Téma: 

doporučená denní dávka rutin


Facebook Twitter Pinterest email tisk

DENNÍ DÁVKA VÁPNÍKU PRO ZDRAVOU KŮŽI

Doporučená denní dávka vápníku

Doporučená denní dávka vápníku pro většinu dospělých je mezi 800 až 1200 mg denně. U těhotných a kojících že je 1200 mg minimální denní dávkou. Starší lidé mohou potřebovat více, protože po věku nad 55 let tělo trpí značným nedostatkem vápníku, protože organizmus je méně schopný absorbovat a udržet tuto důležitou živinu.

Detail odstavce: Doporučená denní dávka vápníku
Zdroj: Denní dávka vápníku pro zdravou kůži
Zveřejněno: 20.11.2012


Facebook Twitter Pinterest email tisk

NEDOSTATEK DRASLÍKU

Denní dávka draslíku

Pro dospělého člověka se denní doporučená dávka (DDD) draslíku pohybuje mezi 1 800–5 000 mg. Pro děti do věku jednoho roku je denní doporučená dávka udávána v rozmezí 500–700 mg a pro děti od 1 do 9 let činí DDD 1 000–1 600 mg. Zvýšený přísun draslíku se doporučuje u pacientů trpících hypertenzí, společně se sníženým přívodem sodíku přispívá ke snížení krevního tlaku. Pro hypertoniky je doporučovaná denní dávka draslíku zvýšená až na 7 000 mg.

Detail odstavce: Denní dávka draslíku
Zdroj: Nedostatek draslíku
Zveřejněno: 16.11.2015


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: Re: kolik?

Doporučená denní dávka vitamínu B5 je 6 mg. Můžete užívat i více, ale většinou se tyto přebytky ihned vyloučí močí. Obvykle je vhodné doplňovat celé spektrum vitamínů řady B například pomocí přípravku B-komplex.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Kolik?
Odesláno: 14.1.2014 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

RUTIN V POTRAVINÁCH

Co je rutin?

Rutin je přírodní látka na bázi bioflavonoidů. Rutin je také někdy označován jako vitamin P. Rutin snižuje propustnost všech membrán mezi jednotlivými buněčnými systémy a tím snižuje lámavost cév.

Detail odstavce: Co je rutin?
Zdroj: Rutin v potravinách
Zveřejněno: 9.6.2012


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: Puriny

Dobrý den,stále jsem se nedozvěděl jaká je doporučená denní dávka purinů a jak je
možné,že uvádíte výše brokolici jako potravinu s nízkým obsahem purinů,ale v přehledu dole je naopak s nejvyšším obsahem purinů.
Děkuji,
Martin Šťastný

Zdroj: diskuze Puriny
Odesláno: 5.9.2017 uživatelem Martin Šťastný
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

RUTIN V POTRAVINÁCH

Rutin a jeho zdravotní účinky.

Rutin má řadu pozitivních zdravotních účinků, mezi jeho největší přínosy patří především schopnost léčit křehkost krevních kapilár a zvyšovat pružnost cév. Rutin pomáhá na prasklé žilky v oku. Snižuje LDL cholesterol. Rutin je také významný antioxidant s antikarcinogenními účinky a schopností pohltit volné radikály. Rutin zesiluje účinek vitaminu C.

Detail odstavce: Rutin a jeho zdravotní účinky.
Zdroj: Rutin v potravinách
Zveřejněno: 9.6.2012


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: potraviny s obsahem železa

Doporučená denní dávka železa je 20 mg. Minimální denní přívod železa nezbytný pro červenou krvetvorbu je 10 - 15 mg. Hlavní potraviny s obsahem železa jsou maso, především vnitřnosti jako játra, srdce a slezina. Dalším zdrojem železa jsou luštěniny, listová zelenina a některé ovoce jako například jahody. Obecně se dá říci, že potraviny s obsahem železa jsou všechny červeně zbarvené potraviny, protože právě oxidy železa je zbarvují do červena.

Zdroj: diskuze Potraviny s obsahem železa
Odesláno: 7.11.2011 uživatelem Kamča
Počet odpovědí: 0

HRÁCH A WARFARIN

Zelený nebo žlutý

Hrách žlutý obsahuje 7 µg vitaminu K ve 100 g. Čerstvý, tedy zelený hrách, použijte pouze jako doplněk na ozdobu a zpestření stravy. Zelený hrášek totiž obsahuje 24 µg vitaminu K ve 100 g.

Doporučená denní dávka vitaminu K je 70–80 µg, dávka by v žádném případě neměla překročit 250 mikrogramů za den.

