Téma: 

vitamin d3 předávkování


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

VITAMÍN D3

Vitamín D3 – kapky

Vitamín D3 v kapkách se používá k regulaci hladiny vápníku a fosforu v krvi, ke zvýšení odolnosti kostí a zubů a k prevenci zlomenin. Každá kapka obsahuje 400 IU vitamínu D3 v olejové bázi (olivový olej).

Detail odstavce: Vitamín D3 – kapky
Zdroj: Vitamín D3
Zveřejněno: 1.5.2014


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Re: OmegaMarine Forte+vitamín D3

Dobrý den,
mohu užívat výše uvedený OmegaMarine Forte+vitamín D3,když užívám dlouhodobě Walfarin 5. Děkuji.

Zdroj: diskuze OmegaMarine Forte+vitamín D3
Odesláno: 16.3.2016 uživatelem Růžena
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

VITAMÍN D3

Cena

Odkaz na cenu vitamínu D3.

Detail odstavce: Cena
Zdroj: Vitamín D3
Zveřejněno: 1.5.2014


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: OmegaMarine Forte+vitamín D3

Dobrý den,chtěla bych se zeptat jestli vitamíny OmegaMarine Forte+vitamín D3 od Naturamed Pharmaceuticals múžu užívat i když jsem rok po operaci karcinomu prsu a po ozařování.Děkuji

Zdroj: diskuze OmegaMarine Forte+vitamín D3
Odesláno: 19.1.2016 uživatelem Jana
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

KAPKY VIGANTOL – VITAMÍN D

Účinná léčivá látka

1 ml roztoku (30 kapek) obsahuje 0,5 mg účinné létky Colecalciferolum, což odpovídá 20 000 IU vitamínu D3 (1 kapka obsahuje přibližně 666 IU vitamínu D3). Pomocnými látkami jsou triglyceridy mastných kyselin.

Detail odstavce: Účinná léčivá látka
Zdroj: Kapky Vigantol – vitamín D
Zveřejněno: 22.2.2016


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Re: OmegaMarine Forte+vitamín D3

Omega marine Forte s D3 lze užívat po roce od operace karcinomu prsu. Problém může nastat, jen kdybyste dlouhodobě užívala léky na ředění krve, například warfarin, to se pak musí upravit jejich dávkování, aby nedošlo ke krvácení.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze OmegaMarine Forte+vitamín D3
Odesláno: 19.1.2016 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

KAPKY VIGANTOL – VITAMÍN D

Upozornění

Při léčbě olejem Vigantol je nežádoucí doplňovat léčbu přípravky obsahujícími vitamín D2, D3, kalcitriol a dihydrotachysterol. V těhotenství je možné užívat olejové kapky Vigantol pouze se souhlasem lékaře. Při předávkování nebo náhodném požití přípravku dítětem se poraďte s lékařem. V průběhu léčby budou u vás podle doporučení lékaře pravidelně vyšetřovány hladiny vápníku, fosfátů, hořčíku, cholesterolu a enzymu alkalické fosfatázy v krvi.

Detail odstavce: Upozornění
Zdroj: Kapky Vigantol – vitamín D
Zveřejněno: 22.2.2016


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Re: Re: OmegaMarine Forte+vitamín D3

Omega marine Forte trošku zesiluje účinky Warfarinu, proto o tom informujte svého lékaře, který Vám předepisuje Warfarin. Hrozí zde zvýšené riziko krvácení z nosu a tvorba modřin.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze OmegaMarine Forte+vitamín D3
Odesláno: 16.3.2016 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

VITAMÍN D3

Přírodní zdroje vitamínu D3 

Kromě slunečního záření, které je nejpřirozenější a optimální pro příjem vitamínu D, se nachází i v potravinách. Seznam uváděných potravin však obsahuje jednak jeho příliš malé množství na porci pro získání jeho optimální hladiny v krvi, ale také kromě vitamínů a minerálů obsahují těžké kovy a způsobují acidózu v těle. K těmto potravinám patří ryby (sardinky, makrela, losos, tuňák), mléko obohacené vitamínem D (u nás těžko sehnatelné), vajíčka a hovězí maso. Pokud je nechceme přijímat ve velkém množství nebo jsme vegani/vegetariáni, dalším zdrojem jsou vitamínové doplňky stravy (na trhu k dostání vitamín D2 a D3).

