Naslouchadla do uší jsou zdravotní pomůcky pro pacienty trpící nedoslýchavostí. Naslouchadlo je složené z mikrofonu a baterie. Prodává se v tělové barvě a vejde se do vnitřní části ucha. Vyrábí se ve více velikostech, protože nedoslýchavostí trpí i děti. Při výběru naslouchátka je velikost zásadním parametrem. Naslouchátko musí v uchu co nejlépe sedět. Jednoduše je složeno z baterie a mikrofonu. Mikrofon přijímá zvuky z okolí, které zesílí a vysílá do ucha. Proto je nutné, aby naslouchátko v uchu dobře sedělo. Jinak může dojít k interferenci zvuku a pacient slyší nepříjemné pískání. Součástí naslouchadla je také silikonový nástavec pro co nejlepší upevnění do ucha. Převod zvuku má na starosti mikrofon. Sílu zvuku lze nastavit podle indispozice (kvality sluchu) každého majitele naslouchátka. Většinou má naslouchadlo 5 úrovní hlasitosti.
Ve svém příspěvku UŠNÍ NASLOUCHADLA WIDEX DREAM MODEL D-MCB - ZÁVĚSNÝ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Ivana Zbránková.
Dobrý den,
prosím mohu poprosit o udání ceny výše uvedeného naslouchadla. ?
Děkuji.
Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Jana Podrazilová.
Je mi 72 let,zvuky slyším,ale splývají mi za 14 dní jsem objednaná na echo v případě,že budu potřebovat naslouchátka dovím se někde kolik mi připlácí vojenská pojišťovna?
Zdravotní pojišťovny přispívají na sluchadlo jednou za 5 let. Je nutné dodat, že se jedná jen o jedno sluchadlo na jedno ucho. Výše příspěvku je pevně stanovená částka, která závisí na velikosti sluchové ztráty. V současné době jsou tři kategorie: příspěvek 2 700 Kč, 3 900 Kč, nebo 5 100 Kč. Výše příspěvku nezávisí na provedení sluchadla (výše úhrady je stejná pro závěsný typ i pro sluchadlo do ucha) a je stanovena lékařem s licencí k výdeji sluchadel. Rozdíl mezi prodejní cenou sluchadla a příspěvkem pojišťovny se hradí při vyzvednutí sluchadla.
Příspěvky na pořízení sluchadel jsou však bez ohledu na inflaci a technologický vývoj stále stejné již 15 let. Flexibilitu a možnost přizpůsobení v České republice upravuje zákonná úprava a interní procesy pojišťoven pro zdravotní prostředky skupiny ZP 08. Tón udává největší pojišťovna VZP dle zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, konkrétně příloha č. 3 k zákonu č. 48/1997 Sb. Zda se změní, nebo alespoň upraví tento stav věcí v oblasti sluchadel, neví lékař, lékařka ani my.
Ve svém příspěvku PÍSKÁNÍ NASLOUCHÁTKA se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Lenka.
Už mám 3naslouchátka vždy po 5ti letech s příspěvkem od pojištovny.Naslouchátka jsou od Widexu a trápí mě vždy stejný problém pískání,stačí nepatrný pohyb hlavy a naslouchátko nepříjemně píská.Posílám vždy do servisu na opravu/placenou/.Pár dní je klid ,potom začne znova pískání.Chci se zeptat jestli má někdo taky problém s pískáním.Bartošová
Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Radek.
mám naslouchátka WIDEX a s pískním je stejný problém.Nemusíte ani otočit hlavu, třeba stačí kousnutí. I když to upravíte zatlačením co nejvíce do ucha tak se to po chvíli opakuje. na jejich web stránkách uvádějí, že jsou téměř zázračné. Ceny kolem 20 tis, za kus.
Na internet začaly pronikat první informace o futuristických brýlích od Googlu s prvky rozšířené reality. Také firmy s nejasným původem inzerovaly naslouchátka v brýlích. Zda fungují, je otázkou. Oficiální weby tato naslouchátka nenabízejí.
Ve svém příspěvku NASLOUCHÁTKA se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Ladislav.
