbornosti nefrologa.

Detail odstavce: Bílkovina v moči po antibiotikách

GARDNERELLA VAGINALIS

Gardnerella vaginalis v těhotenství

U onemocnění Gardnerella vaginalis v těhotenství byla prokázána spojitost mezi infekcí a předčasným porodem či potratem. V ojedinělých případech může dojít i k nákaze novorozence během porodu.

Detail odstavce: Gardnerella vaginalis v těhotenství
Zdroj: Gardnerella vaginalis
Zveřejněno: 17.1.2015

SALMONELA A JEJÍ PROJEVY

Salmonela v těhotenství

Salmonelóza se v těhotenství vyskytuje jen ve velmi vzácných případech. Je-li u ženy skrytá dispozice, může mít i těžký průběh, který může být spojen s rizikem předčasného porodu.

Detail odstavce: Salmonela v těhotenství
Zdroj: Salmonela a její projevy
Zveřejněno: 4.9.2018

ÚNIK MOČI

Únik moči v těhotenství

Tento problém vzniká v důsledku toho, že dítě v děloze tlačí na vnitřní orgány, které souvisí s močením. Pod tímto tlakem potom dochází k drobným, ale častým únikům moči. Nejde v žádném případě o výjimečnou věc a dle různých průzkumů s ní v menší či větší míře „bojuje“ až polovina budoucích maminek. Únik moči v těhotenství vás však může potrápit i po porodu, kdy jsou příčinou ochablé svaly pánevního dna. Tomu lze do jisté míry čelit různými cviky, které svaly posílí a zamezí tím úniku moči. Při pravidelném cvičení se pravděpodobnost výskytu tohoto problému skutečně velmi sníží. Cílem cvičení je zatínat pánevní dno v pravidelných intervalech. Můžete si přitom napočítat třeba do deseti a poté povolit. Stejné cviky potom opakujte v průběhu dne. Klidně několik desítek sérií. Jestliže si nejste jistá, že používáte správné svaly, neváhejte požádat o pomoc svého gynekologa. Podobné cvičení však nemusíte absolvovat jen doma v obývacím pokoji. V posledních letech je nabízí celá řada cvičitelek. Únik moči v těhotenství ovšem není jen fyzický, ale také psychický problém. Mnoho žen se o něm stydí otevřeně hovořit a raději jej neřeší. Čím déle se problém přehlíží, tím větší obtíže může působit. Mnoho žen trpí výkyvy nálad a obává se sexuálního styku. Ale nejenom to, únik moči v těhotenství či v období bezprostředně následujícím po porodu může znepříjemňovat mnohem víc než intimní chvíle s partnerem. V takové situaci je dobré sáhnout po užitečných pomůckách, které ženě zajistí dostatečnou hygienu i psychickou pohodu. Pro tento případ je vhodné využít speciální vložky nebo kalhotky.

Detail odstavce: Únik moči v těhotenství
Zdroj: Únik moči
Zveřejněno: 14.9.2015

BÍLKOVINY V KRVI A MOČI

Co znamená bílkovina v moči na dva křížky

V moči se běžně stanovuje krev, cukr, bílkovina, ketolátky. Pokud se vyšetření provádí orientačně z jednoho odběru moči (ne z celodenně sbírané moči), tak se patologický nález (například zvýšená bílkovina) označuje jedním až třemi křížky, přičemž jeden křížek značí lehce zvýšenou a tři křížky značí vysoce zvýšenou bílkovinu v moči. Při zánětu v těle je nález bílkoviny v moči na dva křížky normálním jevem, který prakticky odezní do několika dnů po přeléčení antibiotiky. Pro jistotu lze provést kontrolní vyšetření moči 10–14 dnů po ukončené léčbě.

Detail odstavce: Co znamená bílkovina v moči na dva křížky
Zdroj: Bílkoviny v krvi a moči
Zveřejněno: 21.7.2018

KREV V MOČI U PSA

Štěně čůrá krev

Krev v moči u štěňat je obdobná jako u dospělých psů, může ji způsobovat zánět močového měchýře, zánět ledvin a močové kameny.

Při zjištění krve v moči štěněte navštivte veterinárního lékaře, který zjistí příčinu, stanoví diagnózu a zahájí léčbu.

Detail odstavce: Štěně čůrá krev
Zdroj: Krev v moči u psa
Zveřejněno: 24.1.2017

ÚNIK MOČI

Únik moči při kýchnutí

Stresová inkontinence je únik malého množství moči například při kýchnutí, smíchu, zakašlání či při těžké fyzické námaze, jako je zvedání břemen nebo cvičení. Tento typ je také nejlépe léčitelný, přičemž je důležité problém včas konzultovat s lékařem.