Detail odstavce: Přírodní zdroje vitamínu D3 
Zdroj: Vitamín D3
Zveřejněno: 1.5.2014


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Omega 3

Dobrý den,chtěla bych se zeptat,zda mohu užívat tobolky Omega Marine forte + vlastně omega 3,6,7,9 +vitamín D3 v době kojení?Nebo nemohu a musím něco jiného.Dekuji,s pozdravem Dvořáková

Zdroj: diskuze Omega 3
Odesláno: 8.4.2016 uživatelem Dana
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

VITAMÍN D3

Vitamín D3 IU nebo mcg

Vitamín D3 1 000 m. j. (25 mcg) – 150 tobolek

Cena 165 Kč bez DPH, 190 Kč s DPH.

Klíčovým účinkem vitamínu D je podpora vstřebávání vápníku a fosforu v organismu, a tím přispívání k normální hladině vápníku v krvi. Je proto důležitý pro stavbu kostí, zubů a pro podporu činnosti svalů. Podílí se také na optimálním dělení buněk a podporuje funkci imunity. Podávání vitamínu D se doporučuje při dlouhodobém nedostatku slunečních paprsků, převážně během zimních měsíců. Je vhodný pro děti v období růstu, seniory, ženy v menopauze nebo osoby se zvýšenou fyzickou aktivitou.

Doporučené dávkování: 1 tobolka denně.

Skladování: Na suchém a chladném místě, v uzavřeném obalu, mimo dosah dětí. Minimální trvanlivost do data uvedeného na obalu.

Upozornění: Obsah začněte užívat pouze z nepoškozeného bezpečnostního obalu. Nepřekračujte doporučené denní dávkování. Není určeno dětem do 3 let. Není určeno jako náhrada pestré stravy.

Složení: Vitamín D3 (1 000 IU) 25 mcg, 500 

Obsah tobolky: Vitamín D3 (cholekalciferol), plnidlo sójový olej, obal tobolky želatina, zvlhčující látka glycerol.

Detail odstavce: Vitamín D3 IU nebo mcg
Zdroj: Vitamín D3
Zveřejněno: 1.5.2014


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

KAPKY VIGANTOL – VITAMÍN D

Co je to vitamín D

Vitamín D (kalciferol) patří mezi skupinu vitamínů rozpustných v tucích. Označení vitamín D ovšem neslouží jen pro jednu látku, ale pojmenovává se tak skupina příbuzných látek. Mezi vitamíny D patří hlavně vitamín D2 a D3. Obecně je tento vitamín potřebný zejména při stavbě a mineralizaci kostí a zubů. Dále podporuje vstřebávání vápníku a fosforu ve střevě. Užívá se i při hojení zlomenin. Vitamín D se na rozdíl od většiny ostatních vitamínů vytváří v těle, a to působením ultrafialového záření ze slunečního světla. Můžeme tedy zjednodušeně říci, že získáváme vitamín ze slunce. Náš organismus dokáže ze slunce získat až 80 % potřebné denní dávky vitamínu D. Dále se vitamín D vyskytuje v potravinách. Mezi významné zdroje tohoto vitamínu patří ryby (například losos, tuňák, sardinky), játra, vejce, mléko.

Detail odstavce: Co je to vitamín D
Zdroj: Kapky Vigantol – vitamín D
Zveřejněno: 22.2.2016


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Re: antibiotika a vitamin C

Bohužel v některých případech opravdu může společné užívání vitamínu C a ATB představovat problém. Nepíšete jaká antibiotika přesně užíváte, takže nelze určit zdali se Vás to také týká. Obecně vitamín C umocňuje antibiotikum tetracyklin a jemu podobné látky jako je doxycyklin a minocyklin. Může zde hrozit předávkování těmito antibiotiky.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Antibiotika a vitamin C
Odesláno: 27.9.2015 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

VITAMÍN E

Předávkování

Předávkování vitamínem E má obvykle za následek zhoršené vstřebávání vitamínu K, což může v delším časovém horizontu vést k poruchám srážlivosti krve, silnému menstruačnímu krvácení, odvápňování kostí a osteoporóze. Předávkování vitamínem E z potravin však nehrozí, k tomu může dojít pouze vlivem nadměrné a dlouhodobé konzumace doplňků stravy.