Velmi mne vytáčí nabídka na téměř všech portálech ,která nabízí zdravotní naslouchátka.Přímo bytostně nenávidím a nesnesl bych jakékoliv sluchátka vražené do ucha. A proto mně chybí jakákoliv nabídka sluchadla které bych si nemusel strkat do jakékoliv útroby svého těla a tím spíše do ucha.Byl bych rád kdybych od vás dostal aspon odkaz ,zda něco takového co by mi vyhovovalo,existuje. Děkuji předem za zprávu. Ladislav.H.
Na tento příspěvěk jestě nikdo nereagoval. Chcete se k němu vyjádřit? Klikněte na tlačítko a budete moci vložit svůj komentář.
Vybírání naslouchátka patří do rukou zkušeného lékaře, který doporučí ten nejlepší přístroj dle individuálního stavu pacienta. Sluchadla se dělí do několika kategorií.
V naší poradně s názvem NASLOUCHADLA DO UŠÍ HRAZENÁ POJIŠŤOVNOU se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Jiří Svoboda.
Dobrý den , je mi 62 let , nedoslýcham na obě uši , píská mi nepřetržitě v obou uších , pracuji v pekárně a v horku , potím se a chci naslouchátka plně hrazena pojišťovnou, Děkuji Svoboda Olomouc
Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Cempírek.
Abyste dostal sluchadlo hrazené pojišťovnou, tak musíte mít poukaz na foniatrickou pomůcku. Poukaz dostanete v ambulanci foniatra a nebo v lepších ORL ordinacích. Foniatr je lepší, protože bude lépe znát možnosti a nabídne vhodná sluchadla, aby nejlépe vyhovovala potřebným požadavkům. Nejdříve vyhledejte foniatrickou ambulanci a objednejte se tam.
Špičkovým výrobkem v tomto oboru je profesionální digitální nabíjecí naslouchátko za ucho Axon D-322. Jedná se o mimořádně výkonný přístroj s prakticky nulovým zkreslením. Díky použité digitální technologii je naslouchátko navíc spolehlivé a vyniká i mimořádně nízkou hmotností – celý přístroj neváží víc než pouhé 3 gramy. K přístroji dostanete i podrobný návod v češtině, popisující používání, údržbu, nabíjení, nasazování i snímání přístroje včetně ilustrací. Dále náhradní koncovky (špuntíky) v odlišné velikosti. Hlasitost je plynule regulovatelná a k dispozici jsou dokonce kromě běžného módu zesílení i dva módy pro odfiltrování rušivých šumů.
K nabíjení naslouchátka slouží nabíjecí stojánek navržený pro dva naslouchací přístroje, ale lze ho využívat i s jedním. Vhodný čas pro nabíjení poznáte podle toho, že zesílení už nebude dostatečné a výkon naslouchátka se začne pozvolna snižovat. Před nabíjením přístroj vypněte a následně ho vložte do stojánku pro nabíjení, který nabízí hned dvě varianty. Nabíjet můžete z počítače či notebooku, případně také z nabíjecího adaptéru. Síťový adaptér (DC 5 V, 50–500 mA) je také součástí balení. Při nabíjení můžete průběh sledovat prostřednictvím kontrolky, když zhasne, je přístroj plně nabitý a vydrží nejméně třicet hodin nepřetržitého provozu, což je opravdu úctyhodný výkon.
V naší poradně s názvem NASLOUCHADLA DO UŠÍ HRAZENÁ POJIŠŤOVNOU se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Vlasta Šebestová.
Já mám oboustranou nedoslýchavost,měřeno v procentech 39.Přesto mě bylo foniatrem sděleno, že že nemám na hrazené naslouchátka nárok. Neslyším televizi když je podbarvená hudbou,takže dávám hlasitě čímž otravuji své okolí. Je mi 70 let a bydlim kousek od ČB.
Pokud můžete poradte.
Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Kamča.
Nejlepší řešení je koupit si bezdrátová sluchátka a sledovat televizí s nimi. Nemusíte se nikoho doprošovat a zvuk si pro sebe můžete zesílit jak chcete.
Lázeňská léčebně rehabilitační péče je podle zákona hrazenou službou, je-li poskytována jako nezbytná součást léčebného procesu, kdy její poskytnutí doporučil ošetřující lékař a potvrdil revizní lékař pojišťovny.
Lázeňská léčebně rehabilitační péče je poskytována výhradně jako následná lůžková péče. Lázeňský pobyt hradí zdravotní pojišťovna svému pojištěnci buď plně (komplexní lázeňská léčebně rehabilitační péče), nebo částečně (příspěvková lázeňská léčebně rehabilitační péče).