Detail odstavce: Zelený nebo žlutý
Zdroj: Hrách a Warfarin
Zveřejněno: 12.2.2019


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: rutin v potravinách

Ahoj, poradíte mi ve kterých potravinách je obsažen rutin?

Zdroj: diskuze Rutin v potravinách
Odesláno: 9.6.2012 uživatelem Andrea
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

CHIA SEMÍNKA

Denní dávka

Denní dávka: 15–25 g (2 polévkové lžíce) denně. Doporučuje se konzumace též před sportovním výkonem nebo po fyzické zátěži, a to cca 1 polévková lžíce. Kilové balení chia semínek vydrží na 40 až 120 dní – dle intenzity konzumace.

Detail odstavce: Denní dávka
Zdroj: Chia semínka
Zveřejněno: 14.9.2015


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: Re: rutin v potravinách

Obecně se dá říci, že rutin se nachází ve všech červených potravinách. Například rutin obsahují potraviny: červené papriky, červená rajčata a podobně. Dále mezi nejvýznamnější zdroje rutinu patří potraviny: pohanka obecná, routa vonná a jerlín japonský. Dále se rutin také vyskytuje v chřestu, ve slupkách rajčat, v kůře citrusových plodů, v jablečné slupce, v broskvích, nektarinkách, lesních plodech, kiwi, banánech, a také ve výluhu zeleného a černého čaje.

Rutin a jeho zdravotní účinky
Rutin má řadu pozitivních zdravotních účinků, mezi jeho největší přínosy patří především schopnost léčit křehkost krevních kapilár a zvyšovat pružnost cév. Rutin pomáhá na prasklé žilky v oku. Snižuje LDL cholesterol. Rutin je také významný antioxidant s antikarcinogenními účinky a schopností pohltit volné radikály. Rutin zesiluje účinek vitaminu C.

Zdroj: diskuze Rutin v potravinách
Odesláno: 9.6.2012 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

RUTIN V POTRAVINÁCH

Rutin, jako doplněk ztravy.

Nejlepším přípravkem na pohodlné doplnění rutinu a zároveň i potřebného vitamínu C je preparát Ascorutin. Aktuální nejlevnější nabídka léku Ascorutin a jeho cena je zde.

Detail odstavce: Rutin, jako doplněk ztravy.
Zdroj: Rutin v potravinách
Zveřejněno: 9.6.2012


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: množství purinů na den

Dobrý den,
nikde jsem se nedočetla, kolik by měla být při dietě maximální denní dávka purinů?
Děkuji za odpověď. Xenie

Zdroj: diskuze Množství purinů na den
Odesláno: 17.2.2016 uživatelem Xenie
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

PRASKLÁ ŽILKA NA PRSTU

Rutin 50 mg

Dávkování: Užívejte 1 tabletu denně, zapijte tekutinou.

Složení: V jedné tabletě je 50 mg rutinu, protispékavé látky (celulóza, stearát hořečnatý), plnidlo (fosforečnany vápenaté).

Upozornění: Nevhodné pro děti do 3 let. Nepřekračujte doporučenou denní dávku. Doplněk stravy není určen jako náhrada pestré a vyvážené stravy. Ukládejte mimo dosah dětí.

Detail odstavce: Rutin 50 mg
Zdroj: Prasklá žilka na prstu
Zveřejněno: 11.6.2019


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: jak se zbavit žlučových kamenů • styl

Dobrý den,
můžete mi prosím upřesnit jaká je potřeba denní dávka vitamínu C, zda ta lipotropní kombinace - se dá koupit? Její název? Děkuji.

Zdroj: diskuze Jak se zbavit žlučových kamenů • styl
Odesláno: 3.3.2018 uživatelem Ivana
Počet odpovědí: 0

RUTIN V POTRAVINÁCH

Které potraviny obsahují rutin?

Obecně se dá říci, že rutin se nachází ve všech červených potravinách. Například rutin obsahují potraviny: červené papriky, červená rajčata a podobně. Dále mezi nejvýznamnější zdroje rutinu patří potraviny: pohanka obecná, routa vonná a jerlín japonský. Vlastně pohanka je na našem území nejvýznamější potravinou, která snese označení přirozený přírodní zdroj rutinu. Obsah rutinu v pohance se v různých částech rostliny liší. Nejvíce rutinu se nachází v květech a to až 400 mg rutinu na 100 g suchých květů. Dále se rutin také vyskytuje v chřestu, ve slupkách rajčat, v kůře citrusových plodů, v jablečné slupce, v broskvích, nektarinkách, lesních plodech, kiwi, banánech, a také ve výluhu zeleného a černého čaje.


