Téma: 

vitamín b7


Facebook Twitter Pinterest email tisk

BIOTIN - VITAMÍN B7

Charakteristika vitamínu B7

Vitamín B7 je důležitý pro kůži, vlasy, nehty, stabilizuje hladinu cukru v krvi, buněčnou strukturu, využití lipidů a nervový systém.

Optimální denní příjem vitamínu B7:

  • ženy 0,3 mg
  • muži 0,6 mg

Průměrná denní dávka biotinu (vitamínu B7) je obsažena v:

  • 50 g sóji
  • 50 g telecích jater
  • 200 g hub
  • 400 g špenátu

Detail odstavce: Charakteristika vitamínu B7
Zdroj: Biotin - vitamín B7
Zveřejněno: 23.7.2015


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: Warfarin a vitamin C

Je možné k warfarinu každodenně užívat vitamín C 1000?

Zdroj: diskuze Warfarin a meloun
Odesláno: 29.10.2016 uživatelem Radana Hloušková
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

BIOTIN - VITAMÍN B7

Zdroje vitamínu B7

Dobrým zdrojem vitamínu B7 (biotinu) jsou játra, maso, sójové výrobky, vaječné žloutky, ořechy, oves, špenát, žampiony a čočka. Biotin v malém množství produkují také bakterie ve střevech. Nedostatek je tedy poměrně vzácný. V případě potřeby mohou ke zvýšení biotinu v organismu přispět výživové doplňky.

Detail odstavce: Zdroje vitamínu B7
Zdroj: Biotin - vitamín B7
Zveřejněno: 23.7.2015


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: Re: OmegaMarine Forte+vitamín D3

Dobrý den,
mohu užívat výše uvedený OmegaMarine Forte+vitamín D3,když užívám dlouhodobě Walfarin 5. Děkuji.

Zdroj: diskuze OmegaMarine Forte+vitamín D3
Odesláno: 16.3.2016 uživatelem Růžena
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

BIOTIN - VITAMÍN B7

Příznaky nedostatku vitamínu B7

Šupinatá kůže, křehké nehty a vlasy, vypadávání vlasů a oslabený imunitní systém mohou být prvními příznaky nedostatku biotinu (vitamínu B7). Na dostatečný přísun biotinu by měli dávat pozor zejména kuřáci, sportovci, těhotné a kojící ženy a lidé, kteří často konzumují alkohol. Jestliže chcete mít silnější nehty, zdravé vlasy a zdravou kůži, musíte dbát na pravidelný přísun potravin obsahujících biotin.

Detail odstavce: Příznaky nedostatku vitamínu B7
Zdroj: Biotin - vitamín B7
Zveřejněno: 23.7.2015


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: Vitamin B

Dobrý den,mohu užívat vitamin B KOMPLEX FORTE společně s WARFARINEM 3mg.Dekuji za odpověd.

Zdroj: diskuze Vitamin B
Odesláno: 29.2.2016 uživatelem Irena Zapletalová
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

VITAMÍN B

Co obsahuje vitamín B

Vitamíny B jsou rozpustné ve vodě a dělí se do osmi skupin: B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 a B12. Označení B-komplex znamená, že se v jednom přípravku nachází několik vitamínů skupiny B. Kde se nachází? Hlavním zdrojem vitamínů B jsou sýry, maso, kvasnice, celozrnné obiloviny, ořechy a luštěniny. Alternativním zdrojem vitamínů této skupiny jsou doplňky stravy v podobě tobolek a tekutých roztoků.

Detail odstavce: Co obsahuje vitamín B
Zdroj: Vitamín B
Zveřejněno: 15.2.2018


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: Re: Re: Re: antibiotika a vitamin C

Metronidazol i Amoxicilin si s vitamínem C nevadí. Amoxicilin má nežádoucí interakce s těmito vitamíny: B-6, B-12, biotin, niacin, riboflavin, thiamin, vitamin K a draslík. V každém případě musíte vždy informovat svého lékaře, že trvale užíváte vitamín C! Jakým způsobem užíváte ten Metronidazol?