V případě komplexní péče si pacient může sám platit nadstandard v ubytování, zdravotní pojišťovna hradí náklady na léčení, ubytování a stravování ve standardní úrovni. Dopravu do lázeňského zařízení a zpět hradí pouze v případě, že zdravotní stav pacienta podle vyjádření ošetřujícího lékaře, který tuto dopravu indikuje, neumožňuje dopravu běžným způsobem bez použití dopravní zdravotní služby.
U příspěvkové péče zdravotní pojišťovna hradí pouze standardní léčení, ostatní výdaje za lázeňský pobyt si pacient platí sám.
V naší poradně s názvem SLUCHATKA DO UŠÍ PRO NESLYŠÍCÍ se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Komendova Petra.
Dobry den,ted zjistili nasemu petimesicnimu synkovi stredne tezkou poruchu sluchu,zatim jeste nevim jake naslouchatka bude mit,ale jen pro zajimavost me zajima,jestli to u malych deti hradi pojistovna nebo platime sami.Maly je u VZP.Predem dekuji za odpoved.
Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Cempírek.
Výši doplatku vám sdělí foniatr a zároveň nabídne vhodný přístroj. Existuje několik variant s různou cenou. Až budete znát cenu přístroje, tak se pro konkrétní možnosti financování obraťte na zdravotní pojišťovnu malého.
Zdravotní pojišťovna hradí standardní stravování formou plné penze.
Strava standardní
Racionální a dietní strava. Snídaně kontinentální, obědy a večeře výběrem z několika jídel. Možnosti dietního stravování a konzultace s nutričním terapeutem.
Strava nadstandardní
Nehradí zdravotní pojišťovna, možnost objednání za příplatek. Snídaně formou bufetu, obědy a večeře výběrem z menu, ovocné a zeleninové saláty, ovoce, minerální voda, káva.
Ve svém příspěvku SLUCHADLO WIDEX se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Soukupová.
Dobrý den,
Jsem starobní důchodce. V r.2012-jsem si na základě vyšetření ORL-foniatrické amb. obdržela sluchátko Widex na Pravé ucho.
Pojišťovna mi přispěla částkou cca 3000,-Kč,zbylou částku jsem si doplatila.
Nyní po 5 LETECH bylo nutností na zlepšení komfortu sluchu sluchátko
i na LEVÉ ucho- Dg.Percepční nedoslýchavost/sensorineurální/,ztráta sluchu oboustranná. Lékařem mi bylo řečeno/po konzultaci s fi.Widex/, že původní typ sluchadla model C2-CIC se již nevyrábí, takže jsem si objednala po doporučení lékařem jiný kompatibilní typ. Bylo mi ovšem oznámeno, že již NEMÁM- nárok
na přispění pojišťovny. Zaplatila jsem zálohu 1 000,-Kčs a při dodání sluchadla
WIDEX typ DREAM D2-CIC jsem doplatila v hotovosti zbytek částky 6 275,-Kč.
Otázka: Měla jsem nárok na přispění pojišťovny-při těchto skutečnostech
/nebyla to výměna, ale nutnost zlepšení sluchu + dodržení 5 let/
Jsem pojištěncem MV 211-má tato skutečnost vliv na obdržení příspěvku?
Děkuji za odpověď Soukupová Helena
Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Jan Bernardy.
Před necelými dvěma roky jsem dostal nové naslouchátko Siemens. Digitální perfektně sednoucí do ucha. Má však jednu velikou vadu. Reproduktorek je s přístrojem spojený tenkým kabílkem. Tento kabílek respektive jeho připojení k reproduktorku a jeho izolace stojí jemně řečeno za p r d . Izolace jako taková je dle mého názoru moc tvrdá a v místě připojení k reproduktorku se velmi snadno odlomí a nebo odtrhne. Námitka že k vytažení naslouchátka z ucha slouží stunka je poněkud scestná. Tato strunka mající na konci kuličku k lepšímu zachycení se mi už také jednou utrhla. V opravně jednoduše pod původní umístění navrtali dirku a vlepili novou strunku tak že zachytit zmíněnou kuličku je aspoň pro mne problém. Je tedy jasné že to opět odnesl už po několikáté káblík od reproduktorku. Celá věc na mne dělá ten dojem, že firma Siemens nechává dělat laciná a nekvalitní naslouchátka někde v Číně a český postižený to zaplatí jako tu nejlepší kvalitu. Tento způsob zdá se mi poněkud nešťastný.