Detail odstavce: Které potraviny obsahují rutin?
Zdroj: Rutin v potravinách
Zveřejněno: 9.6.2012


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: kolik?

Doporučená denní hodnota vitamínu B5 je 6 mg. ????????????

Zdroj: diskuze Kolik?
Odesláno: 14.1.2014 uživatelem já
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

DENNÍ DÁVKA VÁPNÍKU PRO ZDRAVOU KŮŽI

Doporučení k vápníku

Doplňky vápníku mohou být používány jednotlivci, kteří nejsou schopni získat dostatečné množství ve své stravě. Pro nejlepší absorpci vápníku by každá přijatá dávka neměla být vyšší než 500 až 600 mg. Také nepoužívejte kostní moučky nebo dolomit jako zdroj vápníku. Tyto složky by mohly být nebezpečné, protože mohou obsahovat olovo.

Detail odstavce: Doporučení k vápníku
Zdroj: Denní dávka vápníku pro zdravou kůži
Zveřejněno: 20.11.2012


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: Re: mohu jist cuketu pri uzivani warfarinu

Rajčata i cukety jsou potraviny s nízkým obsahem vitamínu K a tedy je můžete normálně konzumovat dle libosti, i když užíváte Warfarin. Jedno rajče obsahuje 4 mikrogramy vitamínu K. Cukety jsou bezpečné, ať už si je oloupete, nebo ne. Střední cuketa má 5 mikrogramů vitamínu K, přičemž jeho přípustná denní dávka je 76-80 mikrogramů, a ta musí být každý den udržována v tomto rozmezí. Ani víc, ani méně.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Mohu jist cuketu pri uzivani warfarinu
Odesláno: 21.6.2018 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

ČAJ Z POHANKY

Příprava pohankového čaje

Důležité je propláchnout slupky studenou vodou, a to rychle, protože se rutin tímto procesem odplavuje. Vsypte do vody, nechejte projít varem a odstavte, ještě luhujte minimálně 10 minut (pod pokličkou). Rutin se varem neničí. Někteří lidé používají pohankové slupky na přípravu odvarů (jako obklady na postižená místa, křečové žíly a podobně). Doporučujeme použít čaj ze slupek kombinovaný s pohankovou natí. Nať se sbírá před květem, kdy se zde rutin nachází v největším množství. Důležitý je zde i obsah vitamínu C, který podporuje vstřebávání rutinu do těla. S natí nakládejte opatrně vzhledem k výskytu hyperfotosensitivity.

Detail odstavce: Příprava pohankového čaje
Zdroj: Čaj z pohanky
Zveřejněno: 21.9.2015

ČAJ Z POHANKY

Čaj z pohankových slupek

Samotné slupky pohanky mají využití například k výrobě pohankového čaje. Slupky semena pohanky jsou velmi tvrdé. Neloupanou pohanku tak lze využít víceméně pouze ke klíčení nebo k přípravě čaje. Pohankové slupky obsahují spoustu vitamínu P, což je rutin. Rutin se používá k léčení zvýšené lomivosti a propustnosti krevních vlásečnic způsobených různými chorobami (chorobná krvácivost na podkladě cévním, změny na sítnici při cukrovce, při nedostatku vitamínu C). Dalšími indikacemi jsou poruchy funkce žil dolních končetin, jejich otoky, případně při hemoroidech. Někteří lidé mohou být však na rutin alergičtí, jako alergická reakce vznikne ekzém, kopřivka, výjimečně astmatický záchvat.

Detail odstavce: Čaj z pohankových slupek
Zdroj: Čaj z pohanky
Zveřejněno: 21.9.2015

DENNÍ DÁVKA VÁPNÍKU PRO ZDRAVOU KŮŽI

Potraviny, které obsahují vápník

Mezi potraviny, které obsahují vápník, patří mléko a mléčné výrobky, fazole, ořech - zejména mandle a pistácie, také kostnaté ryby jako sardinky a určitě také listová zelenina. Listová zelenina, která obsahuje vápník je kapusta, čekanka a čínské zelí. Některé potraviny, jako je pomerančový džus a sójové mléko, můžou být obohaceny o vápník.