Detail odstavce: Únik moči při kýchnutí
Zdroj: Únik moči
Zveřejněno: 14.9.2015

VŠE O MOČI

Citronově žlutá moč

Jasně žlutá barva moči může ukazovat na předávkování vitamíny z řady B. Žlutou moč způsobuje vitamín B12 a vitamín B2. Oba jsou rozpustné ve vodě a v případě nadbytku jsou vylučovány močí, kterou zbarvují do žluta.

Detail odstavce: Citronově žlutá moč
Zdroj: Vše o moči
Zveřejněno: 12.2.2014

KREV V MOČI U KOČKY

Jak často kočka močí

Zpravidla kočka močí dvakrát až třikrát denně, což je však ovlivněno příjmem tekutin. Někdy kočky pijí více a jindy zase méně. Pokud u koček pozorujete zvláštní chování během močení, měli byste vyhledat veterinárního lékaře.

Detail odstavce: Jak často kočka močí
Zdroj: Krev v moči u kočky
Zveřejněno: 25.1.2017

LEUKOCYTY

Leukocyty v moči

Normálně se leukocyty v moči nevyskytují, pakliže ano, je to důkazem probíhající infekce močových cest (ledvin, ledvinových pánviček, močovodu, močového měchýře nebo močové trubice). Běžné je přeléčení antibiotiky.

Možné příčiny zvýšených hodnot leukocytů v moči:

• infekce močových cest – patří mezi velmi časté příčiny;
  • chronický zánět ledvin – na tuto možnost myslet v případě, že máte opakovaně zvýšené hodnoty leukocytů;
  • nadměrné užívání analgetik – příčinou může být i nadměrná konzumace léků proti bolesti;
  • vezikouretrální reflux;
  • zánět v zubech – zánět v zubech či zubních kanálcích;
  • nežádoucí bakterie – příčinou může být také přítomnost nežádoucích bakterií v lidském těle;
  • viróza – za menším zvýšením hodnot může stát klasická viróza;
  • zánět prostaty – u mužů se často může jednat právě o tuto příčinu;
  • problém se srdečními chlopněmi.

Množství leukocytů v moči se stanovuje v rámci vyšetření Hamburgerova sedimentu. Sděluje se jako počet leukocytů eliminovaných za sekundu.

Leukocyty v moči u dětí: Leukocyty v moči nemají co dělat. U malých dětí však bývá problém s odběrem moči – v lékárně jsou dostupné pytlíčky na sběr moči, jeden sáček stojí cca 5 Kč. Sáček má dírku, okolo ní lepicí část. Strhnete ochranu toho lepení, přiložíte na genitálie v oblasti močové trubice, u chlapečků je to jednodušší, a lehce přilepíte, normálně zabalíte do plenky, trochu na volno, a čekáte.

Leukocyty v moči v těhotenství: Všechny případy, při nichž se nacházejí leukocyty v moči, mohou mít v případě neléčení vážné důsledky. Jestliže má přítomnost leukocytů v moči příčinu v porušené filtrační membráně, ztrácí žena touto cestou nezbytné krevní bílkoviny, krevní buňky a jiné důležité látky. Hrozí zvýšená krvácivost, potrat, vznik otoků a narušení metabolických drah živin. Ledvina může být v kritických případech zcela nefunkční a žena je akutně ohrožena na životě. Jestliže jsou leukocyty v moči z důvodu zánětu, může také dojít k narušení funkce ledvin až její úplné ztrátě. Velkým nebezpečím je poškození ledvin prozánětlivými srůsty. Zánět se může z vývodných cest rovněž přenést na okolní orgány – prostatu, dělohu, vaječníky, peritoneum.

Co znamenají leukocyty v moči 11–20/µL: Leukocyty (bílé krvinky) se podílejí především na správné funkci imunitního systému. Zvýšené množství leukocytů v moči je obvykle příznakem nějaké chorobné změny v lidském organismu. Normálně se leukocyty v moči téměř nevyskytují, pakliže ano, je to důkazem probíhající infekce. Množství leukocytů v moči by u zdravého člověka nemělo přesáhnout 10/µL (miliontina litru). Pokud se při rozboru moči objeví zvýšený výskyt leukocytů, pravděpodobně se jedná o infekci či zánět v oblasti močových cest, močového měchýře či ledvin, u mužů i prostaty.

Co znamenají leukocyty v moči 2/µL: Může se jednat odchylku. Nejedná se o patologický stav. U necévkované moči u žen se může vyskytovat hodnota do 5, u mužů cca do 3.

Co znamenají leukocyty v moči 75/µL: Zánět močových cest nebo gynekologické znečištění moči.

Detail odstavce: Leukocyty v moči
Zdroj: Leukocyty
Zveřejněno: 16.7.2016

Bílkovina v moči u dětí

Někdy se moč u dětí zakalí jen přechodně po velké námaze, při horečce, přehřátí nebo naopak podchlazení. Bílkovina v moči může být i u rychle rostoucích dětí při pohybu (v noci mizí), v dospělosti se stav normalizuje.

Detail odstavce: Bílkovina v moči u dětí