Detail odstavce: Předávkování
Zdroj: Vitamín E
Zveřejněno: 10.5.2016


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: OmegaMarine Porte +

Dobrý deň !
Chcem sa opýtať už skoro 2 roky beriem dva kapsule OmegaMarine Forte+
Omega-3-6-7-9 + Vitamin D3 360 kapsul.
Chcela by som vedieť či môže mať nežiadúce učinky .
Beriem tabletky na Cukor Glucophage XE 1000 mg...a tabletky na tlak
Tritazice 5 mg ráno a Tritace 5 mg večer a Concor 5 mg ráno 1/2, beriem aj Frontin 5 1/2 rán a 1/2 večer.
Ďakujem za odpoveď
S pozdravom

Mária Binová

Zdroj: diskuze Dotaz
Odesláno: 25.10.2018 uživatelem Mária Binová
Počet odpovědí: 2 Zobrazit odpovědi

VITAMÍN C

Předávkování vitamínem C

Předávkování vitamínem C nebývá časté, přesto mají dlouhodobé vysoké dávky na organismus neblahé účinky. Vysoký příjem vitamínu C například zvyšuje riziko vzniku ledvinových kamenů. Ty se tvoří vzájemnou spoluúčastí kyseliny šťavelové jako vedlejšího produktu, který tělo produkuje při likvidaci nadbytku vitamínu C a vápníku. Při jednorázovém předávkovaní se u citlivých jedinců objeví kožní vyrážky, takzvaná kopřivka. Předávkování vitamínem C má ve velkých dávkách výrazné projímavé účinky, typicky (pro zdravého člověka) v množství 5–20 gramů denně, rozdělených do několika dávek, ačkoli vážně nemocní lidé mohou užívat 100–200 gramů bez projevů předávkování tímto vitamínem.

Detail odstavce: Předávkování vitamínem C
Zdroj: Vitamín C
Zveřejněno: 24.3.2014


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Warfarin a vitamin C

Je možné k warfarinu každodenně užívat vitamín C 1000?

Zdroj: diskuze Warfarin a meloun
Odesláno: 29.10.2016 uživatelem Radana Hloušková
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

KAPKY VIGANTOL – VITAMÍN D

Dávkování

Není-li doporučeno jinak, podávají se olejové kapky Vigantol kojencům k prevenci křivice (rachitidy) denně 1–2 kapky od druhého týdne života. Zdravým novorozencům se podává 1 kapka denně; ve zvláštních případech a dětem předčasně narozeným 2 kapky denně. Doporučená doba léčby je 1 rok. Ve druhém roce života je možné v podávání vitamínu D3 pokračovat zvláště v zimních měsících, kdy je nedostatečné biologicky aktivní sluneční záření. Dospělí užívají olejové kapky Vigantol k prevenci měknutí kostí (osteoporózy) 1–2 kapky denně. K léčbě měknutí kostí se užívá obvykle 3krát 5 kapek denně dle pokynů lékaře. K léčbě poruch funkce příštítných tělísek se doporučuje 15–30 kapek denně.

Detail odstavce: Dávkování
Zdroj: Kapky Vigantol – vitamín D
Zveřejněno: 22.2.2016


Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Diskuze: Vitamin B

Dobrý den,mohu užívat vitamin B KOMPLEX FORTE společně s WARFARINEM 3mg.Dekuji za odpověd.

Zdroj: diskuze Vitamin B
Odesláno: 29.2.2016 uživatelem Irena Zapletalová
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

VITAMÍN B

Předávkování

Předávkování vitamínem B nastane zejména při nadměrném užívání ve formě tabletek. Při zdravé stravě předávkování nehrozí.

Doporučená denní dávka vitamínů B:

  • B1 - 1,5 mg
  • B2 - 1,6 mg
  • B3 - 17-22 mg
  • B5 - 10 mg
  • B6 - 1,4 mg
Škodlivá dávka vitamínů B:
  • B1 - škodlivá dávka více než 30 mg, toxická dávka vyšší než 100 mg
  • B2 - škodlivá dávka více než 30 mg, toxická dávka vyšší než 80 mg
  • B3 - škodlivá dávka více než 100 mg, toxická dávka vyšší než 500 mg
  • B5 - škodlivá dávka více než 100-200 mg, toxická dávka není určena, nebyly zjištěny žádné zvláštní vedlejší účinky
  • B6 - škodlivá dávka více než 100 mg, toxická dávka při dlouhodobém užívání vyšší než 500 mg
Projev předávkování vitamíny B:
  • pocení;
  • nevolnost;
  • zvracení;
  • průjmy;
  • svědění nebo pálení pokožky;
  • zarudnutí pokožky;
  • poškození citu v končetinách;
  • poškození jater.

