Téma: 

kvasnice

Pangamin

Pangamin klasik

Přípravek Pangamin klasik obsahuje pivovarské kvasnice obohacené o sladový extrakt. Látky obsažené v přípravku Pangamin klasik se rozvíjí životními procesy v buňkách při kvašení a z ječmene procesem klíčení.

Cena výrobku Pangamin klasik.

Zdroj: Pangamin
Zveřejněno dne: 11.3.2016

Diskuze: Warfarin+Pivovarské kvasnice

Dobrý den,mohu používat Warfarin a pivovarské kvasnice?

Zdroj: diskuze Warfarin+Pivovarské kvasnice
Odesláno dne: 9.5.2016 uživatelem Marta

Pangamin

Pangamin bifi plus

Prebiotika Pangamin bifi plus představují přírodní přípravek obsahující 50 % kvasničné biomasy a 50 % zakysaného odtučněného mléčného polotovaru s obsahem bifidobakterií a laktobacilových kultur s dietetickoochrannými účinky. Pivovarské kvasnice jsou přírodním zdrojem vitamínů skupiny B, enzymů, stopových prvků a dalších látek, jejichž úloha je v organismu nezastupitelná. Přítomnost užitečné mikroflóry je významná zejména pro obnovu bakteriální rovnováhy po jejím porušení vlivem vnějších faktorů: při léčbě antibiotiky, vlivem ionizujícího záření, nesprávnou výživou, vlivem stresů a podobně. Pangamin bifi plus podporuje zdravý proces trávení, funkci jater, ledvin a ostatních orgánů, má pozitivní vliv na imunitní systém. Rozhodujícím způsobem ovlivňuje vstřebávání důležitých živin. Doporučuje se při velké psychické nebo fyzické zátěži a sportovní činnosti.

Cena výrobku Pangamin bifi plus.

Zdroj: Pangamin
Zveřejněno dne: 11.3.2016

Diskuze: Re: Warfarin+Pivovarské kvasnice

Pivovarské kvasnice obsahují mimo jiné vitamíny řady B (B1, B2, B6, B12, kyselina pantotenová, pangamová a listová, niacin, biotin, cholin). Z nich vitamín B6 (pyridoxin) a B8 (cholin) mají prokazatelně interagující účinky s Warfarinem. Při normální spotřebě droždí ve stravě to moc nevadí, ale při cíleném doplňování těchto vitamínů nad rámec běžné stravy to může mít za následek zvýšené riziko krvácení. Užívání možné je, ale jen pod dohledem a s vědomím lékaře, který případně upraví dávkování Warfarinu.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Warfarin+Pivovarské kvasnice
Odesláno dne: 9.5.2016 uživatelem Cempírek

Přírodní zdroje kyseliny listové

Přírodní zdroje

Mezi základní přírodní zdroje kyseliny listové patří:

  • listová zelenina jako ledový salát, hlávkový salát, čínské zelí;
  • zelenina jako špenát, květák, brokolice, chřest, zelí, kapusta, růžičková kapusta, fazolové lusky, zelený hrášek, dýně, okurky, červená řepa, rajčata, mrkev, artyčoky, dýně, fazole;
  • ovoce jako avokádo, mango, pomeranče, banány, třešně, višně, jahody, maliny, angrešt, meruňky;
  • hovězí játra, kvasnice;
  • vlašské a pistáciové ořechy;
  • celá obilná zrna (zejména klíčky), celozrnné výrobky;
  • dále kvasnice, játra, žloutek.

Zdroj: Přírodní zdroje kyseliny listové
Zveřejněno dne: 29.1.2016

Stopový prvek chróm

Zdroje chrómu

Hlavním zdrojem chrómu jsou pivovarské kvasnice nebo droby. Také ořechy, luštěniny a celozrnné výrobky přispívají k zásobování chrómem. V rostlinných přirozených zdrojích se tento stopový prvek vyskytuje hlavně ve slupkách semen.

Zdroj: Stopový prvek chróm
Zveřejněno dne: 20.4.2013

Kyselina listová

Kyselina listová v potravinách

Jak už napovídá název kyseliny listové, je obsažena především v listové zelenině. Výborným zdrojem jsou také kvasnice nebo játra. Při vaření se jí ale 95 % zničí. Pokud jíme kyselinu listovou v potravinách, její vstřebatelnost do organismu je zhruba 50%. Proto je doporučováno používat vitamínové potravinové doplňky, kdy vstřebatelnost do organismu kyseliny listové je až 100%.

Zdroj: Kyselina listová
Zveřejněno dne: 14.3.2015

Stopový prvek chróm

Charakteristika chrómu

Chróm je důležitý pro metabolismus cukrů a recyklaci cholesterolu. Denní příjem chrómu by měl být 0,03 až 0,1 mg. Průměrná denní dávka chrómu je obsažena v:

  • 50 g droždí
  • 300 g čočky
  • 400 g kuřecího masa

Nedostatek chrómu způsobuje nervozitu, podrážděnost, deprese, svědění, svalovou slabost. Zdrojem chrómu jsou pivovarské kvasnice, maso (vnitřnosti), ořechy, luštěniny, celozrnné obiloviny.

Zdroj: Stopový prvek chróm
Zveřejněno dne: 20.4.2013

Pupínky po alkoholu

Alkohol a akné

Alkohol má nejen negativní účinky, ale obsahuje i pivní kvasnice (vitamín B), které mají příznivý vliv na kůži. Kvasinky mohou být přijímány také ve formě doplňků stravy (tablety) a vedou k jasnější kůži. Pozitivní dopady má i externí aplikace alkoholu v lokální formě. Produkty s antibakteriálními a dezinfekčními účinky pomáhají při léčbě akné.

