Téma: 

kyselina listová a lupénka


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Re: Imunita

Imunita...Já s přítelem užíváme www.naturamed.cz/#!/… a nemůžeme si stěžovat :) Je tam hlavně kyselina listová, která pomáha udržet imunitu no :)

Zdroj: diskuze Imunita
Odesláno: 21.4.2017 uživatelem Daniela
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

KYSELINA LISTOVÁ

Kyselina listová v těhotenství

Během těhotenství se kyselina listová doporučuje užívat ve zvýšeném množství, v prvních týdnech těhotenství se totiž vyvíjí mozek a mícha dítěte. Kyselina listová podporuje celkový růst plodu a diferenciaci nervové soustavy. Je prokázáno, že její užívání v době těhotenství snižuje výskyt vrozených vad nervového systému. Při nedostatku kyseliny listové může docházet k poruše růstu.

Detail odstavce: Kyselina listová v těhotenství
Zdroj: Kyselina listová
Zveřejněno: 14.3.2015


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: kyselina listová

Určitě si ji kup v lékárně oni ti doporučí nejlepší. Já jsem ji taky užívala.

Zdroj: diskuze Kyselina listová
Odesláno: 2.1.2016 uživatelem MAKY
Počet odpovědí: 0

KYSELINA LISTOVÁ

Co je to kyselina listová

Kyselina listová je vitamín rozpustný ve vodě ze skupiny B-komplex. Má velký význam při tvorbě červených krvinek a je důležitá pro normální a zdravý vývoj plodu. Občas je používána pod názvem folacin, folát nebo vitamín B9.

Detail odstavce: Co je to kyselina listová
Zdroj: Kyselina listová
Zveřejněno: 14.3.2015


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: kyselina listová

Jo ten jsem taky brala.

Zdroj: diskuze Kyselina listová
Odesláno: 31.1.2016 uživatelem Maky
Počet odpovědí: 0

KYSELINA LISTOVÁ

Kyselina listová Forte

Kyselina listová Forte je potravinový doplněk v nové a silnější formě. Obsahuje 400 mcg kyseliny listové a 1 mcg vitamínu B12. Je vhodným potravinovým doplňkem pro tvorbu červených krvinek, pro zdravý vývoj a růst plodu v těhotenství. O jeho ceně se můžete informovat například zde.

Detail odstavce: Kyselina listová Forte
Zdroj: Kyselina listová
Zveřejněno: 14.3.2015


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: kyselina listová

Brala jste některá kyselinu listovou? Má to nějaký účinek nebo je to jen fáma?

Zdroj: diskuze Kyselina listová
Odesláno: 29.2.2016 uživatelem Katka
Počet odpovědí: 0

KYSELINA LISTOVÁ

Kyselina listová předávkování

Při požití většího množství kyseliny listové není vitamín toxický, snadno se totiž nadbytečné množství vyloučí močí. Výjimečně se mohou vyskytnout nadýmání, podrážděnost, poruchy spánku a podobně. K vymizení těchto nežádoucích příznaků dojde do 3 týdnů od jejího vysazení.

Detail odstavce: Kyselina listová předávkování
Zdroj: Kyselina listová
Zveřejněno: 14.3.2015


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Re: dotaz

Na vaše problémy kyselina listová moc nepomůže, ale také neuškodí. Na snížení cholesterolu a kyseliny močové je potřeba jít komplexní cestou. Nutné je přizpůsobit stravování.
Například tady je článek o tom jak snížit kyselinu močovou v krevním séru: www.ceskenemoci.cz/p…
Cholesterol zase můžete prokazatelně snížit pitím červeného vína, článek o tom je zde: www.ceskaordinace.cz…

Zdroj: diskuze Dotaz
Odesláno: 30.5.2013 uživatelem Kamča
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

KYSELINA LISTOVÁ

Kyselina listová v potravinách

Jak už napovídá název kyseliny listové, je obsažena především v listové zelenině. Výborným zdrojem jsou také kvasnice nebo játra. Při vaření se jí ale 95 % zničí. Pokud jíme kyselinu listovou v potravinách, její vstřebatelnost do organismu je zhruba 50%. Proto je doporučováno používat vitamínové potravinové doplňky, kdy vstřebatelnost do organismu kyseliny listové je až 100%.