Zdroj: diskuze Antibiotika a vitamin C
Odesláno: 27.9.2015 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

VITAMINY: B-KOMPLEX

Skupina vitaminů s označením B

  • Vitamin B1 – thiamin
  • Vitamin B2 - riboflavin
  • Vitamin B3 – niacin
  • Vitamin B4 – adenin
  • Vitamin B5 – kyselina pantothenová
  • Vitamin B6 – pyridoxin 
  • Vitamin B7 – biotin (vitamin H)
  • Vitamin B8 – inositol
  • Vitamin B9 – kyselina listová (folacin, folát)
  • Vitamin B10 - kyselina para-amino-benzoová (PABA)
  • Vitamin B11 – cholin
  • Vitamin B12 - kobalamin
  • Vitamin B13 - kyselina lipoová
  • Vitamin B14 
  • Vitamin B15 – kyselina pangamová
  • Vitamin B17 - amygdalin

V průběhu několika desetiletí došlo k novým objevům, díky kterým došlo i ke změnám v označení konkrétních vitaminů. Například Adenin, Inositol, cholin, kyselina lipoová či kyselina pangamová – v současnosti již nejsou považovány za vitaminy a jejich označení jako vitamin je zastaralé. Kyselina listová je často označována jako vitamin B4, B7 nebo B9. Amygdalin je dokonce toxická látka obsažená v semenech některých rostlin z čeledě růžovitých.

Kdy užívat vitaminy skupiny B? 

  • stres, poruchy nervového systému
  • nadměrná fyzická i psychická zátěž
  • při sportu, svalové křeče
  • deprese a duševní poruchy
  • špatná paměť, neschopnost koncentrace a mozkové poruchy
  • migrény a bolesti hlavy
  • únava 
  • nespavost
  • oslabená imunita organismu, časté virové onemocnění a opary
  • neplodnost
  • alergie
  • diabetes, nadváha, vysoký krevní tlak a vysoká hladina cholesterolu
  • onemocnění jater
  • chudokrevnost 
  • potíže s pokožkou, vlasy a nehty
  • předčasné šedivění vlasů

Detail odstavce: Skupina vitaminů s označením B
Zdroj: Vitaminy: B-komplex
Zveřejněno: 8.5.2007


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: antibiotika a vitamin C

Může vitamin C ovlivnit ATB?
Tj, pokud zrovna beru pravidelně vitamin C, z důvodu nachlazení a ve stejné době se objevil zánět v dásni a podezření na otravu krve, byli mi napsány dva druhy ATB... Může se to kombinovat?Děkuji

Zdroj: diskuze Antibiotika a vitamin C
Odesláno: 26.9.2015 uživatelem Wannda
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

BIOTIN - VITAMÍN B7

Biotin a tloustnutí

Často se setkáváme s dotazem, jestli se po biotinu tloustne. Odpověď není jednoznačná. Po samotném biotinu nikdo nestloustne. Biotin ovšem podporuje chuť k jídlu a osoby s lehkou vůlí tomuto často neodolají, podlehnou a začnou více jíst. To pak vede k přibírání na váze obzvláště při nedostatku pohybu, který už biotin nijak nepodporuje.

Detail odstavce: Biotin a tloustnutí
Zdroj: Biotin - vitamín B7
Zveřejněno: 23.7.2015


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: Re: vitamín E

Vitamin E změny na váze nijak neovlivňuje.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Vitamín E
Odesláno: 16.4.2015 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

VITAMÍN B

Jak popisuje vitamín B Wikipedie

Wikipedie charakterizuje tento vitamín následovně: B-komplex je souhrnné označení pro vitamíny skupiny B. Jsou to ve vodě rozpustné vitamíny, nezbytné pro správné fungování metabolismu. Hlavním zdrojem vitamínů skupiny B jsou kvasnice, maso, sýry, celozrnné obiloviny (také jáhly), luštěniny a ořechy. Objevitelem vitamínu B byl polský biochemik Kazimierz Funk (nalezl jej v roce 1912 v otrubách rýže). B-komplex je také někdy obchodní označení vitamínového komplexu, který ale většinou všechny vitamíny s označení B neobsahuje.