Poradí někdo co stím?
Jan Bernardy
V naší poradně s názvem ELIQUIS se k tomuto tématu vyjádřil uživatel Mária Rajcseková.
Dobry den přeju ! Chtela bych jse optat ,proč Neplatí pojištovna Eliquis ? když je to tak drahy ? A neexistuje něco jako podobného ,co platí pojištovna ? Dekuju
Svou reakci k tomuto příspěvku přidal uživatel Cempírek.
Neplatí ho právě proto, že je tak drahý. Kdyby pojišťovna proplácela každému Eliquis, tak za chvíli nebude fungovat žádné zdravotní pojištění. Narozdíl od drahého Eliquisu je zde velmi levná alternativa v podobě Warfarinu, díky čemuž se podařilo prodloužit mnoho životů za minimální náklady.
Zdravotní pojišťovny České republiky hradí nová antikoagulancia (Pradaxu, Xarelto, Eliquis, Lixianu) v indikacích prevence ischemického iktu u nemocných s nevalvulární fibrilací síní a při léčbě hluboké žilní trombózy a plicní embolie či jejich rekurence po dobu delší než jeden rok jen v případě prokázané „kontraindikace warfarinu“, tedy při nemožnosti pravidelných kontrol INR, výskytu závažných nežádoucích účinků při léčbě účinnou látkou warfarin, nemožnosti udržet INR v terapeutickém rozmezí 2,0–3,0, při rezistenci na warfarin, kdy je nutné podávat denní dávku větší než 10 mg. Dále je tento lék primárně určen pro prevenci žilních tromboembolických příhod u dospělých pacientů, kteří podstoupili efektivní totální náhradu kyčelního nebo kolenního kloubu.
Pokud pojišťovna odmítá hradit naprosto nezbytný lék Pradaxa, který nelze nahradit jiným lékem, můžete se samozřejmě proti tomuto rozhodnutí odvolat. Odvolání se podává písemně a nemá předepsanou žádnou formu, adresuje se pojišťovně, nejlépe její centrále. Toto odvolání je dobré doložit lékařským posudkem lékaře specialisty, který potvrdí, že zmíněný lék je jedinou možnou formou léčby potíží. V případě, že pojišťovna nevyhoví odvolání, je možnost se u ní odvolávat proti jejímu rozhodnutí i opakovaně. Vždy je však nutné doložit lepší lékařský posudek.
Pojišťovna musí ze zákona hradit vždy léčbu v provedení nejméně ekonomicky náročném. A tou pravděpodobně medikace Pradaxou není. Proto pojišťovna potřebuje prokazatelný důkaz, že jiná, levnější medikace není možná.
Podmínky nároku na lázeňskou péči přes zdravotní pojišťovnu jsou dány zákonem č. 48/1997 o veřejném zdravotním pojištění v platném znění a ve znění pozdějších předpisů. Jeho součástí je indikační seznam.
Postup pro získání lázeňského pobytu v komplexní lázeňské péči:
vystavení návrhu pacient konzultuje se svým praktickým či odborným lékařem;
lékař uvede typ péče a může doporučit místo léčení (pacient si může říct, kam chce jet, uvádí se 3 místa);
schválení návrhu rozhoduje revizní lékař zdravotní pojišťovny;
pokud pojišťovna návrh schválí, zasílá jej většinou přímo do lázní;
vystavený návrh se předá zdravotní pojišťovně.
Komplexní lázeňská léče (KLP):
21- nebo 28denní pobyt dle indikace;
návrh na přidělení vystavuje praktický či odborný lékař;
pojišťovna hradí léčení, ubytování a stravování;
probíhá v rámci pracovní neschopnosti;
platnost návrhu: 3 měsíce od data vystavení;
pacient si hradí lázeňský poplatek, případně doplatek za nadstandard.
Máme zde seznam léků, u kterých není při výdeji požadován žádný doplatek. Dostanete je v lékárně nebo v nemocnici zdarma. Kompletní seznam léků, které plně hradí zdravotní pojišťovna najdete zde: Léky bez doplatku.