Detail odstavce: Kyselina listová v potravinách
Zdroj: Kyselina listová
Zveřejněno: 14.3.2015


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Re: Warfarin+Pivovarské kvasnice

Pivovarské kvasnice obsahují mimo jiné vitamíny řady B (B1, B2, B6, B12, kyselina pantotenová, pangamová a listová, niacin, biotin, cholin). Z nich vitamín B6 (pyridoxin) a B8 (cholin) mají prokazatelně interagující účinky s Warfarinem. Při normální spotřebě droždí ve stravě to moc nevadí, ale při cíleném doplňování těchto vitamínů nad rámec běžné stravy to může mít za následek zvýšené riziko krvácení. Užívání možné je, ale jen pod dohledem a s vědomím lékaře, který případně upraví dávkování Warfarinu.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Warfarin+Pivovarské kvasnice
Odesláno: 9.5.2016 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 2 Zobrazit odpovědi

KYSELINA LISTOVÁ

Kyselina listová před otěhotněním

Nedostatek kyseliny listové v organismu před otěhotněním může způsobovat neplodnost. Proto je dobré ji užívat alespoň tři měsíce před plánovaným otěhotněním. Podporuje růst plodu, má vliv na mozek a míchu dítěte již v prvních dnech těhotenství. Proto je důležité začít ji užívat radši dříve, poté již její podávání nemá takový efekt.

Detail odstavce: Kyselina listová před otěhotněním
Zdroj: Kyselina listová
Zveřejněno: 14.3.2015


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

MOŽNOSTI LÉČBY LUPÉNKY

Jak lupénka vypadá?

Fotografie a fotky, kde je pěkně vidět lupénka ve svých typických výskytech jsou zde: lupénka fotky.

Detail odstavce: Jak lupénka vypadá?
Zdroj: Možnosti léčby lupénky
Zveřejněno: 16.4.2010


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Re: starecke skvrny a kyselina mravenci

Kyselina mravenčí je vedlejší produkt formaldehydu.
Toto jsem našla při hledání účinků a složení této látky.

Zdroj: diskuze Starecke skvrny a kyselina mravenci
Odesláno: 17.4.2012 uživatelem marie
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

KYSELINA LISTOVÁ

Zdroje kyseliny listové

Nejlepší zdroje kyseliny listové jsou zdroje přírodní. Tady máte několik příkladů, z čeho kyselinu listovou do těla dostanete:

  • listová zelenina – ledový salát, čínské zelí, hlávkový salát
  • zelenina – zelený hrášek, kapusta, špenát, růžičková kapusta, květák, brokolice, zelí, fazolové lusky, okurky, dýně, červená řepa, rajčata
  • obilniny – celozrnné výrobky – celozrnný chléb, müsli, obilné klíčky
  • ovoce – angrešt, jahody, maliny, mango, avokádo, pomeranče, banány, třešně, višně
  • ořechy – pistácie, vlašské ořechy
  • některé mléčné výrobky – plísňové sýry, měkké sýry
  • maso – játra

Doporučená denní dávka je pro kojence 25–35 mikrogramů, pro děti 50–100 mikrogramů, pro dospělého 150–200 mikrogramů, pro těhotné ženy 400–600 mikrogramů a pro kojící ženy 280 mikrogramů kyseliny listové denně.

Detail odstavce: Zdroje kyseliny listové
Zdroj: Kyselina listová
Zveřejněno: 14.3.2015


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

LUPÉNKA VE VLASECH

Jak se pozná lupénka ve vlasech?

Někteří pacienti mají různě těžké projevy svědění, a u většiny z nich lupénka ve vlasech může způsobit různé nepříjemné pocity, jako je sucho, napětí nebo bolesti. Někdy pacienti pociťují vypadávání vlasů kolem postiženého místa. Diagnóza je obvykle snadná. Často se objevují červené skvrny s ostrými okraji a prominentními stříbrnými šupinami, které jsou poměrně charakteristické. Podobně jako lupénka se projevují také lupy, šupinatý ekzém a na vlasové pokožce plísňová infekce, která se může zdát laickému oku podobná lupénce. Tyto nemoci lze snadno vyloučit pomocí lékařského posudku a vyšetření.