Skupina vitamínů s označením B dle Wikipedie:

  • Vitamín B1 - thiamin
  • Vitamín B2 - riboflavin
  • Vitamín B3 - niacin
  • Vitamín B5 - kyselina pantothenová
  • Vitamín B6 - pyridoxin, pyridoxal, pyridoxol, pyridoxamin
  • Vitamín B7 - biotin (vitamín H)
  • Vitamín B9 - kyselina listová (folacin, folát)
  • Vitamín B12 - kobalamin

Vitamíny nejsou: adenin, inositol, cholin, kyselina lipoová ani kyselina pangamová - jejich označení jako vitamín je zastaralé. Rovněž amygdalin není vitamín; jedná se o kyanogenní glykosid a rostlinný toxin obsažený v semenech některých rostlin.

Detail odstavce: Jak popisuje vitamín B Wikipedie
Zdroj: Vitamín B
Zveřejněno: 15.2.2018


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: Re: Warfarin a vitamin C

Vzácně byly hlášeny případy, kdy vitamín C zasáhl do účinnosti léků na ředění krve. V nejnovějších studiích však žádný účinek vitaminu C na ředění krve nalezen nebyl a to i při dávkování 1000 mg denně. Nicméně, pokud užíváte warfarin nebo jiný lék na ředění krve, poraďte se vždy se svým lékařem, než začnete vitamin C nebo jakýkoli jiný doplněk užívat.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Warfarin a meloun
Odesláno: 29.10.2016 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

VITAMÍN B

Vitamín B-komplex

K čemu je dobrý? B-komplex obsahuje všechny důležité vitamíny skupiny B, dále vitamín H (biotin, B7), kyselinu paraaminobenzoovou (PABA), cholin a inozitol. Komponenty B-komplexu mají potřebný fyziologický účinek v optimálním poměru společně. Kvalitnější výrobky se vstřebávají průběžně (timed release), což je důležité, protože jde o vitamíny rozpustné ve vodě. Vitamíny B-komplexu se z organismu nevylučují tak rychle, ale jednotlivé složky jsou k dispozici vždy, když je jich zapotřebí. Lidé trpící na padání vlasů, lupy, šedivění, na popraskanou a suchou kůži, na lámající se matné nehty, vědí, že řešení není v zázračných šamponech a v předražené kosmetice, ale spíše v příjmu vitamínů ze skupiny B.

Detail odstavce: Vitamín B-komplex
Zdroj: Vitamín B
Zveřejněno: 15.2.2018


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: OmegaMarine Forte+vitamín D3

Dobrý den,chtěla bych se zeptat jestli vitamíny OmegaMarine Forte+vitamín D3 od Naturamed Pharmaceuticals múžu užívat i když jsem rok po operaci karcinomu prsu a po ozařování.Děkuji

Zdroj: diskuze OmegaMarine Forte+vitamín D3
Odesláno: 19.1.2016 uživatelem Jana
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

VITAMÍN E

Vitamín E v potravinách

Vitamín E obsahují především tuky a živočišné produkty. Najdeme ho v olejích, mléce, bílém i červeném mase savců, ale také v burských oříšcích, sójových bobech, luštěninách a listové zelenině. Bohatým zdrojem je například špenát nebo kadeřávek. Vitamín E dále obsahují vejce, obilné klíčky, skořápkové plody a švestky.

Detail odstavce: Vitamín E v potravinách
Zdroj: Vitamín E
Zveřejněno: 10.5.2016


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: vitamín c ovlivňuje hodnotu glukometru

Užívám 1000 mg vitamínu C. Jak ovlivňuje tento vitamín hodnotu glykémie při měření glukometrem. Je ovlivněn i glykovaný hemoglobin, když jdu na kontrolu k diabetikovi.
Děkuji za odpověď.