Máme zde seznam léků, u kterých není při výdeji požadován žádný doplatek. Dostanete je v lékárně nebo v nemocnici zdarma. Kompletní seznam léků, které plně hradí zdravotní pojišťovna najdete zde: Léky bez doplatku.
Máme zde seznam léků, u kterých není při výdeji požadován žádný doplatek. Dostanete je v lékárně nebo v nemocnici zdarma. Kompletní seznam léků, které plně hradí zdravotní pojišťovna najdete zde: Léky bez doplatku.
U komplexní lázeňské péče si pacient případně hradí lázeňský a kulturní poplatek okolo 50 Kč/osoba/den, který není zahrnut v ceně doplatku.
A poté doplatek za nadstandard, pokud si přeje vyšší standard ubytování, než jaký za něj hradí pojišťovna (jednolůžkový pokoj či pokoj vyšší kategorie, lázeňský hotel vyšší kategorie).
Základem je dokument „Návrh na lázeňskou péči“, který vypisuje praktický lékař na doporučení odborného nebo ošetřujícího lékaře.
„Návrh“ může vypsat také odborný lékař před ukončením hospitalizace nebo při vaší ambulantní kontrole. Toto doporučení odevzdáte praktickému lékaři, který pro vás „Návrh“ vypíše.
Lékař uvede do „Návrhu“ indikaci i lázeňské místo a odešle do zdravotní pojišťovny. Dle zdravotního stavu klienta může navrhnout komplexní nebo příspěvkovou lázeňskou péči.
„Návrh“ vždy schvaluje revizní lékař dané zdravotní pojišťovny.
Schválený „Návrh na příspěvkovou lázeňskou péči“ je odeslán do lázní prostřednictvím zdravotní pojišťovny nebo pacienta. V případě příspěvkové lázeňské péče přispívá zdravotní pojišťovna na léčebnou část celkové ceny lázeňského pobytu. Ubytování a stravování si léčený hradí sám a během pobytu není v pracovní neschopnosti. Pobyt (neboli lázeňskou lůžkovou péči) může dle platné legislativy poskytnout výhradně registrované zdravotnické zařízení lůžkové péče. Pobyt není možné rozdělit na dílčí části, to znamená léčebnou péči zajistit ve zdravotnickém zařízení a ubytovat se mimo zdravotnické zařízení nebo na léčbu docházet z domova. V takovém případě už by se jednalo o péči ambulantní, a to za přímou úhradu nebo na náklady pojištění.
Neschválí-li zdravotní pojišťovna hrazenou lázeňskou péči, může klient absolvovat pobyt v lázních jako samoplátce – lázeňské léčebné pobyty.
Dobry den.Otec bude mit od lekare naslouchadlo.Musime zadat o prispevek na pojistovne nebo si vse vyridi lekar.Otci je76 let a naslouchadlo bude mit poprve.Dekuji Janouskova
Je mi 72 let,zvuky slyším,ale splývají mi za 14 dní jsem objednaná na echo v případě,že budu potřebovat naslouchátka dovím se někde kolik mi připlácí vojenská pojišťovna?
mám naslouchátka WIDEX a s pískním je stejný problém.Nemusíte ani otočit hlavu, třeba stačí kousnutí. I když to upravíte zatlačením co nejvíce do ucha tak se to po chvíli opakuje. na jejich web stránkách uvádějí, že jsou téměř zázračné. Ceny kolem 20 tis, za kus.
Už mám 3naslouchátka vždy po 5ti letech s příspěvkem od pojištovny.Naslouchátka jsou od Widexu a trápí mě vždy stejný problém pískání,stačí nepatrný pohyb hlavy a naslouchátko nepříjemně píská.Posílám vždy do servisu na opravu/placenou/.Pár dní je klid ,potom začne znova pískání.Chci se zeptat jestli má někdo taky problém s pískáním.Bartošová
Velmi mne vytáčí nabídka na téměř všech portálech ,která nabízí zdravotní naslouchátka.Přímo bytostně nenávidím a nesnesl bych jakékoliv sluchátka vražené do ucha. A proto mně chybí jakákoliv nabídka sluchadla které bych si nemusel strkat do jakékoliv útroby svého těla a tím spíše do ucha.Byl bych rád kdybych od vás dostal aspon odkaz ,zda něco takového co by mi vyhovovalo,existuje. Děkuji předem za zprávu. Ladislav.H.