Zdroj: Pupínky po alkoholu
Zveřejněno dne: 20.5.2013

Příznaky nedostatku vápníku u dětí

Léčba nedostatku vápníku

Nedostatek vápníku může být obnoven mnoha způsoby. Existují i přírodní prostředky, které mohou pomoci zvýšit hladinu vápníku u rostoucích dětí.

  • Konzumace mléčných výrobků v každodenní stravě. Dítě by mělo pravidelně pít mléko. Mléko je bohatým zdrojem vápníku.
  • Konzumace zelené listové zeleniny, jako je špenát, celer, pískavice, by měla být zahrnuta v denní stravě.
  • Proso nebo červené proso a jídlo z nich připravené je rovněž bohatým zdrojem vápníku.
  • Sezamová semínka jsou plná vápníku.
  • Pivovarské kvasnice jsou dalším dobrým zdrojem vápníku.
  • Vystavení se časnému rannímu slunění po dobu 30 minut je velmi prospěšné, protože napomáhá produkci vitamínu D, který je důležitý při syntetizování vápníku.
  • Ovoce v každodenní stravě. V ovoci je vitamín C, který pomáhá s ukládáním vápníku v kostech. Pomeranče, citrony a guava, to jsou některé druhy, které jsou bohaté na vitamín C.

Zdroj: Příznaky nedostatku vápníku u dětí
Zveřejněno dne: 30.4.2013

Vitaminy: B-komplex

Bližší informace k účinkům jednotlivých vitamínů

  • B1 (thiamin)
    Důležitý pro zdravé srdce, metabolismus tuků a sacharidů, podporuje správnou činnost jater, působí na nervový systém a dobrou paměť. Pomáhá při hojení ran a často se doporučuje i při pásovém oparu, zlepšuje spánek, zmírňuje bolesti. 
  • B2 (riboflavin)
    Velmi důležitý pro krásnou a zdravou pleť, zlepšuje zrak a chrání oči. Podporuje tvorbu červených krvinek, plodnost a celkovou výkonnost organismu. Doporučuje se při léčbě oparů, hojení ran a regeneraci tkání. Příznivě působí při neurologických onemocněních a stresu, vhodný i při migrénách. 
  • B3 (niacin)
    Je nezbytný při vysokém stresu a depresích, dokonce se doporučuje při léčbě schizofrenie. Brání vzniku cukrovky, zlepšuje projevy alergií a upravuje vysoký krevní tlak. Rovněž snižuje škodlivý LDL cholesterol a pomáhá při neplodnosti. 
  • B4 (adenin)
    Užívá se před plánovaným otěhotněním, snižuje riziko srdečních onemocnění a vývojových poruch u plodu. Považuje se vitamin dobré nálady. Je velice důležitý pro pokožku a vlasy (působí proti šedivění vlasů a udržuje pleť zdravou). Snižuje hladinu homocysteinu. 
  • B5 (kyselina pantotenová)
    Působí především na mozkové poruchy (proti vzniku aterosklerózy, pomáhá při koncentraci, zlepšuje paměť, zmírňuje migrény atd.). Navíc pomáhá při řadě kožních onemocnění, zmírňuje vrásky a udržuje pokožku krásnou, příznivě působí při růstu vlasů a nehtů. Podporuje hojení ran a zvyšuje obranyschopnost. Je výborným doplňkem při hubnutí, alergiích či onemocněních kloubů. 
  • B6 (pyridoxin)
    Užitečný zejména pro ženy při menstruačních a přechodových potížích, pomáhá při redukčních dietách, v období těhotenství atd. Pomáhá předcházet srdečním onemocněním, zvyšuje obranyschopnost organismu, působí při kožních nemocích a udržuje pokožku v dobrém stavu, je také prospěšný pro oči. 
  • B7 (biotin, vitamin H)
    Je jedním z vitaminů krásy, protože udržuje zdravou pleť, příznivě působí na kvalitu vlasů a nehtů. Doporučuje se také při „šedivém“ nádechu pokožky k jejímu ozdravení. Dále pomáhá při hubnutí, upravuje hladinu krevního cukru a podporuje spánek. Rovněž působí na nervový systém a je účinný při depresích. 
  • B8 (Inositol)
    Neznámý přesto jeden z nejdůležitějších vitaminů. Je také významný antioxidant pomáhá při detoxikaci organismu, snižuje riziko civilizačních chorob vč. nádorových onemocnění, srdečních nemocí atd. Vhodný při redukčních dietách a také chrání játra před prorůstáním tukem. Zlepšuje paměť, nezbytný pro zdravé nervy. 
  • B9 (kyselina listová)
    Zklidňuje organismus a působí zejména na nervový systém, umožňuje zdravý spánek, snižuje vysoký krevní tlak, podporuje růst vlasů a zamezuje jejich předčasnému šedivění, zvyšuje plodnost, odstraňuje nechutenství a žaludeční potíže. 
  • B12 (kobalamin)
    Snižuje hladinu homocysteinu a tím i riziko srdečních onemocnění, dodává energii, zlepšuje náladu a spánek, napomáhá tvorbě červených krvinek. Zlepšuje obranyschopnost, paměť a koncentraci. Pozitivně působí na nervový systém a při roztroušené skleróze.

Přirozený zdroj vitaminů B  
Hlavním zdrojem vitaminu skupiny B jsou hlavně kvasnice a také pivo, mléčné výrobky (sýry, jogurty), maso, vajíčka, celozrnné obiloviny (celozrnné i tmavé pečivo), dále luštěniny, ořechy, sezamová či dýňová semínka, jádra slunečnice, neloupaná rýže a také některé druhy zeleniny.

Zdroj: Vitaminy: B-komplex
Zveřejněno dne: 8.5.2007


Sitemap | RSS