Zdroj: diskuze Vitamín c ovlivňuje hodnotu glukometru
Odesláno: 12.11.2017 uživatelem Milan Matocha
Počet odpovědí: 2 Zobrazit odpovědi

VITAMÍN K

Zdroje vitamínu K 

Listová zelenina (špenát a salát) nebo různé druhy zelí jsou bohaté na vitamín K. Prostřednictvím potravinového řetězce se pak vitamín K dostává do živočišných produktů. Tělo může ukládat vitamín K v poměrně velkém množství. Nicméně tento vitamín je použitelný pouze v kombinaci s tukem, protože je jedním ze skupiny vitamínů rozpustných v tucích. Je produkován také bakteriemi tenkého střeva.

Detail odstavce: Zdroje vitamínu K 
Zdroj: Vitamín K
Zveřejněno: 9.4.2013


Facebook Twitter Pinterest email tisk

Diskuze: Re: Re: Re: Warfarin a K2

Užíváte-li Warfarin, tak byste neměla používat žádnou formu doplňků vitamínu K2, jinak by to mohlo neutralizovat účinek léku Warfarin. Pokud budete často chodit na sluníčko, tak získáte přirozenou cestou vitamín D a pak již nepotřebujete doplňovat vitamín K2.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Warfarin a křemelina
Odesláno: 12.3.2017 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

VITAMÍN D3

Vitamín D3 – kapky

Vitamín D3 v kapkách se používá k regulaci hladiny vápníku a fosforu v krvi, ke zvýšení odolnosti kostí a zubů a k prevenci zlomenin. Každá kapka obsahuje 400 IU vitamínu D3 v olejové bázi (olivový olej).

Detail odstavce: Vitamín D3 – kapky
Zdroj: Vitamín D3
Zveřejněno: 1.5.2014

VITAMÍN C

Vitamín C v ovoci

Při správném skladování a šetrné úpravě lze přijmout dostatečné množství vitamínu C z ovoce, to znamená stravou bez suplementace. Vynikajícími zásobárnami vitamínu C jsou například následující druhy ovoce: angrešt – vitamín C, B1, pektin, vápník, železo, sodík, draslík a fosfor; borůvka – vitamín C, B, draslík, vápník, fosfor a hořčík – borůvka zlepšuje krevní oběh, pomáhá na potíže se zrakem, podporuje imunitu, působí proti infekcím močových cest, proti průjmům; broskev a nektarinka – vitamín C; jablko –vitamín C, B – povzbudivě působí na nervovou soustavu, posiluje a pročišťuje organismus; meruňka – vitamín C, B, provitamín A, draslík, fosfor, bór, vápník a železo; malina – vitamín C, E, fosfor, vláknina; meloun – vitamín C, železo a mangan – čerstvý je nejlepší zásobárnou vitamínu A; ostružina – vitamín C, B, K a další; rybíz černý – vitamín C, E, vláknina – je nejlepším zdrojem vitamínu C z ovoce a zeleniny vůbec; třešeň – vitamín C, draslík, který pomáhá správné činnosti srdce.

Detail odstavce: Vitamín C v ovoci
Zdroj: Vitamín C
Zveřejněno: 24.3.2014

KAPKY VIGANTOL – VITAMÍN D

Kapky Vigantol

Vigantol kapky obsahují vitamín D, který je určen k léčbě pro děti i dospělé.

Detail odstavce: Kapky Vigantol
Zdroj: Kapky Vigantol – vitamín D
Zveřejněno: 22.2.2016

VITAMÍN C

V čem je obsažen

Lidské tělo má zejména na jaře a na podzim zvýšenou potřebu vitamínů. Výborná je řeřicha, která obsahuje především vitamín C. Mezi další potraviny obsahující vitamín C kupodivu nepatří jen citrusy. Nejvíce vitamínu C obsahují šípky, rakytník a černý rybíz. Dále například zelí nebo i brambory, které ale bohužel loupáním, krájením a vařením ztrácejí většinu vitamínů.