Dobrý den , je mi 62 let , nedoslýcham na obě uši , píská mi nepřetržitě v obou uších , pracuji v pekárně a v horku , potím se a chci naslouchátka plně hrazena pojišťovnou, Děkuji Svoboda Olomouc
Já mám oboustranou nedoslýchavost,měřeno v procentech 39.Přesto mě bylo foniatrem sděleno, že že nemám na hrazené naslouchátka nárok. Neslyším televizi když je podbarvená hudbou,takže dávám hlasitě čímž otravuji své okolí. Je mi 70 let a bydlim kousek od ČB.
Dobry den,ted zjistili nasemu petimesicnimu synkovi stredne tezkou poruchu sluchu,zatim jeste nevim jake naslouchatka bude mit,ale jen pro zajimavost me zajima,jestli to u malych deti hradi pojistovna nebo platime sami.Maly je u VZP.Predem dekuji za odpoved.
Před necelými dvěma roky jsem dostal nové naslouchátko Siemens. Digitální perfektně sednoucí do ucha. Má však jednu velikou vadu. Reproduktorek je s přístrojem spojený tenkým kabílkem. Tento kabílek respektive jeho připojení k reproduktorku a jeho izolace stojí jemně řečeno za p r d . Izolace jako taková je dle mého názoru moc tvrdá a v místě připojení k reproduktorku se velmi snadno odlomí a nebo odtrhne. Námitka že k vytažení naslouchátka z ucha slouží stunka je poněkud scestná. Tato strunka mající na konci kuličku k lepšímu zachycení se mi už také jednou utrhla. V opravně jednoduše pod původní umístění navrtali dirku a vlepili novou strunku tak že zachytit zmíněnou kuličku je aspoň pro mne problém. Je tedy jasné že to opět odnesl už po několikáté káblík od reproduktorku. Celá věc na mne dělá ten dojem, že firma Siemens nechává dělat laciná a nekvalitní naslouchátka někde v Číně a český postižený to zaplatí jako tu nejlepší kvalitu. Tento způsob zdá se mi poněkud nešťastný.
Poradí někdo co stím?
Jan Bernardy
Dobry den přeju ! Chtela bych jse optat ,proč Neplatí pojištovna Eliquis ? když je to tak drahy ? A neexistuje něco jako podobného ,co platí pojištovna ? Dekuju
Dobrý den,
manžel byl již 2x na tzv. ablaci, má stále silné arytmie (je mu 72 let).
Kardiolog mu předepisuje Pradaxu, ale v plné výši si tento lék musí hradit sám. Je nějaká možnost, aby ho proplácena pojišťovna (třeba i s doplatkem)?
Děkuji Humplíková
Dobrý den,vaše příspěvky čtu bohužel caž ted',ale chtěla bych Vás poprosit na jakém laseru jste byla?Zda u kosmetičky nebo u nějaké doktorky?a jak se jmenoval děkuji za Vaší odpověd' Lenka
Dobry večer,chtelaže jsem poprosit o radu.Muj přítel začal uzivat lék Brilique na doporučení lékaře ,který ho informoval,že tento lék nehradi pojišťovna,ale pouze jen do limitu 5000kč,pak mu ho bude pojišťovna hradit.Můžete mi poradit jak postupovat?děkuji za odpoved.Monika
Eliqvist jsem užíval rok,déle ho pojišťovna nehradí a dávat 2000 Kč za měsíc z důchodu se mě nelíbilo. Nepomohlo ani odvolání,tak jsem se nechal převést na warfarin.Teď se musím hlídat.Proč ten lék pojišťovna nehradí když je všechno jednodušší a levnější.
Diagnózu určí váš plicní lékař a uvede ji v návrhu na lázně, včetně zařízení, kde se má uskutečnit. Vaše zdravotní pojišťovna vám dá do 30-ti dnů vědět, jak o návrhu na lázně rozhodla. V rozhodnutí uvede, jestli za vás zaplatí veškeré výdaje (procedury, jídlo a ubytování) a nebo jen procedury a zbytek si budete muset platit sám. Pojišťovna také určí místo, kam do lázní pojedete.
Rozsah příspěvku na lázně může určit pouze a jen vaše zdravotní pojišťovna. Na ní se také obracejte v případě, že s jejím rozhodnutím nesouhlasíte.