Detail odstavce: Potraviny, které obsahují vápník
Zdroj: Denní dávka vápníku pro zdravou kůži
Zveřejněno: 20.11.2012

DENNÍ DÁVKA VÁPNÍKU PRO ZDRAVOU KŮŽI

Faktory, které poškozují vápník

Spotřeba vysokých dávek kyseliny fosforečné, která je obvykle v tmavě barevných druzích limonád, také sodík, alkohol a příliš mnoho červeného masa a kávy může způsobit ztrátu vápníku. Kromě toho mohou stresové hormony, zejména kortizol, poškodit vápníkové rezervy. Některé léky mohou poškodit vstřebávání a zásoby vápníku, jako je například tetracyklin.

Detail odstavce: Faktory, které poškozují vápník
Zdroj: Denní dávka vápníku pro zdravou kůži
Zveřejněno: 20.11.2012

PRASKLÁ ŽILKA NA PRSTU

Rutin

Rutin je chemická sloučenina patřící mezi flavonoidní glykosidy. Je to látka světle žluté barvy, částečně rozpustná ve vodě. Má řadu pozitivních zdravotních účinků, mezi jeho největší přínosy patří především schopnost léčit křehkost krevních kapilár a zvyšovat pružnost cév. Snižuje LDL cholesterol. Významná je i jeho antioxidační aktivita a s ní související antikarcinogenní účinky a schopnost likvidovat volné radikály. Zesiluje účinek vitaminu C. Rutin byl objeven v roce 1842 v listech routy vonné. Je velmi rozšířený v rostlinné říši. Mezi nejvýznamnější zdroje rutinu patří pohanka obecná, routa vonná a jerlín japonský. Dále se rutin vyskytuje v chřestu, ve slupkách rajčat, v kůře citrusových plodů, v jablečné slupce, v broskvích, nektarinkách, lesních plodech, kiwi, banánech a také ve výluhu zeleného a černého čaje.

Na českém území je pohanka nejvýznamnějším zdrojem rutinu. Jeho množství závisí na odrůdě pohanky a také na množství přijatého slunečního záření. Obsah rutinu v pohance se v různých částech rostliny liší. Nejvíce rutinu se nachází v květech (až 400 mg/100 g sušiny), následují listy, semena, stonek, nejméně rutinu je v kořenu. V loupaných semenech (takzvané kroupy) se nachází okolo 20 mg rutinu ve 100 g sušiny. Tepelným zpracováním pohanky však obsah rutinu klesá. Rutin je někdy označován jako vitamin P. Řadí se mezi flavonoidy, což jsou látky, které některému ovoci a zelenině dodávají chuť a barvu.

Rutin je možné koupit jako potravinový doplněk stravy.

Detail odstavce: Rutin
Zdroj: Prasklá žilka na prstu
Zveřejněno: 11.6.2019

TAURIN A RAKOVINA

Dávkování taurinu a terapeutické využití

Typická terapeutická dávka taurinu představuje 2 g třikrát denně. Terapeutické schopnosti taurinu se využívají při léčbě městnavého srdečního selhání, hypertenze, onemocnění žlučníku a mrtvice. Bezpečná dávka taurinu činí 3 000 mg denně. Před zahájením léčby taurinem se vždy informujte u lékaře, abyste znali všechna pro a proti.

Detail odstavce: Dávkování taurinu a terapeutické využití
Zdroj: Taurin a rakovina
Zveřejněno: 8.6.2013

DENNÍ POTŘEBA PURINŮ

Rizika při nedostatku purinů

Při nedostatku purinů by došlo k závažným nutričním nedostatkům prakticky neslučitelným se životem.

Detail odstavce: Rizika při nedostatku purinů
Zdroj: Denní potřeba purinů
Zveřejněno: 29.3.2019

DENNÍ POTŘEBA PURINŮ

Potřeba purinů v jednom dni

Doporučuje se, aby denní příjem purinů byl nižší než 400 mg.

Základ stravy by měly tvořit potraviny s obsahem purinů nižším než 50 mg/g váhy.

Omezte potraviny s obsahem purinů kolem 50–150 mg/g váhy.

Vyřaďte ze stravy potraviny obsahující více než 150 mg/g váhy.

Detail odstavce: Potřeba purinů v jednom dni
Zdroj: Denní potřeba purinů
Zveřejněno: 29.3.2019

WARFARIN A VITAMÍN K

Denní dávka vitaminu K

Doporučená denní dávka vitaminu K: muži = 80 µg, ženy = 70 µg. Pokud jeho příjem potravou kolísá, mění se i srážlivost krve, což je situace, která pacienta léčeného Warfarinem může vážně ohrozit.