Detail odstavce: Předávkování
Zdroj: Vitamín B
Zveřejněno: 15.2.2018

VITAMÍNY PROTI PADÁNÍ VLASŮ

Vitamín D

Vitamín D má vliv na zdravý růst vlasových folikulů. Stimuluje vlasové folikuly a buňky, které tvoří vlasy. Vitamín D tak snižuje problém s vypadáváním vlasů. Je důležitý pro vývoj zdravých folikulů. Pravidelný příjem vitamínu D může udělat zázraky s vašimi vlasy. Přírodním zdrojem tohoto vitamínu jsou houby, ryby, celá vejce, mléko, losos, tuňák, obiloviny, vepřové maso, hovězí játra.

Dávkování: Doporučená denní dávka vitamínu D je alespoň 1000 IU (International Units = mezinárodní jednotka) denně.

Předávkování a nežádoucí účinky: Vitamín D do sebe dostáváme převážně ze sluníčka a tím se ve skutečnosti předávkovat nelze.

Detail odstavce: Vitamín D
Zdroj: Vitamíny proti padání vlasů
Zveřejněno: 10.12.2015

VITAMÍN E

Vitamín E v potravinách

Vitamín E obsahují především tuky a živočišné produkty. Najdeme ho v olejích, mléce, bílém i červeném mase savců, ale také v burských oříšcích, sójových bobech, luštěninách a listové zelenině. Bohatým zdrojem je například špenát nebo kadeřávek. Vitamín E dále obsahují vejce, obilné klíčky, skořápkové plody a švestky.

Detail odstavce: Vitamín E v potravinách
Zdroj: Vitamín E
Zveřejněno: 10.5.2016

VITAMÍNY PROTI PADÁNÍ VLASŮ

Vitamín A

Vitamin A je antioxidant. Udržuje vlasy i pokožku hlavy hydratované. Pomáhá produkovat maz v pokožce hlavy. Nedostatek vitamínu A má za následek lámavost vlasů a šupinatou kůži.

Zdrojem vitamínu A jsou například mrkev, citron, grep, sladké brambory, meruňky, broskve, špenát, zelí a rybí tuk, maso, mléko, sýr, vejce. Pokud přijmete denně správné množství vitamínu A, budou vám vlasy růst rychleji a nebudete mít problém s tím, že by byla suché.

Dávkování: Denní dávka představuje 0,8 mg/den. Užívání v těhotenství je nutné konzultovat s lékařem, ale ve většině případů se toto množství nedoporučuje.

Předávkování a nežádoucí účinky: Vitamín A je jedním z mála vitamínů, jimiž se lze předávkovat. Nadbytek vitamínu se ukládá v játrech, což může způsobit otravu a osteoporózu. V praxi je toto naštěstí skoro nemožné. Při konzumaci běžných potravin se předávkování obávat nemusíte.

Detail odstavce: Vitamín A
Zdroj: Vitamíny proti padání vlasů
Zveřejněno: 10.12.2015

VITAMINY: B-KOMPLEX

Stručně o vitaminech

Nedostatek vitaminů (tzv. avitaminóze) má mnoho projevů a nejčastěji se jedná o poruchy imunitních funkcí. Vitaminy známe jako rozpustné ve vodě (B, C, H), nebo také v tucích (A, E, D, K). Podobně jako nedostatek vitaminů, i předávkování se projevuje poruchami základních funkcí organismu. Přebytečných ve vodě rozpustných vitaminů se tělo poměrně snadno zbaví, avšak u vitaminů rozpustných v tucích znamená jejich předávkování zdravotní problém. To platí zejména pro vitamin A, u kterého jsou známé i případy smrtelných otrav. Mohou se také objevovat poruchy funkcí organismu, nebo i velmi vážná onemocnění. Vitaminy však nutně potřebujeme k životu!

Objev vitaminů skupiny B

Až v roce 1912 byl v otrubách rýže objeven vitamin B1. Zasloužil se o to polský biochemik Kazimierz Funk. Název vitamin byl navržen podle latinského vital a amine = „životně důležité aminy“.

Samotný B-komplex je souhrnné označení pro vitaminy skupiny B. Jejich úkolem je správná funkce metabolismu buněk.