Detail odstavce: Jak se pozná lupénka ve vlasech?
Zdroj: Lupénka ve vlasech
Zveřejněno: 16.11.2012

PŘÍRODNÍ ZDROJE KYSELINY LISTOVÉ

Kyselina listová v potravinách

Množství kyseliny listové (v µg) na 100 g množství uvedené potraviny:

  • žito – 60;
  • slunečnicová semínka – 227;
  • hrách – 65;
  • brokolice – 71;
  • červená řepa – 109 (pozor, barví moč!);
  • špenát – 194;
  • mandle – 58,7;
  • čočka – 433;
  • pistácie – 58;
  • zelí – 43;
  • kukuřice – 45,8;
  • chřest – 128;
  • lískové ořechy – 71,8;
  • sója – 375;
  • pšenice – 41;
  • pórek – 64;
  • arašídy – 240;
  • fazole – 388;
  • oves – 56;
  • hlávkový salát – 136;
  • avokádo – 62.

Dobrým zdrojem jsou také vnitřnosti a vejce. V mase, rybách, mléku a mléčných výrobcích je obsah kyseliny listové relativně nízký.

Kyseliny listová je rozpustná ve vodě, je termolabilní (= zvýšením teploty se rozkládá) a citlivá na světlo. Během zpracovávání potravin a jejich skladování je nutné počítat se ztrátami, u monoglutamátů až do 70 %, u polyglutamátů okolo 50 %. Celkové ztráty z potravin se pohybují v rozmezí 10–70 , v průměru okolo 35 %.

Pokud kyselinu listovou sníte ve smíšené stravě, do těla se dostane přibližně 50 % toho množství kyseliny listové, kterou jste snědli (zbytek vyjde stolicí); synteticky vyrobená kyselina listová (monoglutamát) se do těla vstřebá prakticky celá.

Detail odstavce: Kyselina listová v potravinách
Zdroj: Přírodní zdroje kyseliny listové
Zveřejněno: 29.1.2016

PŘÍRODNÍ ZDROJE KYSELINY LISTOVÉ

K čemu kyselinu listovou potřebujeme

  • zvyšuje chuť k jídlu;
  • pomáhá proti chudokrevnosti;
  • tlumí bolest;
  • zvyšuje tvorbu mléka;
  • chrání před střevními parazity a otravami;
  • zlepšuje stav kůže;
  • zpomaluje šedivění vlasů.

Během těhotenství má kyselina listová obzvlášť velký význam, protože pomáhá vytvářet u nově rostoucího človíčka dobře fungující nervovou soustavu a zdravý mozek. Ovlivňuje také váhu novorozence a jeho pozdější vývoj. Obecně se uvádí, že by ženy do třetího měsíce těhotenství měly přijímat kolem 0,4 až 0,6 miligramu vitaminu B9 denně. Pokud požehnaný stav plánujeme, můžeme zvýšit přísun kyseliny listové ještě před početím. Kyseliny listová je úzce spojena s železem a vitaminem B12. Proto je nezbytné neužívat léky s těmito vitaminy a železem podle svého uvážení, abyste si v těle sami nezpůsobili nerovnováhu!

Detail odstavce: K čemu kyselinu listovou potřebujeme
Zdroj: Přírodní zdroje kyseliny listové
Zveřejněno: 29.1.2016

LUPÉNKA VE VLASECH

Příznaky

  • zarudlé plochy na kůži nebo ve vlasech pokryté šupinkami
  • popraskaná kůže, puchýřky, bolestivá poranění
  • svědění postižených míst

Detail odstavce: Příznaky
Zdroj: Lupénka ve vlasech
Zveřejněno: 26.11.2013

LUPÉNKA PSORIÁZA, LÉČBA POMOCÍ PŘÍRODNÍCH LÁTEK

Další doporučené látky při léčbě lupénky:

  • Vitaminy skupiny B
    B-komplex, B1, B2, B5, B6 a kyselina listová.
    Dávkování: užívat denně 1-2 tablety dle doporučeného dávkování na obalu.
  • Vitamin E
    Vitamin rozpustný v tucích. Užívejte počas jídla při snídani nebo během oběda.
    Dávkování:
    200 mg denně
    Upozornění: pokud součásně užíváte léky proti srážení krve, poraďte se s lékařem.
  • Selen
    Dávkování: 80 - 100 µg denně
    Upozornění: ve vysokých dávkách je velmi toxický. Nepřekračujte denní dávku 200 µg.
  • Aloe vera šťáva
    Prospívá především játrům, slinivce břišní a trávícímu ústrojí. Je výborným detoxikačním prostředkem. Biologicky aktivní aloe vera se doporučuje užívat denně. Pro vnější použití lze využít gel z aloe vera k potírání postižených míst.
  • Výborným doplňkem jsou také probiotika, které harmonizují funkci střev a tím i imunitního systému! Podílí se na úpravě zmiňovaných kyselin v organismu. Doporučit lze Probiotika10 a brusinky, které obsahují až 12 miliard aktivních látek a celkem 10 druhů lactobacilů.

Upozornění na průběh komplementární léčby!


Při začátku užívání výše uvedených látek dojde po 1 až 2 týdnech k přechodnému zhoršení onemocnění. Po několika dnech se však situace ustálí a začne se zlepšovat. Při dlouhodobém užívání lze lupénku poměrně dobře kontrolovat nebo dokonce potlačit její výskyt úplně.

Detail odstavce: Další doporučené látky při léčbě lupénky:
Zdroj: Lupénka psoriáza, léčba pomocí přírodních látek
Zveřejněno: 26.8.2007

NA CO JE DOBRÁ KYSELINA HYALURONOVÁ

Kyselina hyaluronová tablety

Tablety s kyselinou hyaluronovou mohou zvýšit nízkou hladinu této kyseliny. Kyselina hyaluronová pomáhá zvláště při artróze kolen, přičemž její užívání vede ke zmenšení bolestivosti kloubů při pohybu. Kyselina hyaluronová ve formě tablet může rovněž účinně napomáhat proti ochablosti kůže.

Detail odstavce: Kyselina hyaluronová tablety
Zdroj: Na co je dobrá kyselina hyaluronová
Zveřejněno: 4.9.2014

KYSELINA LISTOVÁ

Účinky kyseliny listové

Nedostatek kyseliny listové v těle se projevuje specifickou formou anémie, při níž jsou červené krvinky zvětšené a špatně přenášejí kyslík. Její nedostatek může mít vliv na arteriosklerózu, poruchu růstu a vývinu nebo neplodnost. Naopak dle nejnovějších výzkumů nadbytek kyseliny listové v těle může ojediněle způsobit rakovinu tlustého střeva, někdy je spojována také s rakovinou plic. Proto jezte kyselinu listovou v její přirozené formě, abyste zabránili předávkování. Denní doporučená dávka pro dospělého je 150 až 200 mikrogramů. Před otěhotněním je dobré dávku zvýšit na 400 mikrogramů denně.

Detail odstavce: Účinky kyseliny listové
Zdroj: Kyselina listová
Zveřejněno: 14.3.2015

KYSELINA SOLNÁ DO BAZÉNU

Kyselina chlorovodíková – dávkování

Kyselina chlorovodíková (solná) je vhodnější pro tvrdou vodu. Je to velmi silná kyselina, jedna z lidstvu nejdéle známých a nejvíce využívaných. Jde o vodný roztok plynného chlorovodíku (HCl).

Zpravidla je dávkování této kyseliny následující: 1 litr kyseliny na 20 m3 vody v bazénu.

Detail odstavce: Kyselina chlorovodíková – dávkování
Zdroj: Kyselina solná do bazénu
Zveřejněno: 31.8.2017

KYSELINA HYALURONOVÁ

Z čeho se získává kyselina hyaluronová

Historicky byla kyselina hyaluronová získávána velmi nešetrnou cestou ze zvířecích tkání, a to z kohoutích hřebínků, oči tuňáků a podobně. To s sebou přinášelo mnoho problémů a rizik. Proto většina společností zaměřených na produkci kyseliny hyaluronové pro další kosmetické a farmaceutické využití volí raději nákladnější, avšak čistší a rizik prostou cestu biotechnologické výroby. Při ní se kyselina hyaluronová získává z buněčných stěn bakterií druhu Streptococcus zooepidemicus.

Detail odstavce: Z čeho se získává kyselina hyaluronová
Zdroj: Kyselina hyaluronová
Zveřejněno: 1.11.2014