Potraviny s obsahem vitaminu K:

  • listová zelenina (brokolice, kapusta, růžičková kapusta, zelí, čínské zelí, hlávkový salát)
  • vojtěška
  • špenát
  • květák
  • čekanka
  • listy pampelišky
  • rukola
  • polníček
  • petrželová nať
  • kopr
  • řeřicha
  • kysané zelí
  • zelený čaj
  • bylinné čaje
  • luštěniny
  • játra
  • drůbež
  • telecí maso
Zásady stravování:
  • Mít stálý příjem vitaminu K.
  • Každý den sníst přibližně stejné (malé) množství potravin s vyšším obsahem vitaminu K.
Výběr potravin:
  • Maso vepřové a ryby – nízký obsah vitaminu K – lze konzumovat dle zásad správné výživy.
  • Drůbež, hovězí a telecí maso – obsah vitaminu K záleží na tom, čím je zvíře krmeno – doporučuje se malý příjem drůbeže, hovězího, telecího masa.
  • Játra – nejsou povolena.
  • Mléko a mléčné výrobky – lze konzumovat v libovolném množství kromě jogurtů, ty pouze v malém množství – obsahují živé bakterie podporující růst bakterií v tlustém střevě, které podporují tvorbu vitaminu K).
  • Vejce – bílky bez omezení, žloutky 1 kus denně.
  • Tuky – řepkový, slunečnicový olej, máslo mají malé množství vitaminu K.
  • Olivový a sójový olej – používat pouze v nepatrném množství.
  • Vitaminové doplňky s výtažky jinanu dvoulaločného, se zeleným čajem a vitaminem K – nejsou povoleny.
  • Ovoce – povoleno v jakémkoliv množství kromě sušených švestek, manga, kiwi, ostružin. Maliny se konzumují jen v malém množství.
  • Kořenová zelenina (mrkev, celer, petržel, ředkvičky, ředkev), rajčata, okurky, papriky, cuketa, brambory, houby, listová zelenina – lze jíst denně v malém (denně stejném) množství.
  • Vojtěška, pampeliška, čekanka, rukola, polníček, kelp – nejsou povoleny.
  • Obiloviny –bez omezení.
  • U luštěnin – nutné dodržovat pravidelné množství.
  • Bylinné čaje – pít pouze výjimečně, a to v malém množství (1 šálek denně). Zelený čaj není povolen.
  • Ovocné čaje, černý čaj – lze pít bez omezení. Ostatní nealkoholické nápoje pít bez omezení.
  • Na alkohol POZOR! – je povoleno pít 1 drink denně (0,5 l piva, nebo 2 dl vína, nebo 0,5 dl destilátu). Při pití většího množství alkoholu hrozí riziko nebezpečného krvácení!
  • Všechny druhy koření jsou povoleny – vysoký obsah vitaminu K je jen v petrželové nati a v řeřiše.

Detail odstavce: Denní dávka vitaminu K
Zdroj: Warfarin a vitamín K
Zveřejněno: 16.2.2019

POTRAVINY PROTI STÁRNUTÍ

Černý rybíz

Je pravá vitaminová pilulka. Ze všech bobulových plodů má nejvyšší podíl ovocných kyselin a ty aktivují látkovou výměnu. Rybízová šťáva působí antioxidačně, odbourává jedy a posiluje naše zdraví. Černý rybíz obsahuje vysoké množství vitaminu C. Černý rybíz a jeho listy obsahují flavonoidy (rutin, isokvercitrin). Olej ze semen černého rybízu obsahuje esenciální mastné kyseliny (mimo jiné omega-3 a omega-6-nenasycené kyseliny). Plody černého rybízu působí protizánětlivě, stimulují imunitu a jsou výborné i jako čistící čaj. 

Jaké množství? Čerstvé plody černého rybízu alespoň dvě misky týdně, čaj 2-3 krát týdně a olej z plodů dle doporučeného dávkování na obalu, zpravidla 1 lžíce denně. 

Detail odstavce: Černý rybíz
Zdroj: Potraviny proti stárnutí
Zveřejněno: 1.10.2012

KUSTOVNICE A WARFARIN

Dávkování goji

Doporučené denní dávkování pro dospělé osoby jsou asi dvě hrstky bobulí denně. Menší děti by rozhodně neměly konzumovat více než poloviční dávku. Vyšší míra konzumace vede k problémy se zažíváním. Odborníci nedoporučují jíst větší množství kustovnice před spaním, protože mohou nastat problémy s nespavostí. Budete-li dodržovat stanovenou denní dávku, nebudete mít žádné problémy. Blahodárné účinky kustovnice čínské můžete pozorovat již po několika týdnech užívání.

Detail odstavce: Dávkování goji
Zdroj: Kustovnice a Warfarin
Zveřejněno: 7.5.2019