Detail odstavce: Stručně o vitaminech
Zdroj: Vitaminy: B-komplex
Zveřejněno: 8.5.2007

VITAMÍN K

Zdroje vitamínu K 

Listová zelenina (špenát a salát) nebo různé druhy zelí jsou bohaté na vitamín K. Prostřednictvím potravinového řetězce se pak vitamín K dostává do živočišných produktů. Tělo může ukládat vitamín K v poměrně velkém množství. Nicméně tento vitamín je použitelný pouze v kombinaci s tukem, protože je jedním ze skupiny vitamínů rozpustných v tucích. Je produkován také bakteriemi tenkého střeva.

Detail odstavce: Zdroje vitamínu K 
Zdroj: Vitamín K
Zveřejněno: 9.4.2013

VITAMÍNY PROTI PADÁNÍ VLASŮ

Vitamín H

Vitamín H (biotin) vytváří keratin, který je důležitý pro zdravý růst vlasů. Vlas se skládá hlavně z bílkoviny s názvem keratin. Ten je přítomen i v nehtech. Podporuje růst buněk a metabolismus, který pomáhá růstu vlasů a zabraňuje křehkým, lámavým vlasům. Jeho nedostatek může vést ke ztrátě vlasů, řas nebo obočí. Pravidelný příjem vitamínu H může pomoci při prevenci vypadávání vlasů a jejich šedivění. Zdrojem jsou například kvasinky, celozrnné obiloviny, žloutky, játra, rýže, mléko, sýr, arašídy, syrový květák, maliny nebo avokádo.

Dávkování: Doporučená dávka biotinu, pokud se chcete zbavit problémů s vlasy, je asi 30 mikrogramů až 50 mikrogramů denně.

Předávkování a nežádoucí účinky: Při předávkování se může objevit nevolnost, zvracení, bolesti v oblasti břišní a někdy i bolesti hlavy.

Detail odstavce: Vitamín H
Zdroj: Vitamíny proti padání vlasů
Zveřejněno: 10.12.2015

VITAMÍNY PROTI PADÁNÍ VLASŮ

Vitamín E

Vitamín E je antioxidant. Zvyšuje krevní oběh pokožky hlavy a vytváří nové cévy. Když je krevní oběh pokožky hlavy dobrý, vlasové folikuly pracují, jak mají, a jsou nuceny produkovat více vlasů. Pokud máte navíc dobrý imunitní systém, zajistíte jejich rychlejší růst. Vitamín E má vliv na silné zdravé vlasy. Zdrojem vitamínu E jsou celozrnné produkty, tmavozelená zelenina, luštěniny, olej z pšeničných klíčků, sójových bobů, ořechy.

Dávkování: Požadovaná denní dávka vitamínu E je do 400 IU (International Units = mezinárodní jednotka). Vitamín E může zvyšovat krevní tlak a snižovat srážlivost krve. Pokud tedy trpíte na vysoký krevní tlak, je nutné se poradit s lékařem.

Předávkování a nežádoucí účinky: Nadměrné užívání vysokých dávek vitamínu E zhoršuje vstřebávání vitamínu K se všemi důsledky.

Detail odstavce: Vitamín E
Zdroj: Vitamíny proti padání vlasů
Zveřejněno: 10.12.2015

VITAMÍN C

Vitamín C v ovoci

Při správném skladování a šetrné úpravě lze přijmout dostatečné množství vitamínu C z ovoce, to znamená stravou bez suplementace. Vynikajícími zásobárnami vitamínu C jsou například následující druhy ovoce: angrešt – vitamín C, B1, pektin, vápník, železo, sodík, draslík a fosfor; borůvka – vitamín C, B, draslík, vápník, fosfor a hořčík – borůvka zlepšuje krevní oběh, pomáhá na potíže se zrakem, podporuje imunitu, působí proti infekcím močových cest, proti průjmům; broskev a nektarinka – vitamín C; jablko –vitamín C, B – povzbudivě působí na nervovou soustavu, posiluje a pročišťuje organismus; meruňka – vitamín C, B, provitamín A, draslík, fosfor, bór, vápník a železo; malina – vitamín C, E, fosfor, vláknina; meloun – vitamín C, železo a mangan – čerstvý je nejlepší zásobárnou vitamínu A; ostružina – vitamín C, B, K a další; rybíz černý – vitamín C, E, vláknina – je nejlepším zdrojem vitamínu C z ovoce a zeleniny vůbec; třešeň – vitamín C, draslík, který pomáhá správné činnosti srdce.

Detail odstavce: Vitamín C v ovoci
Zdroj: Vitamín C
Zveřejněno: 24.3.2014