Detail odstavce: V čem je obsažen
Zdroj: Vitamín C
Zveřejněno: 24.3.2014

VITAMÍN E

V čem je vitamín E

Mezi zdroje vitamínu E patří olej (slunečnicový, sójový, olej z pšeničných a kukuřičných klíčků), ořechy, semena (lněná, sezamová, slunečnicová, mák), ovesné vločky, listová zelenina.

Pokud tak nemáte ve stravování zastoupené alespoň částečně tyto nejbohatší zdroje vitamínu E, může se stát, že jej bude mít tělo nedostatek. Proto máte možnost doplnit vitamín E i prostřednictvím doplňků stravy.

Detail odstavce: V čem je vitamín E
Zdroj: Vitamín E
Zveřejněno: 10.5.2016

KAPKY VIGANTOL – VITAMÍN D

Co je to vitamín D

Vitamín D (kalciferol) patří mezi skupinu vitamínů rozpustných v tucích. Označení vitamín D ovšem neslouží jen pro jednu látku, ale pojmenovává se tak skupina příbuzných látek. Mezi vitamíny D patří hlavně vitamín D2 a D3. Obecně je tento vitamín potřebný zejména při stavbě a mineralizaci kostí a zubů. Dále podporuje vstřebávání vápníku a fosforu ve střevě. Užívá se i při hojení zlomenin. Vitamín D se na rozdíl od většiny ostatních vitamínů vytváří v těle, a to působením ultrafialového záření ze slunečního světla. Můžeme tedy zjednodušeně říci, že získáváme vitamín ze slunce. Náš organismus dokáže ze slunce získat až 80 % potřebné denní dávky vitamínu D. Dále se vitamín D vyskytuje v potravinách. Mezi významné zdroje tohoto vitamínu patří ryby (například losos, tuňák, sardinky), játra, vejce, mléko.

Detail odstavce: Co je to vitamín D
Zdroj: Kapky Vigantol – vitamín D
Zveřejněno: 22.2.2016

VITAMÍNY PRO NÁPRAVU PLETI

Vitamín A

Vitamín A reguluje tvorbu kožního mazu, který má za úkol řídit rovnováhu vlhkosti pokožky. Nadměrný přísun mazu způsobuje akné, ucpává póry, stárnoucí a suché pokožce však prospívá. Vitamín A najdete v těchto potravinách: maso, špenát, mrkev, sladké brambory a banány. Abyste dodali své pleti vitamín A takzvaně přímo, doporučujeme banánovou masku. Vytvořte kaši z ¼ banánu a naneste ji na obličej. Banánovou masku nechte působit po dobu 15 minut a následně ji smyjte studenou vodou.

Detail odstavce: Vitamín A
Zdroj: Vitamíny pro nápravu pleti
Zveřejněno: 6.12.2012

VITAMÍN B12

Zdroje vitamínu B12

Vitamín B12 se vyskytuje téměř výhradně v živočišných potravinách, jako je maso, mléčné výrobky, vejce. Výjimkou jsou rostliny a ostatní příkrmy, například kysané zelí, obsahující bakterie mléčnokyselého kvašení, neboť při tomto kvašení vzniká právě vitamín B12. Jednou ze vzácných rostlin poskytujících vitamín B12 je řešetlák, je však sporné, zda bylinná forma vitamínu B12 může být lidským organismem využita. Ve vyvážené stravě, která obsahuje maso, vejce nebo mléčné výrobky, není potřeba doplňovat vitamín B12. Lidé, kteří jedí vegetariánskou stravu a nepřijímají žádné živočišné potraviny, však nemají dostatečný příjem tohoto vitamínu.

Detail odstavce: Zdroje vitamínu B12
Zdroj: Vitamín B12
Zveřejněno: 9.4.2013